Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Next Generation Audi A5.
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Ik heb het niet voor de plaatsing van de spiegels op de deuren.
Op de eerste TT was dit omdat dat driehoekje in de A-stijl in glas was, net zoals bij de bentley continental GT ... maar bij de huidige TT, A7 en spyshots van de A4 en A5 is dat gewoon zwarte plastiek zoals de basis van een spiegel, maar dan zonder spiegelAudi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenIk heb het niet voor de plaatsing van de spiegels op de deuren.
Op de eerste TT was dit omdat dat driehoekje in de A-stijl in glas was, net zoals bij de bentley continental GT ... maar bij de huidige TT, A7 en spyshots van de A4 en A5 is dat gewoon zwarte plastiek zoals de basis van een spiegel, maar dan zonder spiegelVW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenAudi is echt de weg kwijt en weet niet meer wat ze bedenken moeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Comment
-
Foto: Computerillustratie: Schulte Design
Voorproefje nieuwe Audi A5 Coupé
door redactie Autovisie
AMSTERDAM -
In het kielzog van de compleet nieuwe Audi A4 volgt de A5-familie.
De eerste telg verschijnt in 2016 op de markt. De Coupé bijt de spits af, gevolgd door de Cabriolet en Sportback.
De A4 en A5 zijn overduidelijke broeders en de twee productlijnen zijn dan ook technisch gelieerd.
Dat blijft ook met de komst van de opvolgers het geval.
Echter, Audi zal er dit maal voor kiezen om het optische verschil tussen de twee productseries te vergroten.
Dat betekent tevens dat de designstap tussen de huidige A5 en de toekomstige reeks groter wordt.
Audi geeft het design van de A5-familie meer dynamiek mee door voor scherpere lijnen te kiezen.
De nadrukkelijke wigvorm in de flank blijft echter behouden.
Architectuur
Net als de A4 deelt de A5 zijn technische basis met de recent geïntroduceerde Q7.
Het gaat om een vernieuwde MLB-architectuur.
MLB, wat staat voor modulaire bouwstenen met in lengte richting geplaatste motoren, vormt het uitgangspunt voor nagenoeg alle Audi-modellen, waarbij de A4 de ondergrens en de A8 en Q8 het plafond vormen.
Technieken
De A5 profiteert van de laatste stand der techniek, zoals die op de Q7 is geïntroduceerd en ook op de A4 wordt doorgegeven.
Zo krijgt de A5 ook het digitale instrumentarium, waarmee de bestuurder zelf de meeste functies een plek kan geven.
Verder komen een head-up display en nieuwe veiligheidsverhogende rijassistenten beschikbaar.
Audi wil de A5 zelfs als plug-in hybrideversie brengen. De techniek komt daarbij overeen met die van de A4 e-tron.
Voor welke aandrijflijn de Duitsers kiezen, is niet bekend. In een prototype paste Audi een 2.0 TFSi-benzinemotor met turbo en directe inspuiting toe, gecombineerd met twee elektromotoren van 45 pk.
Een extra elektromotor (81 pk) werd toen gemonteerd op de achteras.
Met de stekkerhybride wordt het mogelijk om volledig op elektrokracht te rijden.
Levering
Audi stelt begin 2016 de A5 Coupé voor.
Wanneer de A5 Cabrio en A5 Sportback exact komen, is niet bekend.
Eind 2016 staat alweer de volgende nieuwe Audi op de agenda, de A8.
Comment
-
Spijtig dat ze deze vernieuwen. Ze moeten met hun tijd, en concurrentie mee. Maar voor mij hoefde dit niet. Zeker niet als hij er gaat uitzien zoals de renderings die gepasseerd zijn.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oei ! Weer een nieuwe bak bij Audi ! Na de kinderziekten van de Multitronic en deze van de S-tronic krijgen wij dan de flop van de S-tronic versie2... Geef mij maar een oude Tiptronic, deze zijn marginaal minder zuinig, maar je mag rijden met een gerust geweten. Spijtig enkel verkrijbaar met dikke motoren of TFSI's die ook niet zo betrouwbaar zijn. Je zou uit ellende naar Mercedes overlopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenGelukkig stoppen ze met de multitronic bakken.
http://www.autoweek.nl/nieuws/29252/...nic-aan-wilgen
Australië ligt natuurlijk wel aan de andere kant van de wereld, vandaar misschien.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOei ! Weer een nieuwe bak bij Audi ! Na de kinderziekten van de Multitronic en deze van de S-tronic krijgen wij dan de flop van de S-tronic versie2... Geef mij maar een oude Tiptronic, deze zijn marginaal minder zuinig, maar je mag rijden met een gerust geweten. Spijtig enkel verkrijbaar met dikke motoren of TFSI's die ook niet zo betrouwbaar zijn. Je zou uit ellende naar Mercedes overlopen
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
knap, nu nog die RS5 TDI concept op toepassen en ik heb mijn opvolger voor mijn audi-boot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk denk dat m'n volgende ook een audi wordt. Zelfs bij "compleet nieuwe" modellen ziet de doorsnee burger amper verschil.
Dit is geen grap, ik vind dit a good thing.Misschien is dit ook goed voor mij aangezien ik veel te veel van wagen wissel, misschien moet ik mij een audi aanschaffen in een leuke s trim volgende keer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk denk dat m'n volgende ook een audi wordt. Zelfs bij "compleet nieuwe" modellen ziet de doorsnee burger amper verschil.
Dit is geen grap, ik vind dit a good thing.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment