Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 1 Serie (facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
    Kefkie zijn haatbrieven hebben geholpen, de 114i is weg Of ze zijn die vergeten. Maar die had 116pk als ik mij niet vergis?

114i heb ik nog niet gereden, 114d wel met de volle 95 pk die ergens verstopt zaten
    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
      Ik vraag mij wel af of die cijfers van de motorisaties kloppen. De 116i zou 109pk hebben terwijl de PFL 136pk had en de E87 116i had indertijd 122pk. Zelfde verhaal met de 118i: FL 136pk, PFL 170pk en de E87 118i 143pk. Er zit nu wel een 120i met 170pk in het gamma dus de daling van het vermogen tegenover de PFL is te begrijpen. Maar dat het vorige model, met dezelfde motorisatie, meer pk's heeft dan het huidige vind ik maar een rare evolutie.

Ik zie dat de 116i een turbo heeft.

Tuners zullen er wel "veilig" 250pk uithalen
      BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        114i heb ik nog niet gereden, 114d wel met de volle 95 pk die ergens verstopt zaten

De vriendin heeft met de 114D gereden en vond dat meer als genoeg voor haar, komende van een Yaris van 10 jaar met een 1.0 als motorisatie was dat nu ook niet moeilijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ik zie dat de 116i een turbo heeft.

Tuners zullen er wel "veilig" 250pk uithalen
          De 116i wordt wel de 1.5 drie cilinder. Dus niet de 1.6 benzine uit de 118i.

Comment

De achterkant vind ik ook niet super. De led vormgeving van de achterlichten is wel OK maar de behuizing ervan is IMO buiten proportie.

Comment

Misschien is het compensatie voor de huidige 1 reeks bezitters. Zij hebben nog de mindere neus, maar wel de mooiere kont.

Verder vind ik dit veel te vergaand voor een facelift. Gaan ze de toer op van na 3-4 jaar met een verouderd model rond te rijden?

Comment

Is officieel en staat bij 'nieuwe auto's' ondertussen,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Deze is toch 10 keer mooier dan de huidige, was deze 6 maand eerder uitgekomen had ik het wel geweten....tov de vorige lelijke, die daarvoor (e87)was ook vele malen mooier

Comment

Zou blijkbaar nog snel een kleine facelift krijgen voor de nieuwe 1 met voorwielaandrijving er komt,

Op termijn krijgt de BMW 1-serie een voorwielaangedreven opvolger. Voordat het zover is, krijgt het huidige model getuige deze spionagebeelden echter nogmaals een opfrisbeurt.

Daarmee zou de huidige 1-serie tweemaal onder het mes gaan. In 2015 verdwenen de opvallende, druppelvormige koplampen en Polo-achtige achterlichten van het oorspronkelijke model en kwamen er scherper gesneden exemplaren voor in de plaats. Deze keer zullen de wijzigingen een stuk subtieler zijn, en slechts bestaan uit een nipt anders gelijnde voorbumper en een andere indeling van die hertekende lichtunits. Ook in het interieur zullen er kleine wijzigingen worden doorgevoerd.

Dankzij deze kleine opfrisbeurt loopt de 1-serie straks weer keurig in de pas met de 2-serie, die later dit jaar eveneens wordt bijgepunt. Niet alleen de coupé en cabrio, maar ook de Active Tourer en Grand Tourer moeten eraan geloven. Ondertussen rijdt in China al een voorwielaangedreven '1' rond in de vorm van de 1-serie sedan. Die auto komt volgens BMW niet naar Europa, maar is met z'n nieuwe platform en scherpe lijnenspel toch een voorbode van de compleet nieuwe 1-serie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

lijkt me een beetje overbodig
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

auto's moeten in de gazetten en op internet komen, door zo'n gcamoufleerd exemplaar op de baan te sturen komt de 1 nog eens in de pers : missie geslaagd

Comment

Working...
                        X