Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes GLA Concept

Omdat aartsrivaal BMW z'n X4 Concept al heeft onthuld, was de Mercedes GLA Concept voorbestemd om dé grote klapper van de persdag van de Autoshow van Shanghai te worden. Een enthousiasteling heeft nu echter de pret voor Mercedes-Benz bedorven door veel informatie en foto's van de cross-over al op internet te zetten.

Omdat het een concept-car is, heeft Mercedes-Benz er een imposante verschijning van gemaakt. De GLA Concept staat op kloek lichtmetaal met een diameter van 20 inch, heeft veel chroom en opvallende buitenspiegels. We verwachten dat het merk zich met de productieauto iets meer inhoudt. Ook bij het interieur zal dat het geval zijn, al ziet ook het binnenste er behoorlijk productierijp uit.
    De GLA Concept is volgens de gelekte informatie 4,38 meter lang, 1,79 meter breed en 1,57 meter hoog. De wielbasis is 2,69 meter. De motor is de 2,0-liter turbomotor uit de Mercedes A 250, ook hier gekoppeld aan een zeventrapsautomaat. Het vermogen is 211 pk en de cross-over maakt z'n stoere uiterlijk waar met vierwielaandrijving.
    De link met de A-klasse betreft niet alleen de motor en bak, de GLA staat op het platform van de compacte middenklasser. Het motorenpalet zal grotendeels overeenkomen, en spyshots bewijzen dat de GLA zodoende ook een AMG-versie krijgt met een vermogen van maar liefst 360 pk.
    Vanaf komend weekend is de GLA Concept te bewonderen in Shanghai. Het publieksdebuut van de productieversie verwachten we op de IAA in Frankfurt of de LA Auto Show in november, de marktintroductie vindt dan rond de jaarwisseling plaats.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

waarom moet mercedes toch meedoen met dat segment
          zo'n lelijke nutteloze auto's die "urban cars"
          binnenkant vind ik trouwens ook maar niks met die display die daar maar staat te staan
          lets have some more member berries

Comment

*zucht*
            weeral een model waar niemand op zit te wachten maar er toch is...
            waar is de tijd dat MB rechttoe rechtaan was en "no nonsens" modellen maakte...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
              *zucht*
              weeral een model waar niemand op zit te wachten maar er toch is...
              waar is de tijd dat MB rechttoe rechtaan was en "no nonsens" modellen maakte...
              Ze moeten wel als ze Audi en BMW willen bijhouden. Niks aan te doen, dat is de moderne tijd. Audi en BMW maakten vroeger ook alleen maar "no nonsens" modellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                waarom moet mercedes toch meedoen met dat segment
                zo'n lelijke nutteloze auto's die "urban cars"
                binnenkant vind ik trouwens ook maar niks met die display die daar maar staat te staan
                Alle apen apen alle apen na.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Alle apen apen alle apen na.

Het is ten andere nog een concept, het productiemodel gaat er weer, naar huidige MB style, prachtig uitzien

Comment

bwah, ziet er niet mis uit.

Tja vroeger zag je af en toe een Mercedes, BMW ... of Audi, nu heeft jan en alleman dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                      bwah, ziet er niet mis uit.

Tja vroeger zag je af en toe een Mercedes, BMW ... of Audi, nu heeft jan en alleman dat.
                      Ook waar, het lijken wel low budget auto's, nu ja, die moeten er ook zijn natuurlijk...

Comment

In een poging de gunst van de koper te winnen, blijven de Duitse luxemerken zich op nieuwe niches storten. Nadat BMW de X4 Concept de wereld in stuurde, is het nu de beurt aan Mercedes dat de GLA nu officieel onthult.

Met dank aan een iets te enthousiaste medewerker is het grote nieuws van de Concept GLA er sinds gisteren al af. Er rest Mercedes-Benz niet veel meer dan het nieuws nu maar officieel te bekrachtigen. De informatie die we gisteren konden melden over de afmetingen was in ieder geval correct. Het gaat om een concept-car, maar reken er maar op dat de auto’s op deze foto’s voor 90 procent gelijk is aan de toekomstige GLA-klasse, die de BMW X4 gaat beconcurreren. Wellicht dat de chromen randjes nog iets bijgeschaafd zullen worden en 20 inch lichtmetaal zal niet standaard zijn op de instapper, maar in grote lijnen is dit ‘m.
                        Onder de kap van de concept ligt de 211 sterke 2,0-liter viercilinder turbomotor die ook in de A250 te vinden is. Die brengt via een zeventraps dubbelkoppelingsautomaat z’n krachten naar alle vier de wielen.
                        Omdat het om een Concept gaat, heeft Mercedes zich lekker kunnen uitleven op de gadgets. Zo zitten er in de koplampunits laserprojectoren, die een dubbele functie vervullen. Ze kunnen zorgen voor verlichting, maar kunnen ook afbeeldingen of video’s projecteren op een wegdek of ander oppervlak voor de auto. Afbeeldingen die via Comand Online te bekijken zijn, kunnen ook voor de auto geprojecteerd worden. Mercedes stelt dat hiermee ook bijvoorbeeld navigatie-instructies op het wegdek voor de auto geprojecteerd kunnen worden. Dan weten andere weggebruikers ook wat je van plan bent. Daarnaast zitten er ook nog eens twee HD-camera’s in de voorste dakrail, die tijdens het rijden 3D-beelden kunnen maken.
                        Productieversie
                        Op de vraag of dit systeem, in welke vorm dan ook, op de productieversie van de GLA zal komen, kon de Nederlandse importeur nog geen antwoord geven. “Dit is een concept en die is ervan voorzien, maar of de uiteindelijke productieversie een dergelijk systeem zal kunnen aanbieden, is op dit moment nog niet bekend. We zijn er mee bezig, maar wanneer dit systeem gereed zal zijn voor toepassing in producten durven we echt nog niet te zeggen.” Ook over wanneer we de GLA op de markt kunnen verwachten, weet men in Nederland nog niet veel. Wij gokken erop dat we de productieversie van de GLA in Frankfurt of LA, beide later dit jaar, kunnen zien. De marktintroductie is dus niet voor het einde van 2013.

Comment

Comment

Comment

Comment

Het gezeik over onnodige modellen begint opnieuw hier... Ja wat is een onnodig model he? Ik heb er geen problemen mee, zorgt alleen maar voor meer keuze. Ik vind deze wel knap, mercedes is echt goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Ook waar, het lijken wel low budget auto's, nu ja, die moeten er ook zijn natuurlijk...
                                  yep, een italiaan is tegenwoordig exclusiever :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                    yep, een italiaan is tegenwoordig exclusiever :p
                                    Dan toch liever een Koreaan...

Comment

die achterbumper is nog lelijker dan deze van de Evoque...
                                      maar doe dat weg (in beide gevallen) en je krijgt een Nissan
                                      ook de forse neus is op zijn minst... uitgesproken (blijkbaar uit vrees voor verwarring ? )
                                      als geheel een zeer opzichtige iets, klasse is anders...

Comment

die projectors was ook al iets waar smart vorig jaar mee uitpakte, vraag me toch af waarheen ze ermee willen

Comment

Working...
                                        X