Mercedes wil graag een serieuze tegenhanger voor de Porsche 911 en daarom wordt er gewerkt aan een compacte versie van de SLS AMG. Een treintje van drie exemplaren werd door een oplettende AutoWeek-lezer gefotografeerd op een Franse snelweg.
Het is niet de eerste keer dat we ‘m in het wild zien maar het blijft bijzonder: de baby-SLS van Mercedes, die we waarschijnlijk als GT gaan leren kennen als-ie in 2015 op de markt komt. Hij werd door AutoWeek-lezer Rick van Gelder treintje rijdend gespot in Frankrijk, best een indrukwekkend schouwspel, lijkt ons zo. Zeker wanneer de testrijders het gaspedaal flink hebben ingetrapt en er ongetwijfeld een indrukwekkende gebulder uit de in totaal 12 uitlaatpijpen is losgebarsten. Ze moeten zich wat dat betreft geketend hebben gevoeld in de aanwezigheid van de rood-witte borden met het getal '110' er op...
De GT moet de strijd aanbinden met de Porsche 911 en Mercedes heeft daarom een potente 4.0 V8 biturbo onder de kap liggen met vermogens van 485 pk (voor de basisversie) tot 585 pk voor de Black Series-versie. Er doen geruchten de ronde over zes- of zelfs viercilinders. Die zullen dan waarschijnlijk in een later stadium volgen om de GT wat bereikbaarder te maken.
Op de kentekens zie je trouwens LB staan, een verwijzing naar Ludwigsburg in de deelstaat Baden-Württemberg. Daar ligt Affalterbach, de thuishaven van AMG, waar de GT gebouwd gaat worden. Een concept-car van de GT moeten we nog voorgeschoteld krijgen, of dat al op de komende IAA van Frankfurt is, valt te betwijfelen. Wellicht Genève volgend jaar maart of misschien op een van de Amerikaanse beurzen in Los Angeles (november) en Detroit (januari).
Het is niet de eerste keer dat we ‘m in het wild zien maar het blijft bijzonder: de baby-SLS van Mercedes, die we waarschijnlijk als GT gaan leren kennen als-ie in 2015 op de markt komt. Hij werd door AutoWeek-lezer Rick van Gelder treintje rijdend gespot in Frankrijk, best een indrukwekkend schouwspel, lijkt ons zo. Zeker wanneer de testrijders het gaspedaal flink hebben ingetrapt en er ongetwijfeld een indrukwekkende gebulder uit de in totaal 12 uitlaatpijpen is losgebarsten. Ze moeten zich wat dat betreft geketend hebben gevoeld in de aanwezigheid van de rood-witte borden met het getal '110' er op...
De GT moet de strijd aanbinden met de Porsche 911 en Mercedes heeft daarom een potente 4.0 V8 biturbo onder de kap liggen met vermogens van 485 pk (voor de basisversie) tot 585 pk voor de Black Series-versie. Er doen geruchten de ronde over zes- of zelfs viercilinders. Die zullen dan waarschijnlijk in een later stadium volgen om de GT wat bereikbaarder te maken.
Op de kentekens zie je trouwens LB staan, een verwijzing naar Ludwigsburg in de deelstaat Baden-Württemberg. Daar ligt Affalterbach, de thuishaven van AMG, waar de GT gebouwd gaat worden. Een concept-car van de GT moeten we nog voorgeschoteld krijgen, of dat al op de komende IAA van Frankfurt is, valt te betwijfelen. Wellicht Genève volgend jaar maart of misschien op een van de Amerikaanse beurzen in Los Angeles (november) en Detroit (januari).
Comment