Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes AMG GT
Collapse
X
-
In het teaseroffensief in de aanloop naar de onthulling van de nieuwe AMG GT heeft Mercedes interessante informatie vrijgegeven: we weten nu eindelijk wat de nieuwe 4,0-liter V8 in de auto kan.
De nieuwe 4,0-liter V8 heeft dankzij twee turbo's een vermogen van 510 pk. Het maximumkoppel komt uit op 650 Nm. Daarmee zit de auto mooi in de buurt van auto's als de Jaguar F-Type 5.0 V8 R, Porsche 911 Turbo en Nissan GT-R.
Mercedes onthult z'n AMG GT op de Autosalon van Parijs. De auto wordt na de SLS AMG het tweede model dat echt een creatie van AMG zelf is. Het vermogen geeft echter al aan dat de nieuweling net iets lager in de markt opereert dan z'n voorganger (571-631 pk). Rond de jaarwisseling verwachten we 'm bij de dealers.
Ook liefhebbers van snelle C-klasses zullen met interesse naar de motorspecificaties kijken, want de opvolger van de C 63 AMG krijgt ditzelfde blok onder de kap. Het is nog wel even de vraag of AMG de snelste C-klasse net zo veel pk's geeft: de M3 heeft immers 'maar' 431 pk en de RS4 Avant heeft 450 pk.
Door de introductie van het nieuwe blok, dat de code M178 heeft, kan de veelgeprezen 6,2-liter V8 nu echt met pensioen. Met die M159 verdwijnt ook de atmosferische motor uit de AMG-auto's.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
The official AMG customer magazine has featured a few pictures of the new Mercedes AMG GT sports car which will be a new rival to the Porsche 911 and will appear in 2015.
The pictures in the Driving Performance magazine show a black and luminous striped GT. It is expected that the car will be a continuation of the SLS. It will be a smaller and cheaper sportscar and will first arrive on the market as a coupe.
It is expected that the car will use the aluminium know how of the SLS and therefore will be lighter than the SLS perhaps up to 300 kilos less at around 1400kg.
It will be later in the year that the car will be unveiled by Daimler and then it will be launched in showrooms in 2015. It is expected that its £85,000 price will allow it to compete with Jaguar F-type coupes and Porsche 911. The launch model will have a V8 engine and will be capable of 503bhp. This will be a new V8 engine; a Mercedes 4.0 litre not the 6.2 from the AMG that has powered many previous models. It is also a bi-turbo engine rather than being naturally aspirated.
It has been confirmed by Daimler that the V8 engine will manage the 503bhp at 6250rpm and will be capable of 479lb/ft torque which will be on a flat plateau from 1730-2750 rpm.
It could be seen as a disappointment to some that revs are not so high but with dual turbo power it means that higher powered version will be much easier to make. At the moment there is already a black Series planned which is likely to get near to 600bhp according to the source at Mercedes-Benz that has been giving information to CAR magazine.
The interior of the car has already been revealed, unlike the outside and so more details are known for definite. The cabin looks similar to the SLS in that it is snug and has the same layout as would be expected in a sports car as well as a view of the long bonnet through the front windscreen. It also has some similarities to the C-class such as the switchgear and the tablet computer digital screen. There is also an armrest which has embossed leather on it. It certainly looks like Mercedes would like to show what it is capable of with this car.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mercedes schotelt ons de AMG GT in brokjes voor. Deze keer krijgen we een video opgediend waarin de opvolger van de SLS te zien en (vooral) te horen is.
"De motor altijd starten met de deuren open", horen we Mario Spitzner van AMG zeggen in de korte video waarin we iets meer te horen krijgen van de geblazen 4.0 V8 in het vooronder van de GT. Christian Enderle, hoofd motoren en aandrijflijnen bij AMG, vertelt ons een paar seconden later in de video dat de auto een zogenaamde 'Driving experience switch' krijgt waarbij de bestuurder kan kiezen uit vier 'driving modes'. Zo kun je je favoriete 'sound symphony' van het uitlaatsysteem kiezen.
De officiële onthulling van de Mercedes AMG GT vindt plaats in september en de auto maakt z'n publieksdebuut kort daarna op de beurs van Parijs. Tot die tijd worden we zoet gehouden met dit soort teaservideo's. De opvolger van de SLS AMG krijgt zoals gezegd een 4-liter V8 met dubbele turbo, goed voor vermogens tussen 462 en 510 pk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Groot nieuws uit Affalterbach. Zojuist heeft de performancedivisie van Mercedes de specificaties van de nieuwe achtcilinder gepresenteerd.
Ook Mercedes ontkomt niet aan downsizing. Waar het tot voor kort nog weg kwam met achterlijk grote V8′s met 6,3 liter inhoud, door petrolheads wereldwijd geroemd, zal het in de nabije toekomst overgaan op een meer bescheidenere motorinhoud van vier liter, ondersteund door twee turbo’s.
Is dat erg, die turbo-inflatie? Wel, ze blijven tenminste vasthouden aan de V8, een traditie die in 1967 werd ingezet met de 300 SEL 6.8 AMG. Een andere optie hebben autobouwers met CO2-druk vanuit de EU simpelweg niet. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: het direct ingespoten blok (motorcode: M178 ) gaat in de AMG GT maximaal 510 pk (375 kW) leveren. De 650 Newtonmeter is beschikbaar tussen de 750 en 4750 tpm.
Cylinder arrangement V8 Cylinder angle 90° Valves per cylinder 4 Displacement 3982 cc Bore x stroke 83.0 x 92.0 mm Compression ratio 10.5 : 1 Output 510 pk @ 6250 rpm Max. torque 650 Nm @ 1750 – 4750 rpm Torque per litre 163.2 Nm/litre Maximum engine speed 7200 rpm Maximum charge pressure 1.2 bar Engine weight (dry) 209 kg
Zoals eerder al in deze video werd uitgelegd heeft het blok twee turbo’s. Deze zijn niet aan de buitenzijde gemonteerd, maar aan de binnenkant van de V-hoek geplaatst. Noemen ze ook wel een ‘hot inside V’. Mercedes zegt dit te hebben omdat het compacter is en bijdraagt aan een snellere respons. Verder noemenswaardig is het smeersysteem. De Duitsers kozen ook voor een dry-sump-uitvoering, waarbij de olie niet in een carter onder de kruksas zit, maar in een aparte tank, waarvandaan het wordt aan- en afgevoerd. Een bekend trucje om motoren lager te kunnen plaatsen en het blok ongevoelig te maken voor dwars- en langskrachten die de smering in gevaar kunnen brengen.
Het uitlaatsysteem dat bij de 4.0 V8 Biturbo hoort is uitgevoerd met een tweetal kleppen om het motorgeluid te kunnen reguleren. Van een bedeesde brom om je buren niet wakker te maken, tot een meer ‘motorsport-inspired’ geluid, aldus Mercedes.
De eerste Mercedes met het blok wordt de AMG GT, en we mogen er gerust vanuit gaan dat het 209 kg wegende blok in iedere V8 powered AMG boven het A-Klasse-platform komt te liggen. Hoe de nieuwe motor klinkt hoor je HIER.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment