Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer
Collapse
X
-
Comment
-
Hallo, ik sta op punt om een nieuwe Citroën Jumper te kopen L3 H2. Kan iemand mij zeggen of de euro5 3liter motoren mijn vertrouwen waard zijn? Ik heb nu een Jumper van 8 jaar oud 2,2 hdi, maar daar zijn al wat problemen mee geweest. Eerst een alternator, dan had ik plots geen interieurventilatie meer, dat kan nog allemaal zijn, maar laatst moest ik me laten takelen op de werf doordat de injecteurs en de sturingsmodule het begeven hadden. Nu ongeveer 5 maand later zit er een lui moment in het optrekken tussen 1800 en 2000 toeren. Ik hoor hier en daar klagen over die Citroen's met die motoren. Uit vrees voor weer grote kosten zou ik een 3 liter kopen. Die motoren zijn van iveco toch?? Zijn die betrouwbaar? Graag een beetje goede raad voordat ik tot kopen over ga. Alvast bedankt.
Comment
-
ik heb er tot nu toe 2 3.0HDI 's versleten,
De eerste dat was nog een 160 pk versie, van dag één gechipt naar 190 pk en 480Nm en tot 190000 dkm of 5 jaar bijgehouden steeds overladen en 50% van de tijd planché mee geredenen, om de 25d km op onderhoud geweest.
kosten eraan ( meestal verlengde waarborg , dus niet zelf moeten betalen)
- om de 50000 dkm een nieuwe koppeling en drukgroep ( gekend probleem volgens de garage), ook beetje mijn schuld om aan ieder licht maximaal op te trekken.
- paar keer probleem gehad met de airco en de centrale vergrendeling
- lak liet los, hebben ze volledig herspoten op hun kosten
- 2 keer nieuwe injecteurs, waarvan de bouten afbraken en ze enorm veel werk en materiaal voor nodig gehad hebben om dat goed te krijgen. ( ik moet telkens de garantie bon aftekenen)
2 de 3.0 hdi de 180 pk versie, daar rij ik momenteel nog mee huidig km stan 158dkm en 4 jaar. ga nu nog slechts om de 45dkm op onderhoud ( volgens boekje mag dit), wel een beetje ouder nu dus niet zo veel planché meer
- weer verlengde waarborg van 5 jaar of 180dkm genomen
- van dag een gechipt naar 215pk en 500 NM , nog zwaarder geladen dan vroeger +- 4,5 ton
- in het begin eens een probleem gehad met een flexibel van de uitlaat.
- van dag één werkt die roetfilter langs gene zak, telkens als hij in regeneratie gaat komt er enorm veel blauwe rook uit de uitlaat. dat is nu al 150dkm zo dus who cares, blijkbaar kan het geen kwaad.
als je in de fille staat naast een cabrio en de regeneratie begint, doen ze telkens hun dak dicht)
- binnenkort moet ik een andere kiezen, ze maken de 3.0HDI niet meer en een 2.0hdi zie ik niet echt zitten dus ik twijfel nog tussen een iveco 3.0 215pk of een sprinter 3.0 V6
Comment
Comment