Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz GLK (2015)
Collapse
X
-
tik even "new glk 2015" in op google afbeeldingen en dan ziet zelfs een klein kind dat alles ronder en minder uitgesproken wordt, waar of niet ?
zelfs met camouflage kan je dat al zien dat hij niet zo "extreem" is als de oude glk
just my 2 cents
Denk dat de oude "love it or hate it" is en de nieuwe gematigder (saaier) zal zijn van lijn...
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenboring Je kan hier even goed een Hyundai of Kia badge op kleven, gemiste kans....Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Niks mis met koreanen, maar ze zijn meestal zo kitscherig en imo lelijk.. Mijn smaak he ! Als je het design van een tiguan of x3 bvb vergelijkt met een sportage of sorento, dan weet ik wel wat kiezen. Waarmee ik niets zeg over kwaliteit of prijs of garantie... En deze glk gaat voor mij de verkeerde kant op als je het prachtige smoelwerk van de oude vergelijkt met de nieuwe...
Comment
-
Zoals je schrijft, ieder zijn smaak, toch nog maar even afwachten want het zijn maar impressies. De Sportage is net als de meeste Koreaanse auto's tegenwoordig ontwikkeld door Peter Schreyer, een Duitser die zijn sporen verdiend heeft bij VW-Audi (Audi TT, Audi A3, A6, Golf IV, Eos, New Beetle enz), vandaar hun succes en niet abnormaal dat andere merken zijn stijl overnemen, nog weinig Koreaans aan dus.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenop deze foto's lijkt ie precies ook iets groter dan de huidige glk, of zou dat gezichtsbedrog zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
inderdaad, 'tis zo een beetje B-klasse gemixt met GL en R-classe vind ik.... Op het eerste zicht teleurstellend en effectief wat monovolume achtig
Ik krijg plots zelfs visioenen van dat lelijk ding Ssang Yong, of hoe noemt het, de Rodius....
Toch maar even in real life afwachten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenWacht eerst maar is tot de nieuwe GLK er echt is.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
'Mercedes komt met GLK AMG'
We hebben van de meest onverwachte modellen van Mercedes AMG-versies gehad, maar de GLK moet zo'n sportief topmodel ontberen. Bij de volgende generatie gaat daar echter verandering in komen.
Dat meldt Car&Driver op basis van bronnen bij Mercedes-Benz.
De GLK AMG krijgt de nieuwe 4,0-liter V8 biturbo onder de kap. Die debuteert in de Mercedes-AMG GT en is in die auto goed voor 470 of 510 pk. Het is uiteraard mogelijk dat een GLK met deze motor iets minder vermogen tot z'n beschikking krijgt.
De Mercedes C 63 AMG krijgt dit blok ook onder de kap, waarschijnlijk de versie met 470 pk. Het sterkere blok met 510 pk zou dan voorbehouden kunnen zijn voor de versie met het AMG Performance Pack. Deze snelste C-klasse komt in 2015 op de markt.
Maar volgens Car&Driver blijft het daar niet bij. De 4,0-liter V8 zal volgens het Amerikaanse magazine ook z'n opwachting maken in de volgende generatie van de E 63 AMG. Waarschijnlijk ligt het vermogen dan wel ruim boven de 510 pk. Die auto is er echter pas over een jaar of drie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Last edited by nicolasmercedes; 20/09/2014, 09:56.
Comment
-
De introductie van de tweede generatie GLK komt steeds dichterbij, en dus laat Mercedes-Benz ons stukje bij beetje meer van de auto zien.
Dit prototype laat meer details zien dan tot nu toe, Eindelijk krijgen we een duidelijk beeld van de grille en de koplampen. En ook de achterlichten hebben nu hun camouflage deels afgeworpen.
De nieuwe GLK komt op het platform van de C-klasse te staan. Dat betekent achterwielaandrijving voor de basisversie(s) en vierwielaandrijving voor de rest van het gamma.
Onder de kap zullen we de bekende vier- en zescilinders uit de middenklasser vinden, zowel diesels als benzinemotoren. Een zeer potente AMG-versie was er tot nu toe niet, maar in augustus waren er berichten dat er van de tweede generatie GLK wel een AMG-versie komt. Indien dat klopt, krijgt die waarschijnlijk de nieuwe 4,0-liter V8 biturbo onder de kap.
Er hangt voor Mercedes veel van de nieuwe GLK af. De huidige kon het in de verkoopstatistieken niet bolwerken tegen de Audi Q5 en BMW X3 en het merk uit Stuttgart wil dat maar wat graag rechtzetten.
De auto staat op de planning voor 2015. Overigens melden de Duitse media dat Mercedes de GLK-opvolger GLC gaat noemen.
Comment
Comment