Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz GLK (2015)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

de achterlichten lijken op die van de C break

Comment

das al veeel beter si

Comment

MERCEDES BENOEMT GLK VOORTAAN ALS GLC

Het prototype van de tweede generatie GLK van Mercedes is op de foto gezet. Naast dat er te bespeuren valt dat hij aardig wat camouflage is verloren, hebben de fotografen ook het interieur weten vast te leggen. Des te opmerkelijker is dat de nieuweling zijn oorspronkelijk naam moet opgeven voor het nieuwe GLC.

De naamsverandering heeft te maken met het feit dat Mercedes' kleinste SUV dan wel crossover de naam
          GLA draagt, verwijzend naar diens technische basis, de A-klasse. En aangezien de nieuwe GLK is gestoeld op de onlangs gelanceerde C-klasse is de benaming GLC snel verklaard. Oftewel, Mercedes komt zijn belofte na er een eenvoudigere modelnamenpolitiek op na te houden. Iets dat het eerder doorvoerde bij de top van haar gamma, de S-klasse en S-klasse Coupé om precies te zijn.

Diesels
          Dankzij het verliezen van camouflage is nu goed te ontdekken dat de afmetingen van de GLC zijn toegenomen ten opzichte van de GLK en het design ook kenmerken heeft van de C-klasse. Met die luxe middenklasser als basis laat het te verwachten motorenprogramma zich ook eenvoudig raden. Verwacht wordt dat de meeste Europese kopers één van de drie diesels zullen bestellen. Deze verschillen van vermogen tussen de 136 en 204 pk. Benzineliefhebbers krijgen de keus uit twee tweeliters met 184 of 211 pk of een plug-in hybride waarin de hoofdkrachtbron ook alleen benzine lust.

AMG-primeur
          Hoewel ook rijdend op benzine, maar eigenlijk een buitenstaander en zowaar een primeur is de verwachte geboorte van een heuse GLC AMG. Deze zal naar verluidt hetzelfde vierliter blok krijgen als de AMG GT en C 63. In die laatste pompt die er een weldadige 475 of 510 pk uit. We denken helaas dat Mercedes dat vermogen voor de GLC AMG iets te veel van het goede vindt en de 4.0 liter V8-BiTurbo gaat indammen. Niet te veel hopelijk, maar dan nog maakt de GLC AMG zich nogal uniek. Aartsrivalen BMW en Audi bijvoorbeeld hebben niet zo'n compacte performance-SUV in huis, al staat de SQ5 TDI, als diesel, aardig zijn mannetje.

bron: http://www.autowereld.com/nieuws/spy...ortaan-als-glc
          Last edited by Vulcano; 25/09/2014, 16:40.

Comment

voor mij die cubanietzilvere S211 van foto 1 aub mijn eerste benz

Comment

Hoog tijd dat het nieuwe model komt. De huidige is potverdikke exclusiever dan een Porsche 911. Ge ziet die quasi nooit rijden.

Comment

Toch wel hoor.
                Mijn vrouw was daar even geïnteresseerd in en ben daar dan beginnen op letten.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

bron: http://www.autowereld.com/nieuws/spy...ortaan-als-glc

Comment

gaat deze keer sexy ding worden !!

Comment

De geruchten gingen al langer, maar vandaag weten we het zeker: de Mercedes-Benz GLC - voorheen GLK - krijgt een potente AMG-uitvoering. Onze spionagefotograaf betrapte het gecamoufleerde model bij het testcentrum van AMG.

We hadden al langer het vermoeden dat de GLC ook in een gespierde AMG-versie leverbaar zou worden. De GLK heeft die nooit gehad, maar nu de nieuwe generatie op het platform van de C-klasse komt te staan, is er opeens veel meer mogelijk. De GLC AMG krijgt de gloednieuwe 4,0-liter V8-biturbo onder de kap. Die kennen we inmiddels van zowel de Mercedes-AMG GT als de C 63 AMG en is in die auto's goed voor 470 of 510 pk.
                      Op de foto's zien we een GLC die lager boven het asfalt hangt dan de eerder gespotte testwagen. Ook heeft dit exemplaar grotere wielen die in flinke kasten zijn geplaatst, waarachter we sportieve remklauwen herkennen.
                      Mercedes-Benz heeft de GLC voor volgend jaar op de rol staan. De heftige AMG-versie verwachten we iets later, in 2016.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Onze spionagefotograaf heeft niet zo veel rust nodig. In de nachtelijke uurtjes wist hij namelijk de nieuwe Mercedes GLC-klasse vast te leggen!

Volgens de nieuwe naamstrategie van Mercedes valt het doek voor modelnaam GLK-klasse. De tweede generatie wordt GLC-klasse gedoopt, waar GL- aangeeft dat we met een cross-over te maken hebben. De derde letter geeft het formaat aan, de GLC staat dus boven de GLA-klasse en onder de GLE-klasse (voorheen ML-klasse) in het gamma.
                            Z'n positionering is in feite onveranderd. Wél nieuw is het uiterlijk en het binnenste van de tweede generatie. Al lijkt de GLC-klasse in grote lijnen niet zo veel af te wijken van de huidige GLK, toch zijn er flinke verschillen. Mercedes-Benz laat het hoekige van de huidige GLK vallen en kiest duidelijk voor een rondere koets met het nieuwe familiegezicht van het merk.
                            Voor het eerst kunnen we ook het dashboard van de GLC te zien. Het geheel is helemaal volgens Mercedes' nieuwe designtaal vormgegeven en het dashboard lijkt overeen te komen met dat van de C-klasse. Stiekem hadden we de GLC in Detroit verwacht, mogelijkerwijs komen we hem in maart in Genève tegen.

Comment

Comment

Zou deze ook als glc300 bluetec hybrid komen? Dus dezelfde aandrijflijn als de c 300 hybrid bedoel ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                  Zou deze ook als glc300 bluetec hybrid komen? Dus dezelfde aandrijflijn als de c 300 hybrid bedoel ik?
                                  natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                                    natuurlijk
                                    denk je dat of weet je 't zeker? Ik bedoeld us niet de plugin, wel de 'gewone' hybrid.
                                    Wat mij betreft van bij 't begin, moet eind 2015 bestellen, als die qua prijs goed zit (lees: rond de prijs van de c break) dan wordt dit hem ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                      denk je dat of weet je 't zeker? Ik bedoeld us niet de plugin, wel de 'gewone' hybrid.
                                      Wat mij betreft van bij 't begin, moet eind 2015 bestellen, als die qua prijs goed zit (lees: rond de prijs van de c break) dan wordt dit hem ....
                                      95% zeker, aangezien GLK op C klasse platform stond en staat, en het volledige motoren pallet krijgt...

Comment

Dat Mercedes-Benz de bezem door haar modelnamenpolitiek heeft gehaald, weten we onderhand wel. Hoe sommige van de nieuwkomers er uit gaan zien is dan weer een klein raadsel. Neem de GLC, nu nog GLK geheten. Dankzij deze knappe computerillustraties hebben we voor het eerst een concreet beeld van de auto te pakken.

De Mercedes-Benz GLC wordt nog dit jaar geïntroduceerd, vermoedelijk op de IAA in Frankfurt die medio september aanvangt. Of het model ook nog voor 2016 in de showroom valt te bewonderen is onzeker, maar anders is dat hooguit enkele maanden later alsnog te doen.

Afscheid van eigen identiteit
                                        Zoals in de inleiding al eventjes aangehaald is de GLC de directe opvolger van de GLK-klasse. Maar dat is 'm niet aan te zien. Wanneer je deze illustraties in ogenschouw neemt lijkt de GLK welhaast prompt een gedateerde auto. Hiermee willen we de GLK niet een loer draaien, integendeel, maar de lijnen van de GLC – en dat van alle nieuwe Mercedessen – zijn zo anders, dat de generatiekloof groter lijkt te zijn dat 'ie werkelijk is.
                                        Waar de GLK de uitstraling van een authentieke SUV heeft, oogt de GLC veel meer als een trendy crossover. Voor de fans wellicht jammer, want de GLK had met z'n hoekige design juist een heel eigen identiteit – een aandoenlijke eigenschap die met uitsterven bedreigd wordt, hoewel de auto-industrie ons anders wil doen geloven.

GLC Coupé
                                        Om de laatste zin van de voorgaande alinea enigszins te bevestigen is er de GLC Coupé, die zowel optisch als technisch regelrecht het kleine broertje is van de onlangs gepresenteerde GLE Coupé. De officiële onthulling vindt naar verwachting in 2017 plaats en het hoeft geen betoog dat de GLC Coupé Mercedes' (late) antwoord is op de BMW X4.

bron: http://www.autowereld.com/nieuws/aut...c-en-glc-coupe

Comment

Jaman.. Nogmeer afkooksels...

Iets economisch in mij kan toch moeilijk verklaren dat meer modellen rendabeler is dan beperkte modellen met hogere kwaliteit.. Of mis ik nu iets?!

Comment

Working...
                                          X