Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-serie (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
    Ja, ben eens curieus wat de F-Pace brengt. anders durf ik wel een XF overwegen
    XF of GS tis me al eender. Beide wagens om van te dromen voor mij (nieuw toch).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Gebruik jij nog een Casio rekenmachine?
      Dat ligt hier nog ergens ja

      Ik bedoelde eigenlijk de verouderde weergave bij die Lexus, echt zo nog "digits" of hoe zeg je dat ook alweer?

      lexus-gs-300h-airco-interieur.jpg

      vs

      maxresdefault.jpg

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
        Dat ligt hier nog ergens ja

        Ik bedoelde eigenlijk de verouderde weergave bij die Lexus, echt zo nog "digits" of hoe zeg je dat ook alweer?

        [ATTACH=CONFIG]109295[/ATTACH]

        vs

        [ATTACH=CONFIG]109294[/ATTACH]
        Komaan, Yannick... schrijf nu toch gewoon dat je dat Lexus interieur lelijk vindt en dat van de BMW top. Maar kom nu niet af met die knoppen die een paar milimeter groter zijn of die onozele streepkes van die digits, die bij de BMW anders gevormd en oranje zijn en bij de GS iets groter en in het wit
        Ik kan je trouwens met blijdschap melden dat ze in de nieuwe gefacelifte GS de digits vervangen hebben door die van de LS. Als je daar de temperatuur verandert, dan veranderen die digits zoals bij deze klokradio :




        En, by the way, zelfs bij het ongelooflijk heilige Duitse merk Porsche hebben ze nog van die 'oude' digits:

        Last edited by jef; 19/08/2015, 00:02.

        Comment


        • Ik zou wel een Lexus kopen, mochten ze die draak van een CVT laten vallen voor een deftige automaat. Dat oneindige gejank in toeren zonder schakelen, maakt me gek.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
            Dat ligt hier nog ergens ja

            Ik bedoelde eigenlijk de verouderde weergave bij die Lexus, echt zo nog "digits" of hoe zeg je dat ook alweer?

            [ATTACH=CONFIG]109295[/ATTACH]

            vs

            [ATTACH=CONFIG]109294[/ATTACH]
            Ik vind die rode cijfertjes toch iets meer old school precies, stoorde mij al in de E90. Maar goed, die digits zijn misschien ook niet helemaal bij de tijd. Trouwens voor de rest een prachtig interieur van BMW.
            Maar zijn we hier nu niet aan het mierenneuken?
            Last edited by SteakFriet; 19/08/2015, 08:51.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Ik zou wel een Lexus kopen, mochten ze die draak van een CVT laten vallen voor een deftige automaat. Dat oneindige gejank in toeren zonder schakelen, maakt me gek.
              Modellen met een 200t worden voorzien van een gewone 8-traps.


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Ik zou wel een Lexus kopen, mochten ze die draak van een CVT laten vallen voor een deftige automaat. Dat oneindige gejank in toeren zonder schakelen, maakt me gek.
                Gek worden in een auto is nooit goed, zeker niet voor je medepassagiers of andere weggebruikers.
                Ik begrijp je in het geval van een CT, die er wat last van heeft, als je er constant de pees op legt. En dat doe je met dat model gemakkelijker omdat je denkt dat het niet vooruit gaat (terwijl dat niet zo is). Maar bij de andere modellen is het eerder een kwestie van het rijgedrag wat aan te passen. Een Lexus hybride is niet gemaakt om plezante stoplichtsprintjes mee te doen, wel om comfortabel te cruisen (desgewenst ook snel). Het feit is dat de moderne diesels van tegenwoordig iedereen gewend hebben gemaakt aan een instant hoog koppel met duw in de rug. Ik heb onlangs nog eens met een diesel van een niet nader genoemd Duits premiummerk gereden en daar vielen mij twee zaken op die ik veel minder leuk vind nu ik al een aantal jaren gewend ben om met een benzine hybride te rijden:
                - de in verhouding hevige duw in de rug bij lage toeren en het daarbij horende beperkte nuttige toerentalbereik
                - het irritante start/stop systeem dat de hele carrosserie door mekaar schudt
                - het dieselgeluid bij rijden in de stad
                - automaat die niet altijd goed weet welke versnelling te kiezen bij stapvoets rijden en daardoor lichtjes schokt

                Voor de rest was dat een zeer goed product, maar ik zou er moeite mee hebben om mij met bovenstaande puntjes te verzoenen.
                Mijn eigen rijgedrag is ook veranderd van agressief/sportief naar relax/snel en ik merk dat dit minder goed past bij de diesels.

                Heel die Lexus CVT historie is dan door sommige perslui nog eens negatief opgeklopt, omdat die meestal maar een dag of 2 de auto testen alsof ze er mee op circuit rijden en dat schrikt een aantal mensen af. Als iemand een Lexus om welke reden dan ook ziet zitten en toch twijfelt omwille van dat CVT effect, moet die eens wat langer de tijd nemen om eraan te wennen.

                Maar het gevaar bestaat dan wel dat het misschien veel beter meevalt dan eerst gedacht en dat het Lexus virus aanvalt


                Anyway, zwaar O/T, mijn excuses. Ik zal nu terug in mijn schelp kruipen en in dit topic terug mijn positieve BMW muts opzetten

                Comment


                • Zonder de hybride zijn de twee merken eigenlijk geen concurrentie van mekaar...
                  Eens we de hybriden tov. mekaar kunnen zetten... zal het kantje boord worden...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Zonder de hybride zijn de twee merken eigenlijk geen concurrentie van mekaar...
                    Eens we de hybriden tov. mekaar kunnen zetten... zal het kantje boord worden...
                    Sorry Dirk, niet helemaal akkoord. Als merk zijn er misschien grote verschillen qua schaalgrootte in Europa, maar het zijn perfecte concurrenten wat individuele modellen betreft. Ze leggen - zoals ieder merk zijn eigenheid heeft - andere accenten: er zijn genoeg BMW rijders die de laatste jaren de overstap naar Lexus hebben gemaakt en die van 'performance diesel' afgestapt zijn, om uiteenlopende en verschillende redenen (taxatie, betrouwbaarheid, design, naverkoopservice,...) Wat wel zo is, is de non-concurrentie bij grote fleetbedrijven, omdat daar de Duitse premiums een pure volumepolitiek voeren met monsterkortingen. Maar daar zijn premiummerken zoals BMW eerder een concurrent van de mainstreams zoals VW.
                    Anyway, qua volume zullen de niet-Duitse premiums (Lexus en Jaguar in de eerste plaats, maar ook pogingen van Infiniti of Cadillac) nooit op hetzelfde niveau spelen hier op Europese bodem (behalve Volvo), maar dat is ook niet nodig of niet de bedoeling. Kleine kuitenbijters van de grotere merken zullen er altijd zijn

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Als iemand een Lexus om welke reden dan ook ziet zitten en toch twijfelt omwille van dat CVT effect, moet die eens wat langer de tijd nemen om eraan te wennen.
                      Maar het gevaar bestaat dan wel dat het misschien veel beter meevalt dan eerst gedacht en dat het Lexus virus aanvalt
                      Ik moet dit beamen. Twee jaar geleden was mijn (korte) testrit met de toen hagelnieuwe IS300h min of meer een ontgoocheling. Intussen staat er hier een voor de deur. Met die CVT moet je idd. leren rijden en vrij snel wordt deze je bondgenoot in dagelijks verkeer (maar niet op de Nürburgring). Dit geldt trouwens ook voor elke automaat bij wie van een manuele komt.
                      Toegegeven, fiscaliteit heeft in de keuze een niet onbelangrijke rol gespeeld, gekoppeld aan veel value-for-money (in vergelijking met de 'premium' Duitsers uit dit segment) maar dat ding rijdt ook echt wel goed!
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Sorry Dirk, niet helemaal akkoord. Als merk zijn er misschien grote verschillen qua schaalgrootte in Europa, maar het zijn perfecte concurrenten wat individuele modellen betreft. Ze leggen - zoals ieder merk zijn eigenheid heeft - andere accenten: er zijn genoeg BMW rijders die de laatste jaren de overstap naar Lexus hebben gemaakt en die van 'performance diesel' afgestapt zijn, om uiteenlopende en verschillende redenen (taxatie, betrouwbaarheid, design, naverkoopservice,...) Wat wel zo is, is de non-concurrentie bij grote fleetbedrijven, omdat daar de Duitse premiums een pure volumepolitiek voeren met monsterkortingen. Maar daar zijn premiummerken zoals BMW eerder een concurrent van de mainstreams zoals VW.
                        Anyway, qua volume zullen de niet-Duitse premiums (Lexus en Jaguar in de eerste plaats, maar ook pogingen van Infiniti of Cadillac) nooit op hetzelfde niveau spelen hier op Europese bodem (behalve Volvo), maar dat is ook niet nodig of niet de bedoeling. Kleine kuitenbijters van de grotere merken zullen er altijd zijn
                        Als particulier kan je beter bij lexus zijn... Zeker als je nieuw koopt...
                        2dehands is bmw beter, door de grotere waardevermindering van de mainstream modellen. Juist door hun bedrijfsbeleid... De eerste 1a2 jaar heeft een bmw de grootste afschrijving...
                        Last edited by ; 19/08/2015, 14:22.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                          Gek worden in een auto is nooit goed, zeker niet voor je medepassagiers of andere weggebruikers.
                          Ik begrijp je in het geval van een CT, die er wat last van heeft, als je er constant de pees op legt. En dat doe je met dat model gemakkelijker omdat je denkt dat het niet vooruit gaat (terwijl dat niet zo is). Maar bij de andere modellen is het eerder een kwestie van het rijgedrag wat aan te passen. Een Lexus hybride is niet gemaakt om plezante stoplichtsprintjes mee te doen, wel om comfortabel te cruisen (desgewenst ook snel). Het feit is dat de moderne diesels van tegenwoordig iedereen gewend hebben gemaakt aan een instant hoog koppel met duw in de rug. Ik heb onlangs nog eens met een diesel van een niet nader genoemd Duits premiummerk gereden en daar vielen mij twee zaken op die ik veel minder leuk vind nu ik al een aantal jaren gewend ben om met een benzine hybride te rijden:
                          - de in verhouding hevige duw in de rug bij lage toeren en het daarbij horende beperkte nuttige toerentalbereik
                          - het irritante start/stop systeem dat de hele carrosserie door mekaar schudt
                          - het dieselgeluid bij rijden in de stad
                          - automaat die niet altijd goed weet welke versnelling te kiezen bij stapvoets rijden en daardoor lichtjes schokt

                          Voor de rest was dat een zeer goed product, maar ik zou er moeite mee hebben om mij met bovenstaande puntjes te verzoenen.
                          Mijn eigen rijgedrag is ook veranderd van agressief/sportief naar relax/snel en ik merk dat dit minder goed past bij de diesels.

                          Heel die Lexus CVT historie is dan door sommige perslui nog eens negatief opgeklopt, omdat die meestal maar een dag of 2 de auto testen alsof ze er mee op circuit rijden en dat schrikt een aantal mensen af. Als iemand een Lexus om welke reden dan ook ziet zitten en toch twijfelt omwille van dat CVT effect, moet die eens wat langer de tijd nemen om eraan te wennen.

                          Maar het gevaar bestaat dan wel dat het misschien veel beter meevalt dan eerst gedacht en dat het Lexus virus aanvalt


                          Anyway, zwaar O/T, mijn excuses. Ik zal nu terug in mijn schelp kruipen en in dit topic terug mijn positieve BMW muts opzetten

                          Waarom zou ik nu in een Lexus NX 200t (als voorbeeld, later in andere modellen) moeten investeren i.p.v. een BMW X3 xDrive 2.0i of om toch on topic te blijven een BMW 520i?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Waarom zou ik nu in een Lexus NX 200t (als voorbeeld, later in andere modellen) moeten investeren i.p.v. een BMW X3 xDrive 2.0i of om toch on topic te blijven een BMW 520i?
                            Investeren?
                            Laten we misschien best gewoon 'kopen' gebruiken.

                            Ik denk dat beide aan mekaar gewaagd zijn. Heb met beide gereden.
                            Een NX 200t zou je kunnen interesseren als je belang hecht aan comfort, exclusiviteit (je ziet ze niet op elke hoek van de straat), betrouwbaarheid, meer uitrusting voor hetzelfde budget en goede service na verkoop (en 3 jaar garantie ).
                            Je bent bij de BMW beter af als je een wat steviger vering wil, iets zekerder wil zijn van een betere herverkoopwaarde en niet wil opvallen in de massa. Hij is wat ook al wat ouder qua concept en dat valt in het interieur wel op, maar dat is een kwestie van smaak.
                            Qua prestaties zit je bij beide goed: de NX zit tussen de xDrive20i en de 28i, qua reëel verbruik vermoed ik misschien iets beter bij de BMW (hoewel die meer zal aanzetten tot sportief rijgedrag).

                            De NX is gewoon een goed alternatief voor de X3. Een 520i is weer helemaal iets anders, vind ik, want een berline en SUV zijn moeilijker vergelijkbaar. In de Lexus GS is er (voorlopig) geen 2 liter turbo benzine te krijgen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Investeren?
                              Laten we misschien best gewoon 'kopen' gebruiken.

                              Ik denk dat beide aan mekaar gewaagd zijn. Heb met beide gereden.
                              Een NX 200t zou je kunnen interesseren als je belang hecht aan comfort, exclusiviteit (je ziet ze niet op elke hoek van de straat), betrouwbaarheid, meer uitrusting voor hetzelfde budget en goede service na verkoop (en 3 jaar garantie ).
                              Je bent bij de BMW beter af als je een wat steviger vering wil, iets zekerder wil zijn van een betere herverkoopwaarde en niet wil opvallen in de massa. Hij is wat ook al wat ouder qua concept en dat valt in het interieur wel op, maar dat is een kwestie van smaak.
                              Qua prestaties zit je bij beide goed: de NX zit tussen de xDrive20i en de 28i, qua reëel verbruik vermoed ik misschien iets beter bij de BMW (hoewel die meer zal aanzetten tot sportief rijgedrag).

                              De NX is gewoon een goed alternatief voor de X3. Een 520i is weer helemaal iets anders, vind ik, want een berline en SUV zijn moeilijker vergelijkbaar. In de Lexus GS is er (voorlopig) geen 2 liter turbo benzine te krijgen.
                              Een auto is altijd een slechte investering. 😄

                              Neen was niet de bedoeling om een SUV NX met een 520i te vergelijken vandaar een X3, maar voor de toekomstige met een 200t uitgeruste modellen 😉
                              Wat ik me dus afvraag, waarom zou ik voor een 200t kiezen als er toch geen hybride in zit maar wel een 8-trapsautomaat in vergelijk met 520i bvb.?


                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Een auto is altijd een slechte investering. 

                                Neen was niet de bedoeling om een SUV NX met een 520i te vergelijken vandaar een X3, maar voor de toekomstige met een 200t uitgeruste modellen 
                                Wat ik me dus afvraag, waarom zou ik voor een 200t kiezen als er toch geen hybride in zit maar wel een 8-trapsautomaat in vergelijk met 520i bvb.?


                                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Zoals ik hieronder al schreef. Lexus heeft niet enkel kwaliteiten die gelinkt zijn aan hybride... anders had het merk het de eerste 15 jaren van zijn bestaan ook niet gehaald

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                  Zoals ik hieronder al schreef. Lexus heeft niet enkel kwaliteiten die gelinkt zijn aan hybride... anders had het merk het de eerste 15 jaren van zijn bestaan ook niet gehaald
                                  Back to the roots dan? 😬


                                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment




                                  • Comment




                                    • Comment



                                      • Comment


                                        • Dat scherm Ik ben toch echt teleurgesteld in die keuze.
                                          Voor de rest ziet het weinige van het interieur dat we hier zien, er mij ook maar 'brak' uit.
                                          Misschien kom ik de 5 wel eens tegen in de showroom. Voor de rest ga ik er niet veel aandacht meer aan besteden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X