Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-serie (2016)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenGebruik jij nog een Casio rekenmachine?
Ik bedoelde eigenlijk de verouderde weergave bij die Lexus, echt zo nog "digits" of hoe zeg je dat ook alweer?
lexus-gs-300h-airco-interieur.jpg
vs
maxresdefault.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenDat ligt hier nog ergens ja
Ik bedoelde eigenlijk de verouderde weergave bij die Lexus, echt zo nog "digits" of hoe zeg je dat ook alweer?
[ATTACH=CONFIG]109295[/ATTACH]
vs
[ATTACH=CONFIG]109294[/ATTACH]
Ik kan je trouwens met blijdschap melden dat ze in de nieuwe gefacelifte GS de digits vervangen hebben door die van de LS. Als je daar de temperatuur verandert, dan veranderen die digits zoals bij deze klokradio :
En, by the way, zelfs bij het ongelooflijk heilige Duitse merk Porsche hebben ze nog van die 'oude' digits:
Last edited by jef; 19/08/2015, 00:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenDat ligt hier nog ergens ja
Ik bedoelde eigenlijk de verouderde weergave bij die Lexus, echt zo nog "digits" of hoe zeg je dat ook alweer?
[ATTACH=CONFIG]109295[/ATTACH]
vs
[ATTACH=CONFIG]109294[/ATTACH]
Maar zijn we hier nu niet aan het mierenneuken?Last edited by SteakFriet; 19/08/2015, 08:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zou wel een Lexus kopen, mochten ze die draak van een CVT laten vallen voor een deftige automaat. Dat oneindige gejank in toeren zonder schakelen, maakt me gek.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zou wel een Lexus kopen, mochten ze die draak van een CVT laten vallen voor een deftige automaat. Dat oneindige gejank in toeren zonder schakelen, maakt me gek.
Ik begrijp je in het geval van een CT, die er wat last van heeft, als je er constant de pees op legt. En dat doe je met dat model gemakkelijker omdat je denkt dat het niet vooruit gaat (terwijl dat niet zo is). Maar bij de andere modellen is het eerder een kwestie van het rijgedrag wat aan te passen. Een Lexus hybride is niet gemaakt om plezante stoplichtsprintjes mee te doen, wel om comfortabel te cruisen (desgewenst ook snel). Het feit is dat de moderne diesels van tegenwoordig iedereen gewend hebben gemaakt aan een instant hoog koppel met duw in de rug. Ik heb onlangs nog eens met een diesel van een niet nader genoemd Duits premiummerk gereden en daar vielen mij twee zaken op die ik veel minder leuk vind nu ik al een aantal jaren gewend ben om met een benzine hybride te rijden:
- de in verhouding hevige duw in de rug bij lage toeren en het daarbij horende beperkte nuttige toerentalbereik
- het irritante start/stop systeem dat de hele carrosserie door mekaar schudt
- het dieselgeluid bij rijden in de stad
- automaat die niet altijd goed weet welke versnelling te kiezen bij stapvoets rijden en daardoor lichtjes schokt
Voor de rest was dat een zeer goed product, maar ik zou er moeite mee hebben om mij met bovenstaande puntjes te verzoenen.
Mijn eigen rijgedrag is ook veranderd van agressief/sportief naar relax/snel en ik merk dat dit minder goed past bij de diesels.
Heel die Lexus CVT historie is dan door sommige perslui nog eens negatief opgeklopt, omdat die meestal maar een dag of 2 de auto testen alsof ze er mee op circuit rijden en dat schrikt een aantal mensen af. Als iemand een Lexus om welke reden dan ook ziet zitten en toch twijfelt omwille van dat CVT effect, moet die eens wat langer de tijd nemen om eraan te wennen.
Maar het gevaar bestaat dan wel dat het misschien veel beter meevalt dan eerst gedacht en dat het Lexus virus aanvalt
Anyway, zwaar O/T, mijn excuses. Ik zal nu terug in mijn schelp kruipen en in dit topic terug mijn positieve BMW muts opzetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenZonder de hybride zijn de twee merken eigenlijk geen concurrentie van mekaar...
Eens we de hybriden tov. mekaar kunnen zetten... zal het kantje boord worden...
Anyway, qua volume zullen de niet-Duitse premiums (Lexus en Jaguar in de eerste plaats, maar ook pogingen van Infiniti of Cadillac) nooit op hetzelfde niveau spelen hier op Europese bodem (behalve Volvo), maar dat is ook niet nodig of niet de bedoeling. Kleine kuitenbijters van de grotere merken zullen er altijd zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenAls iemand een Lexus om welke reden dan ook ziet zitten en toch twijfelt omwille van dat CVT effect, moet die eens wat langer de tijd nemen om eraan te wennen.
Maar het gevaar bestaat dan wel dat het misschien veel beter meevalt dan eerst gedacht en dat het Lexus virus aanvalt
Toegegeven, fiscaliteit heeft in de keuze een niet onbelangrijke rol gespeeld, gekoppeld aan veel value-for-money (in vergelijking met de 'premium' Duitsers uit dit segment) maar dat ding rijdt ook echt wel goed!2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenSorry Dirk, niet helemaal akkoord. Als merk zijn er misschien grote verschillen qua schaalgrootte in Europa, maar het zijn perfecte concurrenten wat individuele modellen betreft. Ze leggen - zoals ieder merk zijn eigenheid heeft - andere accenten: er zijn genoeg BMW rijders die de laatste jaren de overstap naar Lexus hebben gemaakt en die van 'performance diesel' afgestapt zijn, om uiteenlopende en verschillende redenen (taxatie, betrouwbaarheid, design, naverkoopservice,...) Wat wel zo is, is de non-concurrentie bij grote fleetbedrijven, omdat daar de Duitse premiums een pure volumepolitiek voeren met monsterkortingen. Maar daar zijn premiummerken zoals BMW eerder een concurrent van de mainstreams zoals VW.
Anyway, qua volume zullen de niet-Duitse premiums (Lexus en Jaguar in de eerste plaats, maar ook pogingen van Infiniti of Cadillac) nooit op hetzelfde niveau spelen hier op Europese bodem (behalve Volvo), maar dat is ook niet nodig of niet de bedoeling. Kleine kuitenbijters van de grotere merken zullen er altijd zijn
2dehands is bmw beter, door de grotere waardevermindering van de mainstream modellen. Juist door hun bedrijfsbeleid... De eerste 1a2 jaar heeft een bmw de grootste afschrijving...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenGek worden in een auto is nooit goed, zeker niet voor je medepassagiers of andere weggebruikers.
Ik begrijp je in het geval van een CT, die er wat last van heeft, als je er constant de pees op legt. En dat doe je met dat model gemakkelijker omdat je denkt dat het niet vooruit gaat (terwijl dat niet zo is). Maar bij de andere modellen is het eerder een kwestie van het rijgedrag wat aan te passen. Een Lexus hybride is niet gemaakt om plezante stoplichtsprintjes mee te doen, wel om comfortabel te cruisen (desgewenst ook snel). Het feit is dat de moderne diesels van tegenwoordig iedereen gewend hebben gemaakt aan een instant hoog koppel met duw in de rug. Ik heb onlangs nog eens met een diesel van een niet nader genoemd Duits premiummerk gereden en daar vielen mij twee zaken op die ik veel minder leuk vind nu ik al een aantal jaren gewend ben om met een benzine hybride te rijden:
- de in verhouding hevige duw in de rug bij lage toeren en het daarbij horende beperkte nuttige toerentalbereik
- het irritante start/stop systeem dat de hele carrosserie door mekaar schudt
- het dieselgeluid bij rijden in de stad
- automaat die niet altijd goed weet welke versnelling te kiezen bij stapvoets rijden en daardoor lichtjes schokt
Voor de rest was dat een zeer goed product, maar ik zou er moeite mee hebben om mij met bovenstaande puntjes te verzoenen.
Mijn eigen rijgedrag is ook veranderd van agressief/sportief naar relax/snel en ik merk dat dit minder goed past bij de diesels.
Heel die Lexus CVT historie is dan door sommige perslui nog eens negatief opgeklopt, omdat die meestal maar een dag of 2 de auto testen alsof ze er mee op circuit rijden en dat schrikt een aantal mensen af. Als iemand een Lexus om welke reden dan ook ziet zitten en toch twijfelt omwille van dat CVT effect, moet die eens wat langer de tijd nemen om eraan te wennen.
Maar het gevaar bestaat dan wel dat het misschien veel beter meevalt dan eerst gedacht en dat het Lexus virus aanvalt
Anyway, zwaar O/T, mijn excuses. Ik zal nu terug in mijn schelp kruipen en in dit topic terug mijn positieve BMW muts opzetten
Waarom zou ik nu in een Lexus NX 200t (als voorbeeld, later in andere modellen) moeten investeren i.p.v. een BMW X3 xDrive 2.0i of om toch on topic te blijven een BMW 520i?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom zou ik nu in een Lexus NX 200t (als voorbeeld, later in andere modellen) moeten investeren i.p.v. een BMW X3 xDrive 2.0i of om toch on topic te blijven een BMW 520i?
Laten we misschien best gewoon 'kopen' gebruiken.
Ik denk dat beide aan mekaar gewaagd zijn. Heb met beide gereden.
Een NX 200t zou je kunnen interesseren als je belang hecht aan comfort, exclusiviteit (je ziet ze niet op elke hoek van de straat), betrouwbaarheid, meer uitrusting voor hetzelfde budget en goede service na verkoop (en 3 jaar garantie ).
Je bent bij de BMW beter af als je een wat steviger vering wil, iets zekerder wil zijn van een betere herverkoopwaarde en niet wil opvallen in de massa. Hij is wat ook al wat ouder qua concept en dat valt in het interieur wel op, maar dat is een kwestie van smaak.
Qua prestaties zit je bij beide goed: de NX zit tussen de xDrive20i en de 28i, qua reëel verbruik vermoed ik misschien iets beter bij de BMW (hoewel die meer zal aanzetten tot sportief rijgedrag).
De NX is gewoon een goed alternatief voor de X3. Een 520i is weer helemaal iets anders, vind ik, want een berline en SUV zijn moeilijker vergelijkbaar. In de Lexus GS is er (voorlopig) geen 2 liter turbo benzine te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenInvesteren?
Laten we misschien best gewoon 'kopen' gebruiken.
Ik denk dat beide aan mekaar gewaagd zijn. Heb met beide gereden.
Een NX 200t zou je kunnen interesseren als je belang hecht aan comfort, exclusiviteit (je ziet ze niet op elke hoek van de straat), betrouwbaarheid, meer uitrusting voor hetzelfde budget en goede service na verkoop (en 3 jaar garantie ).
Je bent bij de BMW beter af als je een wat steviger vering wil, iets zekerder wil zijn van een betere herverkoopwaarde en niet wil opvallen in de massa. Hij is wat ook al wat ouder qua concept en dat valt in het interieur wel op, maar dat is een kwestie van smaak.
Qua prestaties zit je bij beide goed: de NX zit tussen de xDrive20i en de 28i, qua reëel verbruik vermoed ik misschien iets beter bij de BMW (hoewel die meer zal aanzetten tot sportief rijgedrag).
De NX is gewoon een goed alternatief voor de X3. Een 520i is weer helemaal iets anders, vind ik, want een berline en SUV zijn moeilijker vergelijkbaar. In de Lexus GS is er (voorlopig) geen 2 liter turbo benzine te krijgen.
Neen was niet de bedoeling om een SUV NX met een 520i te vergelijken vandaar een X3, maar voor de toekomstige met een 200t uitgeruste modellen 😉
Wat ik me dus afvraag, waarom zou ik voor een 200t kiezen als er toch geen hybride in zit maar wel een 8-trapsautomaat in vergelijk met 520i bvb.?
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEen auto is altijd een slechte investering.
Neen was niet de bedoeling om een SUV NX met een 520i te vergelijken vandaar een X3, maar voor de toekomstige met een 200t uitgeruste modellen
Wat ik me dus afvraag, waarom zou ik voor een 200t kiezen als er toch geen hybride in zit maar wel een 8-trapsautomaat in vergelijk met 520i bvb.?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenZoals ik hieronder al schreef. Lexus heeft niet enkel kwaliteiten die gelinkt zijn aan hybride... anders had het merk het de eerste 15 jaren van zijn bestaan ook niet gehaald
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment