Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-serie (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 5-serie (2016)







    Bron: motorauthority.com
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Waar is de tijd dat een model 10 jaar meeging.

      Comment


      • #4
        Volgende generatie BMW 5-serie rijdt al rond

        Onlangs ging de huidige 5-serie zijn tweede levensfase in en dat is voor BMW het startschot geweest om zijn opvolger in het openbaarheid te brengen. Dit zijn de eerste beelden van de volgende generatie 5-serie!

        In ontwikkeling, ja. Maar dat de toekomstige BMW 5-serie al zover is dat hij de openbare weg op kan, dat hadden we niet verwacht. Maak je echter geen illusies: het huidige en onlangs gefacelifte model zal nog minstens drie jaar meegaan.

        Vertrouwd design
        Met pas een lancering in 2016 is BMW is opvallend vroeg bij. Vandaar dat de nieuwe 5-serie nog stevig in de verpakking zit. Het silhouet van de auto is onmiddellijk herkenbaar, maar daarmee is eigenlijk ook alles wel gezegd. En profil zal er weinig veranderen, maar naar verluidt krijgt de nieuwe 5-serie stijlkenmerken van de Vision ConnectedDrive Concept mee om alsnog voor ‘gloednieuw’ aangezien te worden. In het erg rechtopstaande front kun je al een stukje van die conceptcar terugzien.

        CFRP
        Voor de nieuwe 5-serie staat een volledig nieuw platform klaar dat debuteert onder de nieuwe 7-serie. En net als dat vlaggenschip van BMW zal ook de 5-serie deels volgestopt zijn met CFRP, een met koolstofvezel versterkt plastic. Dat in de auto-industrie oprukkende materiaal is minstens zo sterk als de traditionele materialen, maar een stuk lichter. Volgens insiders kan de nieuwe 5-serie hierdoor een behoorlijk gewichtsbesparing tegemoetzien. Gevolg daar weer van is dat er minder zware motoren nodig zijn om de auto in beweging te brengen. Er gaan zelfs geruchten de ronde dat de nieuwe, veel lichtere 5-serie de eerste topklasse-BMW zal zijn met als stuwende kracht de reeds aangekondigde 1.5-driecilinder. We hebben hier dan over de 518i, een basismotorisering die BMW sinds 1996 niet meer heeft gevoerd – de E34-generatie was de laatste. De duurdere uitvoeringen krijgen vier- en zescilinders, met een 8-cilinder voor het topmodel.

        Bron: [autowereld.com]





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Impressie AutoZeitung:

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              zou ie opnieuw wat gegroeid zijn?
              een 518 klinkt echt wel belachlijk en dan nog een 3cilinder...
              met een 2liter 4 cilinder verliest een 5 al een groot deel van zijn essentie
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                Zie, ze luisteren dus toch. De motorkap loopt terug door tot aan de niertjes vooraan zodat de (voor velen) storende streep verdwijnt. Wat willen jullie nog meer?

                Comment


                • #9
                  De huidige is te mooi om nu al te vervangen.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    De huidige is te mooi om nu al te vervangen.
                    Huidige 5 is niet lelijk, maar de neus van de wagen op de impressie foto is wel een heel stuk mooier.
                    Die nieuwe lichtblokken, zoals op de nieuwe 3, zijn ook zeer geslaagd, vind ik.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      De huidige is te mooi om nu al te vervangen.
                      NU zal deze zeker nog niet vervangen worden. De facelift is er nog maar net. Ik verwacht pas het nieuw model in de showroom over ten vroegste 3 jaar.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Huidige 5 is niet lelijk, maar de neus van de wagen op de impressie foto is wel een heel stuk mooier.
                        Die nieuwe lichtblokken, zoals op de nieuwe 3, zijn ook zeer geslaagd, vind ik.
                        Vind van niet, komt omdat de grille veel te lomp oogt in vgl met de koplampen. Op een F30 past dat nog, maar op deze minder, of ze zouden de grille breder en minder hoog moeten maken.

                        Zie wel niet zo'n sterke plots naar beneden gaande motorkap zoals bij de F30. Dat is al een pluspunt.

                        E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          zou ie opnieuw wat gegroeid zijn?
                          een 518 klinkt echt wel belachlijk en dan nog een 3cilinder...
                          met een 2liter 4 cilinder verliest een 5 al een groot deel van zijn essentie
                          Wat is volgens jou zijn essentie ? De ideale lease met lage uitstoot of de ultieme sportkar; of er ergens middenin met voor iedereen de vrije keuze ? https://www.youtube.com/watch?v=aTYGej9PgBA Wanneer deze bijgestaan wordt door een elektromotor... zoals in de i8...
                          Last edited by ; 23/08/2013, 13:53.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Wat is volgens jou zijn essentie ? De ideale lease met lage uitstoot of de ultieme sportkar; of er ergens middenin met voor iedereen de vrije keuze ? https://www.youtube.com/watch?v=aTYGej9PgBA Wanneer deze bijgestaan wordt door een elektromotor... zoals in de i8...
                            de 5 is vooral bedoelt als comfortwagen dus hoort daar toch zeker een 3L 6cilinder bij. idem voor de mercedes E.
                            in zo'n auto's wil je een rustige motor die met alle gemak doet wat je vraagt
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              de 5 is vooral bedoelt als comfortwagen dus hoort daar toch zeker een 3L 6cilinder bij. idem voor de mercedes E.
                              in zo'n auto's wil je een rustige motor die met alle gemak doet wat je vraagt
                              Neen, een v8 met 5000cc. Iedere lijkwagen heeft dit, als ultieme comfort. En doet op het gemak wat je vraagt. Er staan er een paar mooie op 2de hands. ;-) Inschrijven als lichte vracht. Voor wie het vergeten is; de oorsprong van de 5 http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E12
                              Motoren[bewerken]

                              In de E12 werd een uitgebreid motorenpalet aangeboden – beginnend met de kleine 1,8-liter-basismotor in de 518 (vanaf 1974), die reeds in de BMW 1800 gebruikt werd, tot de krachtige 3,5-liter-motor in de tegen het einde van de serie in kleine oplage gebouwde M535i. De BMW 518, 520 en 520i kregen de beproefde viercilindermotoren van het type M10 ingebouwd. De 518 werd van een Solex 38 PDS valstroomcarburator met handchoke voorzien (vanaf de tweede serie Solex DITA 32/32 valstroomcarburator met startautomaat en vanaf het tweede semester 1980 een valstroom-registercarburator Zenith 2B4). De 520 werd met een Stromberg 175CDET variabele-venturi dubbele carburator met startautomaat uitgerust. De 520i erfde de Kugelfischer PL 04 klassieke inspuitpomp met warmdraairegelaar van de 2002tii. Vanaf februari 1975 kreeg hij het meer moderne K-Jetronic systeem van Bosch. Vanaf de zomer van 1977 werd de BMW 520 met de nieuw ontwikkelde kleine zescilinder-Motor M20 uitgerust, weer voorzien van een Solex-carburator, de Solex 4 A1, een dubbele registercarburator (vierkleps dus). De varianten met grotere cilinderinhoud van de 5-serie BMW's werden voorzien van de grote zescilinder-Motor M30. In 1973 werd de 525 geïntroduceerd met een Zenith (32/40INAT) dubbeleregistercarburator met startautomaat, in 1974 gevolgd door de 528, met Zenith (35/40 INAT) dubbeleregistercarburator met startautomaat. Bij beiden werden de Zenith's vervangen door een Solex 4 A1 - carburator bij de introductie van de 2de serie. Tot slot werd in 1977 de 528i met Bosch L-jetronic elektronische benzine-injectie met warmdraairegelaar gelanceerd. De 70 l brandstoftank van de 525 was eind 1972 reeds beschikbaar op de andere modellen en werd vanaf 2de semester 1974 standaard voor alle modellen.
                              De 530i voor de Japanse en Amerikaanse markt had om te voldoen aan de strenge Amerikaanse uitlaatgasnormen een L-jetronic inspuitsysteem en een uitlaatgasnaverbrander. De 528i aldaar had L-jetronic injectie, 3-weg katalysator en Lambda-sonde. Vanaf november 1979 is in Japan ook een 518i met K-jetronic leverbaar. Vanaf 1978 duikt er ook een 518i op in Zweden, dit is echter een minder luxueuze versie van de 520i. Vanaf juni 1979 is er dan een "echte" 518i in Zweden, die net zoals de Japanse versie een K-jetronic inspuitsysteem heeft.
                              Een dieselmotor was er nog niet in de BMW E12, daar BMW toen nog geen dieselmotoren in zijn motorenaanbod had. De logge dieselmotoren uit de jaren 70, meestal nog zonder turbolader, pasten toentertijd niet in het dynamische concept van BMW. Bij wijze van verrassing werd bij het opvolgmodel E28 een dieselmotor (M21) aangeboden, die van de M20-motor afgeleid werd.
                              Mercedes: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W110 http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W115
                              Last edited by ; 23/08/2013, 17:11.

                              Comment


                              • #16
                                Nog een impressie:

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  5er kommt mit Dreizylinder

                                  Schock für BMW-Freunde: Vom neuen BMW 5er soll es auch eine Sparversion mit drei Zylindern geben! In Sachen Qualität soll der 7er als Vorbild dienen.

                                  BMW-Fans werden ihren Ohren nicht trauen, wenn sie die Sparvariante des neuen 5er erstmals fahren. Unter der Haube schnarrt dann nämlich ein Dreizylinder-Turbodiesel. 150 PS stark, soll er mit nur 3,9 Liter Diesel 100 Kilometer fahren. Mutig. Für BMW ist die 5er-Baureihe nämlich besonders wichtig. Denn sie kostet in der Fertigung kaum mehr als die 3er-Reihe, fährt deshalb höhere Gewinne ein. Und in Zukunft dürfte die Kasse in München noch lauter klingeln. Technisch werden 3er-, 4er-, 5er und 6er-Baureihe über einen Kamm geschoren – das spart Entwicklungs- und Produktionskosten. Im Juli 2016 geht die neue 5er-Reihe in Serie. Kurz nach der neuen E-Klasse (Debüt im März 2016), über ein Jahr vor dem neuen A6 (November 2017). BMW plant vom neuen 5er wie gehabt drei Karosserievarianten: Die Limousine startet ab Juli 2016, der Touring erscheint vier Monate später im November 2016. Im Frühjahr 2017 folgt der GT.







                                  Bron: [www.autobild.de]
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als dat de nieuwe 5 wordt zoals op de fotos , dan begin ik al te sparen

                                    Comment


                                    • #19
                                      Laatste impressies, zeker van de kont, zijn prachtig!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                        Laatste impressies, zeker van de kont, zijn prachtig!
                                        +1, dit ziet er inderdaad schitterend uit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X