Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zou ie opnieuw wat gegroeid zijn?
een 518 klinkt echt wel belachlijk en dan nog een 3cilinder...
met een 2liter 4 cilinder verliest een 5 al een groot deel van zijn essentie
In dergelijke luxe wagens horen toch een deftige motor in te zitten?
Het is niet dat ed 4 cil. bijna dezelfde prestaties heeft als een 6 cil. dat het even goed rijdt.
In dergelijke luxe wagens horen toch een deftige motor in te zitten?
Het is niet dat ed 4 cil. bijna dezelfde prestaties heeft als een 6 cil. dat het even goed rijdt.
Ik wil alleen maar zeggen dat het er gewoon doorkomt, of we dat nu willen of niet
Ik vind een S250 CDI toch wel de referentie in die redenering. Maar of ik het leuk vind is iets anders he.
Dezelfde prestaties op papier eigenlijk wel maar dat is het. "Even goed rijden" is vaak niet in cijfers uit te drukken.
Ik hoop dat ze de motorkap doortrekken zoals op die foto, dat is iets dat ik erg lelijk vind bij veel autos tegenwoordig, die breuk tussen bumper en motorkap.
Nu de kleinere BMW's in het nieuw zijn gestoken, richt het merk zich op de ontwikkeling van de grotere modellen. Dat bewijst dit prototype van de volgende generatie 5-serie Touring, dat we in Duitsland tegenkwamen.
Tijdens de fotografie van een dubbeltest in de buurt van de Nordschleife reed tot verbazing van onze fotograaf Luc Verbeke ineens dit prototype voorbij. Hij had de camera paraat en dus kon deze BMW niet meer ontsnappen aan het oog van AutoWeek. De ingenieurs keken duidelijk niet blij toen ze de professionele camera opmerkten, aldus Luc.
Het gaat hier om de nieuwe 5-serie Touring, zien we aan het formaat van de auto. Qua timing kan dit wel kloppen, want de volgende generatie staat voor 2016 op de rol. Twee jaar voor introductie rijden prototypes meestal met deze mate van camouflage rond bij BMW.
De 5-serie gaat volgens AutoBild 100 kilogram minder wegen, hoewel de auto meer luxe aan boord krijgt. Dat komt doordat BMW een combinatie van staal en aluminium gaat gebruiken voor de bouw van de auto.
Plug-inhybride
De concurrent voor de E-klasse en A6 krijgt vier- en zescilindermotoren onder de kap. De topversie van de Touring wordt de M 550xd met een 408 pk sterke triturbodiesel onder de kap. De M5 (volgens onze collega's met 626 pk) komt waarschijnlijk niet als Touring.
BMW wil de 5-serie waarschijnlijk ook als Plug-inhybride introduceren. Die versie zou dan een 240 pk sterke viercilinder met een 109 pk sterke elektromotor kunnen combineren.
De generatie G30 wordt in 2016 bij de dealers verwacht.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment