Kwestie van smaak zeker, ik vind het omgekeerd.. E60 begint wat oud te worden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-serie (2016)
Collapse
X
-
BMW ist mit einem Prototyp der kommenden 5er-Reihe (G30) unterwegs.
Die vorherigen Modellwechsel des 5ers brachten stets ein stark verändertes Design. Nicht so dieses Mal. Die Ähnlichkeit zum aktuellen Modell der Generation F10 ist groß. Kein Wunder, schließlich gilt das Design von Limousine und Kombi als sehr gelungen.
Erkennbar ist der neue 5er trotz Tarnung an vielen kleinen Details, wie etwa dem größeren Nierengrill, der steiler stehenden Front, umgestalteten Lufteinlässen, neuen Türgriffen, einer veränderten Form der Außenspiegel und einem coupéartigen Heck. Gravierendere Neuerungen gibt es aber auch: Rund 100 Kilogramm soll der 5er dank einer neuen Technik-Plattform abspecken, die neben Alu auch Kohlefaser und Magnesium als Werkstoffe integriert. Unterhalb des M5 wird es anstelle eines V8-Biturbo im 550i eine stärkere Version des Reihensechszylinders geben. Daneben sollen die neuen Vierzylinder-Benziner deutlich sparsamer werden. Knauser-König wird ein Dreizylinder-Diesel mit 1,5 Litern Hubraum und 150 PS, der unter 4,0 Liter auf 100 Kilometer verbrauchen dürfte. Zudem wird der neue 5er mindestens eine Plug-in-Version vom neuen 7er übernehmen. Das gilt auch für die neuesten kamera- und radargestützten Assistenzsysteme.
Im Bild 5 der aktuelle 5er und der Neue im Hintergrund. Im Innenraum reagiert BMW auf Kritik und will mit hochwertigeren Materialien und Oberflächen einen neuen Klassenstandard setzten. 2016 starten Limousine und Touring und vielleicht auch die nächste Generation des GT. Ab 2017 folgen die neuen 6er-Derivate.
Bron: AutoBildLast edited by Jocar; 07/05/2015, 14:18.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
2016 wordt het jaar van de nieuwe BMW 5-serie. Iets later volgt uiteraard ook weer een nieuwe M5.
De gecamoufleerde BMW valt in eerste instantie op door de dikkere bumpers en uitgeklopte wielkasten. Bovendien zijn er vier uitlaatpijpen, het ultieme kenmerk van de M-modellen.
Motorisch gezien zal de nieuwe M5 niet veel afwijken van de huidige. De auto krijgt dezelfde V8 biturbo onder de kap, ditmaal goed voor zo'n 600 pk.
Extra goed nieuws is dat de volgende 5-serie zo'n 100 kg lichter wordt, iets wat we ook voor de M5 verwachten. Hierdoor zullen de rijeigenschappen verbeteren en ook de sprinttijden zullen een fractie beter zijn.
Het is nog onduidelijk of BMW de nieuwe M5 alleen als vierwielaandrijver aan zal bieden, of dat de auto ook weer met achterwielaandrijving beschikbaar komt.
We verwachten de introductie van de M5 in de loop van 2017. De reguliere versies van de nieuwe 5-serie debuteren volgend jaar al.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
BMW heeft besloten een deel van de productie van de volgende 5-serie in Oostenrijk onder te brengen.
Dat meldt het Duitse tijdschrift Automobil Produktion. BMW zou in de Magna Steyr-fabriek in het Oostenrijkse Graz op jaarbasis 50.000 tot 70.000 exemplaren van de volgende 5-serie willen produceren. Het is niet bekend om welke carrosserievariant(en) het gaat.
Vorig jaar verkocht BMW 373.053 5-series, waarmee het model na de 3-serie het bestverkochte model van het Beierse merk is.
Momenteel bouwt BMW-dochter Mini de Paceman en Countryman bij Magna Steyr, maar dat contract houdt op aan het einde van dit jaar.
Verder bouwt het bedrijf de Peugeot RCZ, Mercedes-Benz G-klasse en binnenkort ook de Jaguar F-Pace.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenKwestie van smaak zeker, ik vind het omgekeerd.. E60 begint wat oud te worden
F10 met M-pack daarentegen
Comment
-
E60 is Bangle, een tijdperk om snel te vergeten. Zelf heb ik 6 jaar met een 530dA gereden, en z'n top rijplezier deed dat lelijke design en die slechte afwerking vergeten.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
BMW 5-serie (2016)
Het design van de E60 was een design 'you love it or you hate it', terwijl dat van de F10 veel braver en klassieker is, waardoor meer mensen dit mooi gaan vinden.Last edited by BMWMB; 16/07/2015, 12:33.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet design van de E60 was een design 'you love it or you hate it', terwijl dat van de F10 veel braver en klassieker is, waardoor meer mensen dit mooi gaan vinden.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb vandaag de nieuwe 5-serie gezien op de Mont Ventoux. Ik post morgen of overmorgen wel een fotoke, lichten waren niet langer afgedekt en zien er anders uit dan alle schetsen hierboven.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
DS1_7828_2.jpg
DS1_7832_2.jpg
Die copyright staat er op om te verhinderen dat iemand er elders probeert geld mee te verdienen, al vaak foto's van mij teruggevonden in onder meer de krant... Let op de grote grille...Last edited by BertVS; 19/07/2015, 21:16.
Comment
-
Wat me opvalt is dat er nog geen gecamoufleerde 5 GT is gespot. Deze zou moeten komen voor de BMW 5, dus is dat een teken dat er geen meer komt, of dat de 5 GT niet op het onderstel van de 7 zal komen?OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWat me opvalt is dat er nog geen gecamoufleerde 5 GT is gespot. Deze zou moeten komen voor de BMW 5, dus is dat een teken dat er geen meer komt, of dat de 5 GT niet op het onderstel van de 7 zal komen?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment