Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-serie (2016)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenpff weer iemand die enkel interesse heeft in veel vermogen zolang het maar af te trekken is van de belastingen...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenKan mij niet schelen, ben het beu om onze roversbende continue te sponseren.
Als ik ervanonder kan zonder veel vermogen in te boeten direct. Zoals velen den ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenKan mij niet schelen, ben het beu om onze roversbende continue te sponseren.
Als ik ervanonder kan zonder veel vermogen in te boeten direct. Zoals velen den ik“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ben je een grotere liefhebber omdat je niet naar de taxen etc kijkt? Vermoedelijk wel, ik vind het gewoon jammer dat BMW geen hybrides maakt met een deftig vermogen, 400+ pk en een" theoretische" lage uitstoot.
ik denk dat ze hiermee klanten verliezen.
BMW maakt voor mijn gevoel nog steeds sportievere wagens, en voor mij horen daar deftige vermogens bij. ( en 300 pk hybride is voor mij gewoon niet voldoende.)
Dat is enkel wat ik denk, ik hoop voor bmw dat de rest anders denkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenBen je een grotere liefhebber omdat je niet naar de taxen etc kijkt? Vermoedelijk wel, ik vind het gewoon jammer dat BMW geen hybrides maakt met een deftig vermogen, 400+ pk en een" theoretische" lage uitstoot.
ik denk dat ze hiermee klanten verliezen.
BMW maakt voor mijn gevoel nog steeds sportievere wagens, en voor mij horen daar deftige vermogens bij. ( en 300 pk hybride is voor mij gewoon niet voldoende.)
Dat is enkel wat ik denk, ik hoop voor bmw dat de rest anders denkt.
Koop jij maar een auto met overgewicht... Om theoretisch in orde te zijn en fiscaal voordeel te halen... Maar dan het liefst bij een ander merk.
het zijn juist deze auto's die het einde van het fiscale voordeel (hybride)verhaal gaan inluiden...
In de praktijk energieslurpende, overgesubsidieerde hybrides die gekocht worden om de verkeerde rede... Heeft niets met autoliefhebberij te maken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHet meergewicht van het hybride gedeelte om theoretisch in orde te zijn... En net daarom neemt bmw de juiste beslissing... Wendbare, sportieve auto's
Koop jij maar een auto met overgewicht... Om theoretisch in orde te zijn en fiscaal voordeel te halen... Maar dan het liefst bij een ander merk.
het zijn juist deze auto's die het einde van het fiscale voordeel (hybride)verhaal gaan inluiden...
In de praktijk energieslurpende, overgesubsidieerde hybrides die gekocht worden om de verkeerde rede... Heeft niets met autoliefhebberij te maken...
Heel juist. De keuze die Porsche maakt met de Cayenne is daar een mooi voorbeeld van. Die wordt gekocht voor de badge en het prestige als bedrijfswagen, een liefhebbersauto kan je dat allerminst noemen. Dat ding weegt 2400 kilo met het zwaartepunt van een vrachtwagen. Daar zit je dan met je 400+ pk. Dan bvb liever een auto met 300+ pk maar tussen de 1500-1800 kg als daily. Veel handelbaarder en plezieriger om te rijden.
Hiermee gaat Porsche helemaal aan zijn sportieve aspiraties voorbij, om economische redenenen. Dat is verkrachting van het merk toch. Die keuze heeft BMW vooralsnog niet gemaakt.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHeel juist. De keuze die Porsche maakt met de Cayenne is daar een mooi voorbeeld van. Die wordt gekocht voor de badge en het prestige als bedrijfswagen, een liefhebbersauto kan je dat allerminst noemen. Dat ding weegt 2400 kilo met het zwaartepunt van een vrachtwagen. Daar zit je dan met je 400+ pk. Dan bvb liever een auto met 300+ pk maar tussen de 1500-1800 kg als daily. Veel handelbaarder en plezieriger om te rijden.
Hiermee gaat Porsche helemaal aan zijn sportieve aspiraties voorbij, om economische redenenen. Dat is verkrachting van het merk toch. Die keuze heeft BMW vooralsnog niet gemaakt.
Mvg, een BMW-liefhebber
Comment
-
Domme reactie, hier gaat het niet om. Of denk je dat, omdat ik BMW rij, alles goed vind wat ze doen? Dit model is om van te kotsen, samen met hun SUV policy, of alle ///M badging die ook om de centen draait. Dus hou maar op.
ik ben wel niet te beroerd om de taxen van mijn wagens zelf te betalen. Niet van harte (wie wel), maar als ik zie wat ik er voor terugkrijg... No problem. Hier ging het om.Last edited by order66; 29/03/2016, 11:34.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHeel juist. De keuze die Porsche maakt met de Cayenne is daar een mooi voorbeeld van. Die wordt gekocht voor de badge en het prestige als bedrijfswagen, een liefhebbersauto kan je dat allerminst noemen. Dat ding weegt 2400 kilo met het zwaartepunt van een vrachtwagen. Daar zit je dan met je 400+ pk. Dan bvb liever een auto met 300+ pk maar tussen de 1500-1800 kg als daily. Veel handelbaarder en plezieriger om te rijden.
Hiermee gaat Porsche helemaal aan zijn sportieve aspiraties voorbij, om economische redenenen. Dat is verkrachting van het merk toch. Die keuze heeft BMW vooralsnog niet gemaakt.
Maar BMW doet toch gewoon exact hetzelfde? De X5 xDrive40e weegt 2230 kg en de Cayenne 2350. Zoveel verschil is dat niet. Bij BMW sleur je een meergewicht mee van 120 kg in vergelijking met de xDrive40d, bij Porsche is dat 90 kg in vergelijking met de Cayenne S Diesel.
Comment
-
Ik denk dat ieder merk wil verkopen en winst maken. Daar draait het om. En hierdoor verliezen ze klanten.
ik ken verschillende collega's zelfstandigen ( toch een 4 tal) , die vroeger een x5 diesel reden en nu bij een ander merk een hybride gekocht hebben, omdat ze de x5hybrid te zwak vonden kwa power. Dus gaat volgens mij hetzelfde gebeuren met de nieuwe 5 reeks.
x5 hybrid 0 tot 100 6,8 sec. Cayenne hybrid 5,9 sec naar 100, Mercedes gle 500 doet het zelfs nog beter 5,3 naar 100. Met allemaal ongeveer evenveel theoretische uitstoot. Dus voor een sportief merk als BMW vind ik dat er iets schort.
0 naar 100 zegt zeker niet alles maar geeft wel een indruk van de vinnigheid op grote wegen en snelwegen.
Circuiteigeschappen, etc interesseren mij geen bal ,zoals de meeste kopers van een 5 reeks of x reeks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenIk denk dat ieder merk wil verkopen en winst maken. Daar draait het om. En hierdoor verliezen ze klanten.
ik ken verschillende collega's zelfstandigen ( toch een 4 tal) , die vroeger een x5 diesel reden en nu bij een ander merk een hybride gekocht hebben, omdat ze de x5hybrid te zwak vonden kwa power. Dus gaat volgens mij hetzelfde gebeuren met de nieuwe 5 reeks.
x5 hybrid 0 tot 100 6,8 sec. Cayenne hybrid 5,9 sec naar 100, Mercedes gle 500 doet het zelfs nog beter 5,3 naar 100. Met allemaal ongeveer evenveel theoretische uitstoot. Dus voor een sportief merk als BMW vind ik dat er iets schort.
0 naar 100 zegt zeker niet alles maar geeft wel een indruk van de vinnigheid op grote wegen en snelwegen.
Circuiteigeschappen, etc interesseren mij geen bal ,zoals de meeste kopers van een 5 reeks of x reeks.
Als "oude" mens vraag ik mij af wat er mis is met een tijd van 6.8 sec van 0 tot 100 ?
bekijk even het lijstje
wat er allemaal niet boven staat ?
Trouwens : niets belet u om als zelfstandige gewoon uwe otto particulier te kopen, dan koop je gewoon je eigen goesting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenAls "oude" mens vraag ik mij af wat er mis is met een tijd van 6.8 sec van 0 tot 100 ?
bekijk even het lijstje
wat er allemaal niet boven staat ?
Trouwens : niets belet u om als zelfstandige gewoon uwe otto particulier te kopen, dan koop je gewoon je eigen goesting.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenDan kan je die kosten toch niet inbrengen ? Anders zou niemand nog VAA betalen, toch ?
Comment
-
Niemand van het koperspubliek van een 5 reeks verlangt "circuiteigenschappen". Maar een goede wegligging hoort er toch bij. Als je die wagen in sportstand zet, wordt zowel de gasrespons als de wegligging erg strak. Geen enkele SUV zal dit evenaren. Is een Panamera hybrid geen optie? Mja, weegt ook wel 2100 kg
Bottom line : snelle wagen willen die niet mag kosten.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
De nieuwe panamera hybride is zeker één van de grootste kanshebbers nu ,er is gewoon momenteel geen deftig alternatief.
ik wilde eigenlijk liever een discretere auto, daarom dat de nieuwe 5 reeks met een deftige hybride motor ( gelijkaardig aan de panamera qua vermogen) voor mij perfect was, maar ja dus niet beschikbaar ...
Comment
-
BMW 5-serie (2016)
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAuto privé kopen en kilometervergoeding aan je vennootschap aanrekenen?
Je mag ook uw effectieve kosten bewijzen, maar dan 'verdien' je dus niks aan uw rondrijden.
Je dient dan inderdaad geen VAA te betalen...
In elk geval : 24.000 * 0,34 euro dekt de jaarlijkse kosten niet van een 'deftige' auto inclusief verzekering / naft / onderhoud.
Mijn inziens kan je wel een eenmanszaak starten en dan factureren aan uw vennootschap en de wagen inbrengen als kost in de eenmanszaak, maar dan zit je weer met extra kosten boekhouder want bijkomende btw aangiftes, etc...
Misschien wel een oplossing voor hoge CO2 wagens met hoge aankoopprijs, al weet ik niet of dit volledig legaal is ?
Iemand die het weet of het doet ?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenDe nieuwe panamera hybride is zeker één van de grootste kanshebbers nu ,er is gewoon momenteel geen deftig alternatief.
ik wilde eigenlijk liever een discretere auto, daarom dat de nieuwe 5 reeks met een deftige hybride motor ( gelijkaardig aan de panamera qua vermogen) voor mij perfect was, maar ja dus niet beschikbaar ...
Comment
Comment