Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-serie (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 5-serie (2016)

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Gelukkig is je Laguna de ideale wagen voor jou. Hoewel mijn F30 een antieke handrem heeft, zou ik hem niet willen ruilen voor een Franse auto.

Niet slecht bedoeld hé. Het stoort me gewoon absoluut niet. Ik heb trouwens een moderne ZF8 automaat met flippers. Dat manueel schakelen vind ik zo antiek.
    Begrijp niet goed waar je naartoe wil met je post. Voel je u persoonlijk aangesproken? De laguna is niet de ideale maar wel gewoon een goede wagen voor mezelf.

Ik zou mijn laguna zelfs wel willen ruilen. Niet omdat het een franse tegen duitse is... Niet omdat ik zoals u een fetish heb voor de "F30 330D met ZF automaat"... Wel omdat het nogal logisch is dat u wagen in principe beter zou moeten zijn overall, wat niet wil zeggen dat andere wagens die minder kosten wel betere dingen hebben dan de F30. De handrem is hier een voorbeeld van, hoort anno 16niet meer in een deftige wagen vind ik. Wil niet zeggen dat ik er een wagen voor zou laten staan.
    Last edited by SteakFriet; 10/09/2016, 19:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
      Begrijp niet goed waar je naartoe wil met je post. Voel je u persoonlijk aangesproken? De laguna is niet de ideale maar wel gewoon een goede wagen voor mezelf.

Ik zou mijn laguna zelfs wel willen ruilen. Niet omdat het een franse tegen duitse is... Niet omdat ik zoals u een fetish heb voor de "F30 330D met ZF automaat"... Wel omdat het nogal logisch is dat u wagen in principe beter zou moeten zijn overall, wat niet wil zeggen dat andere wagens die minder kosten wel betere dingen hebben dan de F30. De handrem is hier een voorbeeld van, hoort anno 16niet meer in een deftige wagen vind ik. Wil niet zeggen dat ik er een wagen voor zou laten staan.
      Ik gebruik de handrem bijna nooit...
      Ik vraag me zelfs af, wat er beter is aan een elektrische handrem...
      Op een helling trek ik hem iets harder aan, anders licht of niet...
      Last edited by ; 10/09/2016, 20:17.

Comment

• Ik vind dat wel handig. Heb dat al sinds 2002 en vind het eigenlijk een normale zaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik vind dat wel handig. Heb dat al sinds 2002 en vind het eigenlijk een normale zaak.
          Maar wat is nu het voordeel ?
          Als mijn auto het elektrisch begeeft, sta ik nog altijd veilig... Takelen enz...
          Hoeveel merken sukkelen er niet met hun electronica ?
          is een beetje zoals Windows in je auto installeren...

Comment

• Dat valt wel mee hoor. Er zit een manuele noodontgrendeling op mocht het nodig zijn. Het nut... tja een echt nut is er niet, gewoon weer voor de luxe hee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Maar wat is nu het voordeel ?
              Als mijn auto het elektrisch begeeft, sta ik nog altijd veilig... Takelen enz...
              Hoeveel merken sukkelen er niet met hun electronica ?
              is een beetje zoals Windows in je auto installeren...
              wat als jij de kabel door trekt? dan sta je daar ook maar mooi
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                wat als jij de kabel door trekt? dan sta je daar ook maar mooi
                Hoe groot is de kans dat je die kabel doortrekt ?
                Remmen kunnen ook blijven "plakken"...

Zo kan je blijven doorgaan...

Die elektrische handrem heeft mijns inzien enkel voordeel bij een automaat...
                indien deze bij stilstand aan rood licht ea. ingeschakeld wordt.
                Last edited by ; 11/09/2016, 12:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                  Dat bestaat wel al een tijdje in de 5 reeks.....

Zelf stoor ik me niet aan de antieke handrem in m'n 3 reeks. Kan soms eens leuk zijn.
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Idd de F10 heeft dat klepje reeds van launch day. Maakt wel niet veel uit imo, mijn M3 heeft een hendel en is ook dik ok.
                  Ik heb zelf 5 jaar met een F11 gereden, dus ik weet wel dat die een electrische handrem heeft. Ik spreek hier over een automatische handrem, dwz dat wanneer je ergens tot stilstand komt de handrem automatisch opspringt. Dat deed de handrem in mijn F11 alvast niet
                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Je bedoelt het autohold systeem? Als dat aanstaat trouwens, en legt de motor af, dan springt de handrem automatisch op.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Nee, bij Renault trok de handrem zich automatisch aan als je de motor af legt. Was wel handig.

Comment

• Standaard L-R uitlaten!
                        Nieuwe iDrive (anders dan de 7) en touchscreen
                        LED-koplampen standaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                          Standaard L-R uitlaten!
                          Nieuwe iDrive (anders dan de 7) en touchscreen
                          LED-koplampen standaard
                          Laser als optie ?

Comment

• Ok
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Laser als optie ?
                              Nope, LED koplampen met halogeen knipperlichten standaard (zoals de 3GT LCI) en adaptive LED headlights met typisch design als optie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Ik heb zelf 5 jaar met een F11 gereden, dus ik weet wel dat die een electrische handrem heeft. Ik spreek hier over een automatische handrem, dwz dat wanneer je ergens tot stilstand komt de handrem automatisch opspringt. Dat deed de handrem in mijn F11 alvast niet
                                Als de AutoHold functie opstaat, ik spreek over de automaat, dan wordt de handrem wel automatisch aangetrokken bij stilleggen van de motor. Anders niet.

Comment

• Dat klopt. Handige functie die ik dikwijls gebruik.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• In welke omstandigheden gebruik jij die functie?

Comment

• Ik heb de autohold ALTIJD opstaan. Auto zal dan ook NOOIT achteruit (of vooruit) bollen als je ergens stopt, bijvoorbeeld erg handig in de file of ergens op een kleine of grote helling. Ook zeer gemakkelijk als je vanuit een ondergrondse parkeergarage een straat moet oprijden met enkele wachtenden achter u. ;-)

Comment

• Rij wel niet met een BMW, maar ik zet de autohold nooit op.
                                        Als ik terug vertrek geeft dit een oncomfortabele klik.
                                        Ik rij wel altijd met ACC in de file, en dan heb ik de autohold niet nodig.
                                        Als ik stop aan een kruispunt hou ik mijn voet wel op de rem.

Als die autohold nu eens ook de motor mee zou stil leggen, dan zou ik die misschien wel gebruiken.

Comment

• Comment

Working...
                                          X