Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Pace

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In september gaf Jaguar ons met de C-X17 Concept al een voorproefje van z'n aankomende SUV. Deze week hebben de Britten op de Guangzhou Motor Show een meer productierijpe versie gepresenteerd.

Waar we in september nog een zevenzits C-X17 met een behoorlijk futuristisch interieur kregen voorgeschoteld, kunnen we nu een blik werpen op een vijfzitter met een wat realistischer binnenkant.
    Deze tweede versie van het studiemodel oogt in elk opzicht een stuk productierijper dan het eerdere, felblauwe apparaat (foto 11 en 12). Bovendien geeft Jaguar iets meer informatie over wat we in de definitieve productieversie kunnen verwachten.
    Jaguar monteert een systeem in de C-X17 dat alle inzittenden via Wifi met de buitenwereld verbindt. Rear Exit Detection moet er voor zorgen dat uitstappende achterpassagiers hun portier niet tegen bijvoorbeeld een fietser aan slaan en van de planken van Meridan wordt een 28 speakers tellende audioset getrokken.
    Onder de kap komen zowel op prestaties gerichte benzinemotoren en reguliere benzine- en dieselblokken te liggen. Verder meldt Jaguar dat we in 2015 een sedan kunnen verwachten die tussen het C- en D-segment in komt te zitten. Een van de krachtbronnen, naar verwachting een kleine viercilinder, moet de nog naamloze Jag aan een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km helpen.
    Het is overigens niet voor niets dat Jaguar z'n tweede C-X17 in China uit de doeken doet. Het Aziatische land is een belangrijke afzetmarkt gebleken voor Jaguar.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Die bruine zetels en dat olijfhout zijn magnifiek .
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

en weg is mijn liefde voor jag
              lets have some more member berries

Comment

Prachtig dit, Jaguar kan moeilijk achterblijven.

Comment

Inderdaad zéér mooi, eigenzinnig.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Prachtig!

Comment

Jaguar gaat mooie tijden tegemoet!

Comment

Comment

Vet

Comment

Comment

Ik denk dat we gaan wachten op onderstaande :
                              (wel in een andere kleur graag).

ps: ziet er IRL groter uit dan dat je feitelijk in gedachten hebt.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Word nog wachten tot 2016 dan dacht ik?
                                Jaguar is wel echt lekker bezig de laatste tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                                  Word nog wachten tot 2016 dan dacht ik?
                                  Jaguar is wel echt lekker bezig de laatste tijd.
                                  In de loop van 2015, kan dus januari zijn of ook december worden.
                                  Zoals verwacht komt hij in AWD. Zal 4718mm lang zijn met een wielbasis van 2905mm en een grondspeling van 213mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Zoals verwacht komt hij in AWD. Zal 4718mm lang zijn met een wielbasis van 2905mm en een grondspeling van 213mm.
                                    Is dit dan geen concurrent voor de RR Sport? Of wordt de jaguar heel wat goedkoper en lager gepositioneerd?
                                    Maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er veel mensen zullen twijfelen tussen de RR Sport met viercilinder en de Jag, vist TATA hiermee dan niet wat in zijn eigen vijver? Of heb ik dit fout bekeken.
                                    Last edited by ; 24/01/2014, 01:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                                      Is dit dan geen concurrent voor de RR Sport? Of wordt de jaguar heel wat goedkoper en lager gepositioneerd?
                                      Maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er veel mensen zullen twijfelen tussen de RR Sport met viercilinder en de Jag, vist TATA hiermee dan niet wat in zijn eigen vijver? Of heb ik dit fout bekeken.
                                      Ik heb me hier op het forum dezelfde bedenking gemaakt tijdje geleden. Schoenmaker blijf bij je leest...
                                      Maar als je de verkoopcijfers van de groep bekijkt, stelt Jaguar in feite niets voor (nog geen 20%). Dus willen ze nieuwe modellen lanceren om die verkoop serieus wat op te krikken en daarbij zien ze o.a. dan dat Land Rover erin slaagt om 4 maal zo veel SUV's verkopen dan hun hele afzet... en kijken vooral naar het succesverhaal van de Porsche Cayenne... waardoor ze tevens hun graantje (nog) willen meepikken van de SUV-hype die precies maar niet eindigt.
                                      Jaguar verklaart zelf dat hun SUV (cross-over noemen ze 'm liever feitelijk) geen enkele terreincapaciteiten zal bezitten en meer de focus legt op 'sportiviteit'. Een concurrent eerder voor de Macan, vermoed ik gezien de afmetingen van de CX-17 en de sportieve inborst. Maar het is duidelijk dat ie in het vaarwater van de Range Rover Evoque & Sport zal komen.

Hier staat zeer veel info: http://www.autoexpress.co.uk/jaguar/...date-and-price
                                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Of ze nu een Evoque, een Sport of deze Jaguar verkopen zal hun niks uitmaken volgens mij. Het is toch allemaal dezelfde groep.

Ik vind het goed gezien van Jaguar & Land Rover, het is zoals de Duitsers die steeds maar niches bij creëren. Bijvoorbeeld bij BMW, vroeger was er enkel de 5 reeks. Ongeveer 10 jaar geleden introduceerden ze de X3. De X3 zal er misschien voor gezorgd hebben dat ze minder van de 5 reeks verkochten omdat er mensen overstapten van een 5 naar een X3. Maar als je bekijkt naar de som van de verkoopscijfers zal je zien dat ze in totaal meer verkocht hebben. En hoogstwaarschijnlijk zal Jaguar hier hetzelfde proberen doen.

Ik vind het alvast goed en de C-X17 ziet er ook prachtig uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                          Of ze nu een Evoque, een Sport of deze Jaguar verkopen zal hun niks uitmaken volgens mij. Het is toch allemaal dezelfde groep.

Ik vind het goed gezien van Jaguar & Land Rover, het is zoals de Duitsers die steeds maar niches bij creëren. Bijvoorbeeld bij BMW, vroeger was er enkel de 5 reeks. Ongeveer 10 jaar geleden introduceerden ze de X3. De X3 zal er misschien voor gezorgd hebben dat ze minder van de 5 reeks verkochten omdat er mensen overstapten van een 5 naar een X3. Maar als je bekijkt naar de som van de verkoopscijfers zal je zien dat ze in totaal meer verkocht hebben. En hoogstwaarschijnlijk zal Jaguar hier hetzelfde proberen doen.

Ik vind het alvast goed en de C-X17 ziet er ook prachtig uit.
                                          ²²²²²
                                          Diversificatie is de enige logische manier voor Jaguar om vooruit te gaan. Ook een beetje downsizen nog (tot aan niveau BMW 3, Audi A4), want ondanks het 'debacle' met de X-Type is er in dat segment nog heel wat potentieel. Maar wat Jaguar probeert te doen, is een graantje mee te pikken van de SUV hype die er heerst (ik hoop alleen voor hen dat ze er niet te laat mee komen). Die SUV's hebben trouwens een onvermijdelijk voordeel met de algemene vergrijzing: mensen op leeftijd verkiezen een hogere (= gemakkelijkere) instap. En ook al is er misschien een piepklein deeltje cannibalisatie met LR producten, toch zal een andere positionering en een veel uitgesprokener crossover karakter (ipv offroad) zorgen voor een ander publiek.

En mooi design verkoopt altijd

Comment

Working...
                                          X