In september gaf Jaguar ons met de C-X17 Concept al een voorproefje van z'n aankomende SUV. Deze week hebben de Britten op de Guangzhou Motor Show een meer productierijpe versie gepresenteerd.
Waar we in september nog een zevenzits C-X17 met een behoorlijk futuristisch interieur kregen voorgeschoteld, kunnen we nu een blik werpen op een vijfzitter met een wat realistischer binnenkant.
Deze tweede versie van het studiemodel oogt in elk opzicht een stuk productierijper dan het eerdere, felblauwe apparaat (foto 11 en 12). Bovendien geeft Jaguar iets meer informatie over wat we in de definitieve productieversie kunnen verwachten.
Jaguar monteert een systeem in de C-X17 dat alle inzittenden via Wifi met de buitenwereld verbindt. Rear Exit Detection moet er voor zorgen dat uitstappende achterpassagiers hun portier niet tegen bijvoorbeeld een fietser aan slaan en van de planken van Meridan wordt een 28 speakers tellende audioset getrokken.
Onder de kap komen zowel op prestaties gerichte benzinemotoren en reguliere benzine- en dieselblokken te liggen. Verder meldt Jaguar dat we in 2015 een sedan kunnen verwachten die tussen het C- en D-segment in komt te zitten. Een van de krachtbronnen, naar verwachting een kleine viercilinder, moet de nog naamloze Jag aan een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km helpen.
Het is overigens niet voor niets dat Jaguar z'n tweede C-X17 in China uit de doeken doet. Het Aziatische land is een belangrijke afzetmarkt gebleken voor Jaguar.
Waar we in september nog een zevenzits C-X17 met een behoorlijk futuristisch interieur kregen voorgeschoteld, kunnen we nu een blik werpen op een vijfzitter met een wat realistischer binnenkant.
Deze tweede versie van het studiemodel oogt in elk opzicht een stuk productierijper dan het eerdere, felblauwe apparaat (foto 11 en 12). Bovendien geeft Jaguar iets meer informatie over wat we in de definitieve productieversie kunnen verwachten.
Jaguar monteert een systeem in de C-X17 dat alle inzittenden via Wifi met de buitenwereld verbindt. Rear Exit Detection moet er voor zorgen dat uitstappende achterpassagiers hun portier niet tegen bijvoorbeeld een fietser aan slaan en van de planken van Meridan wordt een 28 speakers tellende audioset getrokken.
Onder de kap komen zowel op prestaties gerichte benzinemotoren en reguliere benzine- en dieselblokken te liggen. Verder meldt Jaguar dat we in 2015 een sedan kunnen verwachten die tussen het C- en D-segment in komt te zitten. Een van de krachtbronnen, naar verwachting een kleine viercilinder, moet de nog naamloze Jag aan een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km helpen.
Het is overigens niet voor niets dat Jaguar z'n tweede C-X17 in China uit de doeken doet. Het Aziatische land is een belangrijke afzetmarkt gebleken voor Jaguar.
Comment