Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Pace

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Ik dacht dat de F Pace qua grootte eerder in het vaarwater van de Evoque kwam? Het prototype had toch eerder die grootte dan die van de Range Sport, niet? Waarschijnlijk positioneert Jaguar hem dan eerder als een rechtstreekse rivaal van de Porsche Macan...
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Hebben hem een 2 maand geleden gespot in de buurt van de Nurbürgring, is exact het zelfde formaat als een RR Sport.

In SKY livery ziet dat er wel Bad Ass uit
    Ik dacht niet dat dit juist is. althans toch niet toen die nog C-X17 noemde.

L: 4,85 vs 4,718
    Wielbasis: 2,923 vs 2,905
    bvb.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Van mij mag die gaan komen hoor, hoeven ze echt niet langer mee te wachten.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Yup, staat ook hoog op de want-list ('t zijn er veel tegenwoordig )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Yup, staat ook hoog op de want-list ('t zijn er veel tegenwoordig )
              Ben er ook zot van,vanaf de eerste keer dat ik hem zag...2 jaar geleden op het autosalon in Brussel
              T'is bijna zoals bij een vrouw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                Ben er ook zot van,vanaf de eerste keer dat ik hem zag...2 jaar geleden op het autosalon in Brussel
                T'is bijna zoals bij een vrouw.
                Haha inderdaad, wel jammer van de rode kleur toen. 😄

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Three words: vet vet vet !!!

Comment

• Ik ben ook vooral benieuwd naar de vraagprijs. In sommige artikels lees je dat deze moet gaan concurreren met de x3, andere artikels spreken van de Porsche Macan. Dat is toch wel een groot verschil in prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NiVanc Bekijk Berichten
                      Ik ben ook vooral benieuwd naar de vraagprijs. In sommige artikels lees je dat deze moet gaan concurreren met de x3, andere artikels spreken van de Porsche Macan. Dat is toch wel een groot verschil in prijs.
                      Gehoord uit officiële bron dat deze op platform van de XE zal staan,dus zou het me niet verwonderen dat deze tussen de prijsklasse van de X4/X5 zal liggen,dus vanaf 50,000 lappen....

Comment

• VOOR HET EERST IN VOLLE GLORIE OP FRANKFURT MOTOR SHOW

De auto zal tijdens de komende Frankfurt Motor Show voor het eerst in z’n volle glorie te zien zijn.

De F-Pace gaat concurreren met z’n Duitse vrienden: de Audi Q5, Mercedes GLC, Porsche Macan en BMW X3/ X4.

Jaguar gaat mee in de ontwikkeling die andere premium auto fabrikanten al met succes ingezet hebben: het produceren en verkopen van grote aantallen crossovers en SUV’s. Porsche is het grote voorbeeld met de moneymakers Cayenne en Macan. Een relatief kleine autofabrikant als Jaguar kan het zich simpelweg niet permitteren om de F-Pace te laten mislukken: de hoge ontwikkelingskosten moeten terugverdiend worden, anders kan het wel eens over en uit zijn met het bedrijf. Het moet dus in 1 keer goed. Daarom heeft Jaguar te tijd genomen. Al in 2013 stond de C-X17 Concept, waarop de F-Pace is gebaseerd, op de Frankfurt Motor Show. Op dit moment wordt de F-Pace uitgebreid getest. Begin 2016 wordt de auto in de showrooms verwacht.
                        Last edited by zeramed; 24/08/2015, 20:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                          De F-Pace gaat concurreren met z’n Duitse vrienden: de Audi Q5, Mercedes GLE Coupe, Porsche Macan en BMW X3.
                          Wat een zootje ongeregeld;
                          GLE coupé is toch iets helemaal anders dan een Q5 of X3?
                          idem voor de Porsche.
                          Of zeggen ze te concurreren met eender welke SUV op de markt om niet in hun kaarten te laten kijken voor een grotere F-Pace?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                            Wat een zootje ongeregeld;
                            GLE coupé is toch iets helemaal anders dan een Q5 of X3?
                            idem voor de Porsche.
                            Of zeggen ze te concurreren met eender welke SUV op de markt om niet in hun kaarten te laten kijken voor een grotere F-Pace?
                            Excuses,is de Mercedes GLC ipv GLE coupe...

Comment

• Op de IAA debuteert Jaguars eerste SUV, de F-Pace. Wie denkt dat het om een eenmalige exercitie gaat, heeft het helemaal mis.

Een SUV van Jaguar leek lang een onmogelijkheid binnen Jaguar Land Rover. Land Rover maakt immers alleen maar terreinauto's en dus was het onlogisch voor Jaguar om juist het zustermerk in de wielen te rijden met een SUV.

Jaguar heeft echter groeidoelstellingen en het bleek lastig die te realiseren zonder cross-over of SUV in het gamma. Daarom heeft het merk alsnog de F-Pace ontwikkeld, die op de IAA in Frankfurt debuteert. Deze auto wordt nadrukkelijk als dé sportieve SUV neergezet, en zodoende moet de overlap met Land Rover beperkt blijven.

Maar daar blijft het niet bij: Autocar meldt nu dat er een hele serie SUV's van Jaguar komt. De kleinste zou niet veel langer dan 4 meter zijn en een concurrent voor de toekomstige Audi Q1 worden. Jaguar vindt een kleine cross-over beter bij z'n merk-DNA passen dan een hatchback die met de reguliere Mini zou moeten concurreren.

Ook zou Jaguar een coupé-achtige variant van de F-Pace overwegen. Aangezien de F-Pace het tegen de BMW X5 moet opnemen, zou die auto een concurrent voor de X6 moeten zijn.

Het ligt in de lijn der verwachting dat er ook een E-Pace komt als concurrent voor de BMW X3, maar over een dergelijke auto bericht Autocar niet.

Tot slot meldt het Engelse magazine ook nog dat Jaguar de naam EV-type heeft vastgelegd. Dat zou de benaming kunnen zijn voor de eerste volledig elektrische auto van het merk.

Comment

• wat is het nu: klasse van X3 of X5?
                                Als ik de foto's zie van de Tour (dit was toch de F-pace hé?) dan is het duidelijk X3/X4...
                                Dit is trouwens wat ik tot nu toe het vaakst gelezen heb...

teizman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                                  wat is het nu: klasse van X3 of X5?
                                  Als ik de foto's zie van de Tour (dit was toch de F-pace hé?) dan is het duidelijk X3/X4...
                                  Dit is trouwens wat ik tot nu toe het vaakst gelezen heb...

teizman
                                  Bottom line is; iedereen wil prijzen kennen :-)

Comment

Bottom line is; iedereen wil prijzen kennen :-)
                                    Dat ook, maar ik wil weten wanneer hij nu echt komt & welke motorisaties er gaan in komen.
                                    Het zal wachten worden tot twee dagen voor de start van het autosalon in Frankfurt veronderstel ik.

Comment

• Bron: http://newsroom.jaguarlandrover.com/...jaguar/images/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Dat ook, maar ik wil weten wanneer hij nu echt komt & welke motorisaties er gaan in komen.
                                        Het zal wachten worden tot twee dagen voor de start van het autosalon in Frankfurt veronderstel ik.

Yes sir,

Ter info; op de site van Jaguar kan je je inschrijven om deel te nemen aan een wedstijd om Frankfurt weekend te winnen.

Comment

Yes sir,

Ter info; op de site van Jaguar kan je je inschrijven om deel te nemen aan een wedstijd om Frankfurt weekend te winnen.
                                          Al ingeschreven...😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Working...
                                          X