Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera II (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche Panamera II (2016)

Porsche is begonnen met de testwerkzaamheden voor de nieuwe Panamera. Op de Nordschleife spotte onze spionagefotograaf twee ‘mules’ die wel érg dicht bij het asfalt lagen.

De Porsche Panamera heeft begin dit jaar een facelift voor z’n kiezen gekregen dus het is nog iets te vroeg om al met een gecamoufleerd exemplaar van de compleet nieuwe Panamera naar buiten te gaan. Vandaar dat Porsche op dit moment nog ‘mules’ gebruikt om de onderhuidse techniek van de volgende generatie van hun limo te testen. Die staat pas voor 2016 op de kalender dus er is nog geen grote haast in Stuttgart.
    De zwarte testauto is voorzien van schuimrubber op/in de wielkasten en aan de onderkant van de auto om te kijken hoe het met de ‘ground clearance’ is gesteld, oftewel of de bodemspeling van het nieuwe chassis voldoende is. De bruine Panamera kreeg een setje verzwaarde wielen aangemeten, ongetwijfeld ook met de bedoeling om de gedragingen van de ophanging te polsen.
    Het uiterlijk van de tweede generatie Panamera zal beïnvloed worden door de Sport Turismo concept-car die Porsche vorig jaar in Parijs toonde. Hij staat op het MSB-platform van de Volkswagen Group, dat ook door Bentley en mogelijk Lamborghini zal worden gebruikt. Dat gaat zeker een kilootje of 100 schelen op het totale wagengewicht, ook dankzij het gebruik van lichtgewicht materialen zoals aluminium. Een plug-inhybride staat ongetwijfeld ook weer op het menu.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Gewichtsbesparing door isomo diffusor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
          Gewichtsbesparing door isomo diffusor
          ...en nieuwe aerodynamische platieken wieldoppen voor de hybride versie

Comment

Due in 2016 or 2017

The second generation Porsche Panamera has been spied for the first time featuring its own body while undergoing testing.
            So far we have seen the all-new Panamera as a test mule using the current model's body but now we get a first look at the four-door coupe sporting its new body that adopts an evolutionary design while the headlight & taillight design is hidden under some stickers imitating the current style. The finalized product will likely take some styling cues from the 2012 Panamera Sport Turismo concept but overall the design won't change too much comparing to the current model.
            Riding on the MSB platform, the second-gen Porsche Panamera is expected to lose some weight as a result of a more extensive use of high-strength steels and aluminum which could shave as much as 91 kg (200 lbs). Among the engines said to be offered there could be brand V6 and V8 motors developed by Porsche and set to be combined with both RWD and AWD configurations.
            Interestingly, there are talks of a two-door derivative featuring a hard or a soft top but it's highly unlikely additional versions will be introduced from day one. The standard Panamera will likely be unveiled in the second half of 2016 as a 2017MY.

Bron: WORLDCARFANS

Comment

Comment

Oei!!! Die daklijn lijkt naar een CLS/A7 te zullen gaan...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

idd niet echt geslaagd :S

Comment

Ik heb ooit eens een bruine Panamera gezien irl en dat zag er zeer knap uit; dit bruin doet me aan iets anders denken LOL.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Bizar. Ze hebben er precies de voortrein van ne Cayenne op gezet...
                      Ziet die er nu niet kleiner uit dan een Panamera of is dat gezichtsbedrog?

Comment

In 2009 zorgde Porsche voor nogal wat gefronste wenkbrauwen toen het merk de Panamera presenteerde. Een nieuwe generatie staat op de planning, en vandaag zien we hem voor het eerst in camouflagekostuum voorbijrijden.

In 2009 liet de Panamera z'n gezicht zien en nu - vier jaar en een facelift verder - lijkt het autominnend publiek gewend aan een Porsche met vier portieren. Voor 2016 staat een nieuwe generatie op de planning, die we nu voor het eerst eens niet als mule kunnen bekijken.
                        Vorig jaar zagen we al eens een vertimmerde en verzaagde Panamera over de Nürburgring schuiven. De volgende Panamera zal volledig in Leipzig worden geproduceerd, in tegenstelling tot de huidige, waarvan de carrosserieën in Hannover worden gebouwd. De tweede generatie zal op het MSB-platform worden geplaatst, waar onder andere de volgende generatie van de Audi A8 op wordt gebaseerd. Wat gewicht betreft, gaat dat een heel stuk schelen. Verdere gewichtsbesparing moet met het gebruik van aluminium worden gerealiseerd. De plug-inhybride-variant zal naar alle waarschijnlijkheid ook terugkeren naar de Panamera II.
                        Wat het exterieurontwerp betreft, lijkt Porsche niet al te rigoureus af te gaan wijken van wat we al kennen. De basislijn is hetzelfde, al lijkt de Panamera dankzij een eerder aflopende daklijn een rankere verschijning te worden dan de huidige.

Comment

Hier lijkt de achtersteven precies te klein voor de rest van de auto, terwijl dat bij de huidige Panamera net andersom is. Die zijn gat is te dik :-D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Verhoudingen verhoudingen, lijkt toch zo moeilijk voor Porsche op een 5-deurs. En dat terwijl die Sport-Tourismo er zo goed uit zag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                              Verhoudingen verhoudingen, lijkt toch zo moeilijk voor Porsche op een 5-deurs. En dat terwijl die Sport-Tourismo er zo goed uit zag...
                              ze houden te hard vast aan 911 design

928 en 968 waren wel knap en toch sterk verschillend v 911

Comment

Porsche is druk aan het testen met de komende generatie van de Panamera. De auto dook in een winters landschap op voor de lens van onze spionagefotograaf.

Wat direct opvalt aan de nog maar lichtjes ingepakte Panamera zijn de wijzingen aan de achterkant. De daklijn en de C-stijl ogen zodanig hertekend, dat het ontwerp nu iets beter in balans lijkt te zijn. Verder zien we nog wel heel duidelijk de huidige generatie terugkomen in het nieuwe ontwerp.

De nieuwe Panamera dook al eens eerder op en lijkt al in een vergevorderde fase van het testwerk te zitten. Mogelijk zien we de auto zijn officiële debuut maken op de autoshow van Genève, die begin maart plaatsvindt. Wel zal het naar alle waarschijnlijkheid nog tot volgend jaar duren voor de nieuwe Panamera zijn opwachting bij de dealers zal maken.

Comment

Comment

Ze hebben precies hetzelfde als bij de 991 gedaan: kont wat omhooggetrokkken en daklijn vloeiender gemaakt

Comment

Tesla.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Oei!!! Die daklijn lijkt naar een CLS/A7 te zullen gaan...
                                        da lijkt me toch moeilijk aangezien de CLS een andere daklijn heeft dan de A7?
                                        lijkt meer op de A7 idd.
                                        ik vind de huidige panamera een knappe wagen
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X