Volkswagen heeft even de tijd genomen, maar begint nu zijn MQB-producten uit te rollen. Ook de volgende Tiguan behoort tot die familie en we hebben nu de eerste spyshots binnen.
Het gaat nog om een 'mule', dus om de techniek van de nieuwe generatie onder een provisorische constructie van oude plaatwerkdelen.
De MQB-basis (inmiddels al bekend van onder meer de Golf) draagt eraan bij dat de Tiguan lichter wordt. Ten opzichte van de huidige generatie wordt de tweede Tiguan 60 tot 80 kilo lichter.
Volgens onze collega's van AutoBild komt er een duidelijke scheiding in het gamma: de basisversies krijgen voorwielaandrijving, de versies met de grotere motoren hebben altijd vierwielaandrijving. Er komt ook een plug-inhybride met de 204 pk sterke aandrijflijn uit de Golf GTE.
Dat dit nog een mule is, geeft aan dat de introductie van de nieuwe Tiguan nog wel even op zich laat wachten. De introductie staat waarschijnlijk voor 2016 op stapel.
Bron: Autoweek
Het gaat nog om een 'mule', dus om de techniek van de nieuwe generatie onder een provisorische constructie van oude plaatwerkdelen.
De MQB-basis (inmiddels al bekend van onder meer de Golf) draagt eraan bij dat de Tiguan lichter wordt. Ten opzichte van de huidige generatie wordt de tweede Tiguan 60 tot 80 kilo lichter.
Volgens onze collega's van AutoBild komt er een duidelijke scheiding in het gamma: de basisversies krijgen voorwielaandrijving, de versies met de grotere motoren hebben altijd vierwielaandrijving. Er komt ook een plug-inhybride met de 204 pk sterke aandrijflijn uit de Golf GTE.
Dat dit nog een mule is, geeft aan dat de introductie van de nieuwe Tiguan nog wel even op zich laat wachten. De introductie staat waarschijnlijk voor 2016 op stapel.
Bron: Autoweek
Comment