Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Camaro (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chevrolet Camaro (2016)

De Chevrolet Camaro draait stiekem alweer mee sinds 2009. Inmiddels is z'n grootste rivaal - de Ford Mustang - vernieuwd en dus kan General Motors niet achterblijven. Vandaag zien we voor het eerst een nieuwe generatie in de buitenlucht.

De vijfde generatie van de Camaro zag in 2009 het levenslicht. Vorig jaar werd de Amerikaanse spierbundel gefacelift, een moment dat samenviel met de terugkeer van de legendarische Z/28. 2015 zal het laatste modeljaar zijn waarin we de Camaro in z'n huidige vorm tegenkomen, al zal de nieuweling niet schokkend van z'n voorganger afwijken.
    In maart konden we namelijk meldden dat Chevolet niet voornemens was om de Camaro een geheel nieuw ontwerp te geven. Het design van de zesde generatie zal een doorontwikkeling worden van z'n voorganger.
    De huidige Camaro staat op het Zeta-platform, waar ook de VF Commodore van Holden en de Chevrolet SS gebruik van maken. De nieuwe Camaro neemt afscheid van deze basis, en wordt volgens Amerikaanse media boven op het Alpha-platform geplaatst, waar ook de nieuwe Cadillac CTS op staat.
    Mogelijkerwijs komen we de nieuwe Camaro volgend jaar al in de Amerikaanse showrooms tegen. Onder de kap verwachten we voor een groot deel dezelfde V6- en V8-motoren tegen te komen als in de huidige, al wordt ook gesproken over de komst van geblazen viercilinders.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Serieus ingepakt

Comment

Inderdaad, ben wel benieuwd wat het gaat worden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Langzaam, maar zeker krijgen we een beter beeld van de nieuwe Chevrolet Camaro. Onze spionagefotograaf zag de Mustang-angstgegner gisteren voor het eerst nabij de Nürburgring.

In augustus zagen we de Chevrolet Camaro voor het eerst. Toen nog in de Verenigde Staten en rondom ingepakt. Nu rijdt hij in Duitsland en is de hoeveelheid camouflage al flink afgenomen. Dat de zesde generatie van de spierbundel geen enorme revolutie wordt, moge duidelijk zijn. Dat heeft Chevrolet zelf ook aangegeven, het wordt een doorontwikkeling van de laatste facelift van het huidige model.
          Toch oogt de nieuwe Camaro flink lager dan de huidige, iets wat vorige maand al opviel. Nu zien we voor het eerst de bescheiden achterspoiler en de nieuwe neus. De lichtunits en uitlaten komen ons bekend voor, al lijken de luchtinlaten in de motorkap aangepast te zijn.
          De komende Camaro wordt volgens Amerikaanse media op het Alpha-platform geplaatst, waar ook de nieuwe Cadillac CTS op staat. Hij wordt in de tweede helft van 2015 bij de Amerikaanse dealers verwacht.

Comment

Comment

Dat gaat weer zo vet worden

Comment

In Detroit heeft Chevrolet aangekondigd dit jaar vijf nieuwe auto's te presenteren. Eén daarvan is de nieuwe Camaro, en daar hebben we nu het eerste beeld van.

Tijdens een presentatie die tijdens de North American International Motor Show in Detroit werd gehouden, kondigde Chevrolet aan dit jaar vijf compleet nieuwe modellen te presenteren. Op één van de dia's die werd getoond - vastgelegd door de Camaro-adepten van Camaronews.com - werd het vijftal al even getoond.
                Eerlijk is eerlijk: de beeldkwaliteit is zeer mager, maar het is voor het eerst dat Chevrolet zelf iets toont van de opvolger van de huidige Camaro. Rechtsachter zien we de onlangs getoonde Bolt of de opvolger van de Spark. Links ervan lijkt de tweede generatie van de Volt te staan.
                Helemaal rechts staat toch echt de elfde generatie van de muscle car. Een digitaal handige jongen van de Camaro-website heeft de grote lijnen van de auto opnieuw geschetst, en het resultaat oogt niet verkeerd. De identiteit van de twee overige modellen is nog onbekend, maar het zou zomaar eens om opvolgers van de Cruze en de Malibu kunnen gaan.
                Zoals verwacht, wordt de nieuwe Camaro designtechnisch een doorontwikkeling van de huidige. We zien een dunnere grille met meer geknepen lichtunits, maar de algehele lijn van de auto lijkt overeen te komen met wat we al kennen.

Comment

Chevrolet heeft een video gepresenteerd waarop we de 500.000ste Camaro over het circuit zien glijden. Het filmpje laat eveneens wat flitsen van de compleet nieuwe Camaro zien.

Het dak van de compleet nieuwe generatie Camaro lijkt een double-bubble te krijgen: twee bobbels op het dak die we kennen van bijvoorbeeld de Corvette Stingray en de Peugeot RCZ, oorspronkelijk bedoeld om ruimte te maken voor een helm.
                  In januari zagen we de nieuwe Camaro al iets te vroeg op internet verschijnen. De sportieve Chevy wordt op het Alpha-platform gezet waar ook de Cadillac CTS op staat. Het is nog niet bekend wanneer we de zesde generatie Camaro in z'n geheel te zien krijgen.
                  Het is niet ondenkbaar dat we hem in april al in New York te zien gaan krijgen, al heeft Chevrolet daar zelf nog niets over vrijgegeven.

Comment

Comment

Dat belooft een mooie sound te worden....

Comment

De volgende generatie zou zo'n dikke 90 kg minder wegen dan huidig model

Comment

So, this is what the all-new 2016 Chevrolet Camaro's rear quarters (sans lights, windows and bumper), and its excessively sculpted alloy hood will look

enkele teasers, nog 16 dagen...

Comment

Comment

ziet er veelbelovend uit! nog 5

Comment

De eerste foto's...

Comment

Wie wil daar nu mee rijden....
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Comment

ik

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Wie wil daar nu mee rijden....

Comment

Ik zou zeggen, wie wil daar niet mee rijden...

Comment

Working...
                                        X