Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin DBX Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

edit.
    Last edited by Jocar; 30/09/2021, 13:53.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

STERKSTE V8 BINNEN ASTON MARTIN

ASTON MARTIN DBX KRIJGT 550 PK

Aston Martin geeft weer nieuwe informatie vrij over zijn op stapel staande SUV. De DBX wordt niet niet alleen de grootste Aston Martin met de grootste bodemvrijheid, maar ook het model met de sterkste V8 die Aston Martin ooit in een straatauto leverde.

Aston Martin trekt in december het doek van de DBX, de eerste SUV van het merk. We wisten al dat die auto een 4.0 V8 met twee turbo's van AMG onder de kap krijgt, een blok dat we onder meer kennen van de AMG GT. Het levert de DBX binnen de Aston Martin-familie een belangrijke titel op.

De DBX wordt namelijk de Aston Martin met de krachtigste V8 die het merk ooit in een auto leverde. Waar de biturbo-V8 in auto's als de Vantage en DB11 goed is voor 510 pk, levert die achtcilinder in de DBX straks 550 pk en 700 Nm! Aston Martin mikt op een topsnelheid van boven de 290 km/h.

SUV's in de exotenklasse zijn geen unicum meer. Porsche heeft de Cayenne, Maserati de Levante, Lamborghini de Urus, Ferrari komt met de Purosangue en Aston Martin voegt zich aan het eind van dit jaar aan dat rijtje toe. Daarmee is het SUV-aanbod van merken die zich veelal bezighouden met het voeren van lage, sportieve modellen in korte tijd een stuk groter geworden. De DBX, vernoemd naar het studiemodel dat hem in 2015 voorging, is al diverse keren in beeld gebracht. De teasercampagne blijkt in volle gang. De DBX wordt straks in St. Athan gebouwd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

aston martin dbx toont binnenste

Comment

Ziet er wel gezellig uit

Maar geen fan van een Aston SUV... Enkel een echte Range Rover zou ik overwegen voor dit budget

Comment

mengeling van Porsche en Jaguar...
              www.peugeotforum.be

Comment

Comment

Comment

SCHEPJE ERBOVENOP

EXTRA POTENTE ASTON MARTIN DBX S GESNAPT

Aston Martin heeft voor zijn SUV behoorlijk wat nieuws in het vat zitten. Niet alleen komt de Aston Martin DBX op de markt met een hybride aandrijflijn, de SUV krijgt ook een extra sportieve S-uitvoering.

Aston Martin heeft een DBX de deur uit gestuurd die gehuld is in een wel heel opvallend stickervelletje. Op de ruiten zien we de hashtag #OGYMRU, waar je nog een spatie bij moet denken. O Gymry betekent in het Welsh iets als 'Gemaakt in Wales', een verwijzing naar het feit dat de DBX de eerste auto van Aston Martin was die het merk in het in Wales gelegen St. Athan produceerde. Op de achterkant van de auto is nog iets van de tekst 'Don't Crack Under Pressure' te lezen, de slogan van horlogemaker Tag Heuer, onder meer sponsor van Aston Martin Racing. Genoeg over stickers, wat houdt zich onder het camouflagewerk schuil?

Behoorlijk wat, het lijkt er namelijk op dat Aston Martin aan het testen is geslagen met een extra potente versie van de DBX, die mogelijk DBX S gaat heten. De ingepakte SUV heeft een heftiger vormgegeven voorbumper dan de reeds bekende DBX, compleet met grotere luchtinlaten. Daarbij is de grille niet opgebouwd uit horizontale lamellen, maar uit een sportiever ogend gaaswerk. Aan weerszijden van de bilpartij van dit testexemplaar zitten dubbele knalpijpen, wat neerkomt op in totaal vier uitlaateindstukken voor de DBX S.

De Aston Martin DBX heeft een van Mercedes-AMG afkomstige 550 pk en 700 Nm sterke biturbo 4.0 V8 onder de kap, die in de DBX 40 pk sterker is dan in de Vantage V8. We mikken erop dat die achtcilinder in de DBX nog verder wordt opgepompt, al hopen we er stiekem op dat Aston Martin nu het nog kan de V12 uit onder meer de speciale V12 Speedster en nu DBS geheten 'DBS Superleggera' in de auto hangt.

Comment

Working...
                    X