Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 124 spider.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenWelke is 't nu, die witte of die blauwe?
't zijn allebei maar impressies (op basis van de mx5, dat spreekt).Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
De nieuwe Mazda MX-5 verschijnt deze zomer in de showrooms, maar een jaar later kunnen we ook een Fiat-variant verwachten. Het lijkt erop dat de Italianen een historische naam voor hem gereserveerd hebben: 124 Spider.
Dat melden onze collega's van AutoExpress. Een insider vertelt dat het oorspronkelijke idee om de MX-5 variant van een Alfa Romeo-logo te voorzien is afgewimpeld door Sergio Marchionne. De FCA-topman is van mening dat iedere Alfa Romeo 100 procent Italiaans moet zijn en dus niet in Japan gebouwd mag worden.
Daarom werd besloten dat Fiat de MX-5-achtige onder z'n hoede neemt. Niet geheel toevallig registreerden de Italianen vorige week de merknamen 'Fiat 124' en 'Fiat 124 Spider'. Het lijkt er dus op dat de 124 Sport Spider (foto), die in 1966 voor het eerst in productie genomen werd, een wederopstanding te wachten staat.
De Fiat wordt weliswaar gebaseerd op de MX-5, maar krijgt naar verluidt een behoorlijk afwijkend uiterlijk. Met elementen die verwijzen naar het verleden van de 124 Spider slaat-ie de retro-achtige weg in. De roadster maakt z'n debuut waarschijnlijk begin 2016, terwijl een pittige Abarth-uitvoering voor een later stadium gepland staat.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk BerichtenOok gelezen dat er een soort uitgeklede versie zou komen met TwinAir-motor en lichtgewicht stalen velgen.
Comment
-
Het was wel direct al duidelijk dat deze op basis van de MX5 is toen ik het plaatje zag.'00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk BerichtenHet was wel direct al duidelijk dat deze op basis van de MX5 is toen ik het plaatje zag.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDe kleur kan je kiezen, hé.
't zijn allebei maar impressies (op basis van de mx5, dat spreekt).
Comment
Comment