Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Defender (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Land Rover Defender (2019)

    Rückkehr im Retro-Look

    Rückkehr einer Legende: Zum dem Ende des Klassikers Defender kündigt Land Rover eine Neuauflage an. Diese soll 2019 erscheinen.


    Land Rover wird den neuen Defender erst 2019 nach zweieinhalb Jahren Produktionspause auf den Markt bringen. Die neuesten Entwürfe zeigen einen robust erscheinenden Geländewagen, der in zahlreichen Details an den alten Defender erinnert. So wird es zum Beispiel neben der steilen Frontscheibe und der Aluminiumkarosserie auch wieder ein weiß abgesetztes Dach geben. Gute Nachricht für Geländewagen-Puristen: Die Starrachsen bleiben erhalten, es wird wieder kurze und lange Radstände mit Hard- und Softtop geben. Die Motoren kommen vom Freelander-Nachfolger Discovery Sport: Diesel mit 150 bis 180 PS sowie Benziner mit 180 und 240 PS.

    Bron: autobild



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Voorkant : Oh no! Put it back! put it back!

    Achterkant : nice!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #3
      TESTWERK NIEUWE LAND ROVER DEFENDER BEGONNEN

      LAND ROVER BEWANDELT EIGEN PAD

      Land Rover werkt aan een opvolger van de iconische Defender. Het testwerk met die nieuwe robuuste offroader lijkt nu te zijn begonnen.

      Nee, Land Rover is hier niet aan het testen met een nieuwe variant voor zijn Range Rover-familie. Onder deze gecamoufleerde koets van de Range Rover Sport wordt de techniek van de nieuwe generatie Defender getest. Op de foto van de achterzijde lijken we onafhankelijke achterwielophanging te zien, een noviteit voor de nieuwe Defender. Of dat betekent dat Land Rover het ladderchassis vaarwel zegt, valt echter te bezien.

      Het is nog altijd een groot raadsel hoe de nieuwe Defender gevormd zal zijn.. Land Rover gaf met de Concept 100 lang geleden al een vooruitblik op de Defender-opvolging, maar naar verluidt gaat de auto daar toch niet op lijken. De nieuwe Defender moet in het terrein nog beter zijn mannetje staan, maar waarschijnlijk wordt de koets "[...] minder hardcore" vormgegeven dan die van de serie die begin 2016 uit productie ging. Het Defender-DNA zou behouden blijven, al moet de auto een beduidend modernere uitstraling krijgen om nieuwe klanten aan zich te binden.

      Daarmee lijkt Land Rover niet dezelfde weg in te slaan als Mercedes-Benz en Jeep, merken die de nieuwe generaties van respectievelijk de G-klasse en de Wrangler als twee druppels water op hun voorganger laten lijken.









      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Denk dat ze teveel gaan afwijken van het oorspronkelijke model. Ik zie er eerder een verkorte versie van de RRS in

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Denk dat ze teveel gaan afwijken van het oorspronkelijke model. Ik zie er eerder een verkorte versie van de RRS in
          Wat je hierboven ziet is een mule hé
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

            Wat je hierboven ziet is een mule hé
            In de tekst staat ook dat ze een andere weg gaan inslaan dan Mercedes en JEEP. Dus vrees dat we geen hoekig ding meer gaan zien.

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Wat je hierboven ziet is een mule hé
              Ik mag het hopen... anders wordt het wringen om achteraan in te stappen

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                Wat je hierboven ziet is een mule hé
                Maar ergens geeft het toch al iets prijs van de vorm hé

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Maar ergens geeft het toch al iets prijs van de vorm hé
                  'Onder deze gecamoufleerde koets van de Range Rover Sport wordt de techniek van de nieuwe generatie Defender getest'.

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    'Onder deze gecamoufleerde koets van de Range Rover Sport wordt de techniek van de nieuwe generatie Defender getest'.
                    Ah ja, zo bekeken
                    Ok, dan nog afwachten

                    Comment


                    • #11
                      DITMAAL MET PRODUCTIEKOETS

                      GESNAPT: NIEUWE LAND ROVER DEFENDER

                      Land Rover bereidt een hagelnieuwe Defender voor, een auto die nu voor het eerst in het openbaar is getreden en die daarmee direct antwoord geeft op een belangrijke vraag.

                      Twee jaar geleden viel het doek voor de Defender zoals we die al decennia lang kenden. Niet alleen Land Rover zelf had moeite met het afscheid, de auto keerde zelfs in beperkte oplage terug met een 405 pk sterke V8, ook gefortuneerde ondernemers hielden de auto maar wat graag in leven.

                      In 2011 blikte Land Rover met de DC100 Concept vooruit op een mogelijk nieuwe generatie van de Defender. In die nog altijd robuust ogende maar veel rondere vorm is de auto tot op heden nooit verschenen. Dankzij onze Engelse collega's van AutoExpress kunnen we nu foto's van de nieuwe Defender laten zien, weliswaar een exemplaar dat nog goed in de plakkers hangt, maar wel een die goed laat zien welke richting Land Rover op wil gaan. Leuk detail: Land Rover weet natuurlijk dat het met het ingepakte model in de kijker rijdt en brengt de bekende 'Best 4x4xfar'-slogan op de koets aan.

                      Defender-liefhebbers lijken opgelucht adem te kunnen halen: de nieuwe generatie van de iconische Land Rover lijkt namelijk wederom een hoekige en daarmee robuust ogende koets te krijgen. Wel is direct te zien dat de auto z'n starre achteras, en waarschijnlijk ook zijn ladderchassis, verruit voor een minder op extreem offroaden en meer op dagelijks gebruik gerict onderstel. De achterwielen zijn namelijk onafhankelijk geveerd. We zien Land Rover-kenmerkende luchtopeningen bij de wielkasten, een opvallend vlakke motorkap, relatief brede wielkasten en de verlichting aan de voorkant lijkt vrij plat te worden. De achterlichten zijn opnieuw klein en zijn aan weerszijden van de opzij openslaande achterdeur geplaatst. De auto op de foto's lijkt de 110-versie te zijn. Een Defender 90, met korte wielbasis, ligt in het verschiet.

                      Jaguar Land Rover gaf eerder aan dat elk nieuw model van het concern dat vanaf 2020 wordt geïntroduceerd, tot op zekere hoogte geëlektrificeerd zal zijn. Reken dus sowieso op een van mild hybrid-techniek voorzien Defender. Of Land Rover vasthoudt aan het oorspronkelijke idee om van de Defender een Defender-familie, met een brede mix aan carrosserievarianten, is nog niet bekend.

                      Designtechnisch gaat de nieuwe Defender z'n voorganger achterna en daarmee sluit de Land Rover aan bij auto's als de nieuwe Suzuki Jimny, Mercedes-Benz G-klasse en Jeep Wrangler. Stuk voor stuk auto's die tot op de vezel nieuw zijn, maar vanbuiten duidelijk knipogen naar de bekende modellen die ze voorgingen. De volledig nieuwe Land Rover Defender verwachten we in 2020 pas op de markt. Nog even geduld dus.















                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Die gaat er dik uit zien . Lamakomme

                            Comment


                            • #15
                              Skoda Yeti?

                              Comment


                              • #16
                                Zal niet simpel zijn om het oude model op te volgen. Dit ziet er toch al positief uit.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Zelfs in Afrika ligt er meer en meer asfalt hé, dus dat gaat wel lukken met deze ;-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    In 2016 kwam er na maar liefst 68 jaar een einde aan het leven van de originele Land Rover, die we de laatste decennia als Defender kenden. Daarmee wordt de roep om een opvolger alleen maar luider. In 2020 moet het eindelijk zover zijn.

                                    Over een opvolger voor de Defender werd al gespeculeerd toen het einde van de originele editie nog niet in zicht was. Het laat zich dus raden dat het verdwijnen van het legendarische model de speculaties tot recordhoogten heeft opgedreven. De originele Defender keerde eerder dit jaar nog kortstondig terug als 405 pk sterke Works V8, maar inmiddels zijn alle ogen toch echt gericht op de auto die de loodzware taak heeft om één van de langstlopende modellen in autoland op te volgen. De eerste spionagebeelden zijn inmiddels ook voorbijgekomen, dus onze tekenaar kon aan de slag met een heuse Defender-render. Land Rover lijkt iets minder dicht bij het origineel te blijven dan Mercedes-Benz met de G-klasse deed en voert hier en daar toch wel opvallende moderniseringen door. Voorbeelden daarvan zijn onder meer het front, waar afscheid wordt genomen van de ronde lichtunits. Ook klassieke details als regengootjes, rubberen stootstrips en zichtbare scharnieren vinden we wel bij de G-klasse, maar vermoedelijk niet op de Defender terug. Toch zijn er nog de nodige elementen die de nieuwe Brit laten ogen als een echte Defender. Om te beginnen is het koetswerk erg vierkant van vorm, met een vrijwel rechte neus en dito flanken. De voorruit staat behoorlijk rechtop en het dak lijkt als vanouds als een los element op de koets te zijn gelegd. Ook de naar de zijkant openende achterdeur keert gewoon terug, net als het onderscheid tussen de 90- en 110- versies. Op de afbeeldingen is het langere vijfdeursexemplaar te zien, maar ook een versie met korte wielbasis en twee deuren minder lijkt in het verschiet te liggen.

                                    De buitenzijde van de nieuwe Defender laat zich dus omschrijven als een modern geheel in een klassieke vorm om de herkenbaarheid te vergroten, maar onderhuids lijkt modern helemaal de dienst te gaan uitmaken. Land Rover stapt naar alle waarschijnlijkheid af van het vertrouwde ladderchassis en maakt, net zoals het dat eerder bij onder meer de Discovery deed, de stap naar een zelfdragende carrosserie met onafhankelijke achterwielophanging. Dat de Defender evengoed een terreinbeul met nauwelijks bereikbare grenzen wordt, zal geen verrassing zijn. De Britten zorgen ervoor dat zelfs modieuze verschijningen als de Range Rover Velar zich een weg kunnen banen door diepe modderpoelen en ander natuurlijk ongerief en voor de Defender wordt op dit gebied alles uit de kast getrokken. Toch wordt de Defender veel meer een opvolger van het model dat in 2016 van de markt verdween dan een reïncarnatie van het utilitaire voertuig dat na de oorlog in Amsterdam aan de wereld werd gepresenteerd. In de loop der jaren groeide de oorspronkelijke Land Rover uit van een rauwe alleskunner naar een hip vrijetijdsvoertuig voor welgestelden die zich veelal in grote steden bevinden. De nieuwe Defender zal nog veel sterker voortborduren op die modieuze, hippe rol. Daar horen moderne en efficiënte aandrijflijnen bij en dus gaat de nieuwe Defender ondanks zijn roots gewoon mee in de vaart der Land Rovers op dit gebied. Jaguar Land Rover heeft eerder beloofd dat elk model dat vanaf 2020 wordt geïntroduceerd tot op zekere hoogte geëlektrificeerd zal zijn, dus zal de nieuwe Defender minimaal als mild hybrid ten tonele verschijnen. Stevige diesel- en benzinemotoren zullen in het begin nog letterlijk en figuurlijk de kar trekken, maar een volledig elektrische Defender lijkt in een later stadium zeker geen onlogische zet.

                                    ‘Series’

                                    De auto waarmee het voor Land Rover allemaal begon, werd aanvankelijk eenvoudigweg Land Rover genoemd, waarbij de toevoeging Series I ( 1948-1958 ), Series II (1958-1971) en Series III (1971-1985) dient om het verschil tussen de verschillende generaties aan te duiden. In 1983 werd de laatste grote update doorgevoerd en kreeg de auto de naam ‘90’ of ‘110’, afhankelijk van de carrosserievorm en de bijbehorende wielbasis. De naam ‘Defender’ werd pas in 1990 op het koetswerk geplakt en zo bleef de auto heten tot in 2016 het laatste exemplaar van de band liep.



                                    Impressie:




                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      TREKJES VAN DISCOVERY EN RANGE ROVER

                                      SPIONAGE: LAND ROVER DEFENDER SWB

                                      Tweemaal eerder betrapten we de nieuwe Land Rover Defender tijdens zijn testrondes in het wild. In beide gevallen was het een vijfdeurs versie, maar nu hebben we het harde bewijs dat er ook voor de Defender 90, de korte wielbasis, opvolging komt.

                                      Helemaal nieuw is het niet dat de Land Rover Defender er ook weer als SWB komt, want al in januari wisten we een mule te spotten die onder zijn verknipte Range Rover Sport-koets duidelijk een korte wielbasis had. Onlangs brachten we tot tweemaal toe spionagebeelden van een lange Defender, met eigen koets ditmaal maar nog zwaar beplakt. Aan de hand van die foto's maakte onze huis-illustrator Andrei Avarvarii twee artist's impressions. En hier is dan de korte Defender met definitief koetswerk onder zijn folie.

                                      Daaronder zien we een mix van Defender-achtige vormen en trekjes van de Discovery en Range Rover. Let op het uit het midden geplaatste logo, dat sinds 1994 wordt gehanteerd. Minder traditiegetrouw is de onafhankelijke wielophanging die de starre achteras vervangt. Hoewel er veel hetzelfde moet blijven bij een legendarisch model als als de Defender, zijn vernieuwingen onafwendbaar. "Om een icoon een icoon te laten blijven, kun je niet uitsluitend terugblikken, maar ook vooruitgaan", zei hoofd marketing van Land Rover Felix Bräutigam onlangs nog. "Het enige dat ik kan beloven is dat de nieuwe Defender alles zal kunnen wat onze klanten er van verwachten, zonder dat het een kopie is van wat voorbij is. Het is een auto voor de moderne wereld (..)". Wij vermoeden dat Bräutigam hiermee onder meer hint naar naar een mild hybride duwtje in de rug.

                                      We verwachten de nieuwe Defender begin 2020. Naast de allemaal dit jaar geïntroduceerde gloednieuwe Jeep Wrangler, Mercedes G-klasse en Suzuki Jimny zal hij er voor zorgen dat er weer aardig wat keuze is voor de echte, puristische terreinliefhebbers. We kunnen niet wachten op de grote 4x4-multitest....












                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Benieuwd naar het eindresultaat.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X