In Lego uitvoering dan maar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Land Rover Defender (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIn Lego uitvoering dan maar
Comment
-
KOMT OOK ALS PLUG-IN HYBRIDE ÉN ALS ACHTZITTER!
SPECIFICATIES NIEUWE LAND ROVER DEFENDER OPGEDOKEN
De aanloop naar de onthulling van de nieuwe Defender lijkt voor Land Rover een ietwat pijnlijke aangelegenheid. De moderne incarnatie van de terreinbeul verscheen al een aantal keren te vroeg op de digitale kanalen en nu is ook een uitgebreid pakket informatie over de auto gelekt.
Op het forum van website Disco4.com, een pagina waar liefhebbers van de Discovery elkaar hebben gevonden, zijn een stel sheets opgedoken die ogenschijnlijk afkomstig zijn uit een presentatie van Land Rover. Waar de afbeeldingen ook vandaan komen, interessanter is wat we ervan kunnen leren. Dat blijkt een boel te zijn.
We wisten al dat de nieuwe Defender net als de laatste generatie beschikbaar komt als korte 90 en als middellange 110. De 110 komt nog dit jaar, terwijl de korte 90 in maart 2020 beschikbaar moet zijn. De nog langere 130 verschijnt in de zomer van 2020. De 90 en 110 komen in elk geval beschikbaar als S, SE en als HSE.
Formaat
Voor de korte 90 geeft Land Rover een lengte op van 4,32 meter. Die kleinste Defender is 1,93 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,59 meter. De Defender 110 schopt het tot een lengte van 4,76 meter en daarmee is deze middellange Defender 44 centimeter langer dan de korte 90. Met een hoogte van 1,92 meter is hij iets lager dan de 90. De wielbasis van de 110 is met 3,02 meter weer 43 centimeter langer dan die van zijn kortere broer. Net als elke andere Defender is ook de 110 op een haar na 2 meter breed. De 130 is met zijn lengte van 5,1 meter uiteraard de langste van het stel. Zijn hoogte, breedte en wielbasis komen overeen met die van de 110. Dat heeft te maken met de fors langere overhang achter.
De Defender 90 komt volgens de gelekte informatie beschikbaar als vijf- en als zeszitter. De langere 110 moet als vijf-, zes- én als zevenzitter beschikbaar komen, terwijl de Defender 130 - Land Rover duidt hem aan als 'Premium Explorer' - standaard plek biedt aan acht inzittenden. Die laatste moet je dus zien als een high-end variant.
Motoren
Interessant is ook de motorenlijst van de Defender 90 en 110: op benzinevlak staan de P300 en P400 klaar terwijl er kan worden gedieseld in de 200 pk sterke D200 (2,0 liter) en 240 pk sterke D240 (2,0 liter). De D300 volgt in modeljaar 2021. Wellicht nóg interessanter: Land Rover geeft de Defender een plug-in hybride-variant in de vorm van de P400e! De elektromotor van deze plug-in lijkt het koppel tijdelijk te kunnen opkrikken van 400 Nm naar 645 Nm. Een 0-100-sprint lijkt deze variant in net geen 6 tellen af te kunnen leggen. Zo rap was een Defender niet eerder, al geldt dat ook voor nagenoeg elk andere variant van deze nieuwe generatie. De Defender 130 zal het alleen met de P400, P400e en met de D300 moeten stellen. In alle gevallen wordt er geschakeld met een automatische transmissie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Land Rover lijkt enige moeite te hebben om beeldmateriaal van de nieuwe Defender onder de pet te houden. Op Instagram duikt namelijk wederom een afbeelding op van de nieuwe offroader.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Land Rover’s Shorter Defender 90 Is Getting A V8 Engine Too
So far, we’ve only seen prototypes of the five-door Defender 110 testing with a V8 engine under the hood, but Land Rover will also launch an eight-cylinder variant of the shorter Defender 90.
Caught testing in Europe with British license plates, albeit in left-hand drive, the test car had most of its body wrapped in a thin layer of camo, but it should look identical to the longer model, save for the shorter distance between the front and rear axles, and the two doors.
One distinctive feature is the quad exhaust layout, with two squared tailpipes on each side, which we’ve also seen on the Defender 110 V8. However, since this is just a prototype, we’d expect the final production variant to do a better job at hiding the muffler, perhaps with a bigger rear bumper.
The air suspension is expected to be a standard feature on both the 90 and 110 versions of the Defender V8, alongside an upgraded braking system. Nonetheless, the biggest unknown revolves around the engine, with some reports claiming that it might use JLR’s supercharged 5.0-liter unit, with around 500 HP available on tap, while others believing that BMW’s 4.4-liter V8 could find its way under the hood instead.
Whatever engine it will rock, one thing is certain: this version of the Defender will be the most agile yet, and since it is expected to premiere in the first half of 2021, we won’t have to wait that long to find out what will power it.Last edited by Jocar; 11/10/2021, 17:24.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
XL-Sized 2023 Land Rover Defender 130 Spied With V8 Engine And Quad Exhaust Pipes
https://www.carscoops.com/2022/04/xl...exhaust-pipes/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Wild Land Rover Defender SVX / SVR V8 Spied Flexing Its Muscles On The Nurburgring
https://www.carscoops.com/2022/04/hi...e-nurburgring/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
LAND ROVER WERKT AAN RUIGERE DEFENDER
PIJLEN GERICHT OP G-KLASSE 4X4²?
Land Rover heeft waarschijnlijk met bewondering naar de Mercedes-Benz G-klasse 4x4² gekeken. Het heeft er namelijk alle schijn van dat de Britten met een antwoord daarop komen.
Een Land Rover Defender is van zichzelf al avontuurlijk van aard, maar er kan kennelijk nog een schepje bovenop. Op deze spionagefoto's zie je immers een deels ingepakte Defender waaraan direct is af te zien dat hij meer in huis heeft dan normaal. De Defender staat op behoorlijk forse wielen en bovendien lijkt er ook aardig wat extra ruimte in de wielkasten over te zijn. Al met al heeft hij dan ook een bodemvrijheid waar je u tegen zegt. Bovendien is het duidelijk dat de Defender in kwestie, die hier door de 'Karussell' op de Nürburgring-Nordschleife rijdt, een wat grotere spoorbreedte heeft dan gewoonlijk. Ongetwijfeld schroeft Land Rover in deze extremere Defender ook de topmotor, de gewoonlijk 525 pk sterke 5.0 V8.
Dit recept doet sterk denken aan iets dat al bestaat: de Mercedes-Benz G-klasse 4x4². In 2015 verscheen die knotsgekke versie van de oer-G-klasse. Momenteel test Mercedes nog met eenzelfde variant van de huidige G-klasse. Als die trouw blijft aan zijn oorsprong, hangt daar de 4.0 biturbo V8 van 422 pk in. In dat geval zou de extra ruige Defender met V8 dus over een behoorlijk stoot extra vermogen beschikken. Wie hierop zit te wachten? Blijkbaar genoeg mensen om Land Rover ervan te overtuigen zich ook aan zijn zo'n creatie te wagen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
Comment