Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda 'Snowman' SUV (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Hij schijnt de naam "Kodiac" te gaan krijgen.

Comment

Hopelijk sleutelen ze er nog wat aan, lijkt mij gewoon een uitgerekte roomster... LEEEEEEELIJK!
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Deze lijkt toch redelijk af en klaar voor productie.

Comment

Love it or hate it. Ik kies deze keer voor het laatste. Skoda kan knappe wagens neerzetten. Kijk maar naar de Octavia en Superb. Maar dit kan ik helemaal niet smaken.

Comment

Het zou me verwonderen mocht dit het uiteindelijke design zijn, na de recentelijke Superb.
              Volgens mij is dit nog een mule.

Comment

Eerste keer dat ik dit topic zie
                Dan komt er dus eindelijk een grote broer van de Yeti.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                  Hopelijk sleutelen ze er nog wat aan, lijkt mij gewoon een uitgerekte roomster... LEEEEEEELIJK!
                  Een uiterekte versie van de Yeti bedoel je?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Gaat dus niet Snowman heten maar Karoq.

Onze spionagefotograaf had zich de moeite kunnen besparen, want kort na de publicatie van zijn foto’s komt Skoda zélf met beeld van een gecamoufleerde Karoq. Ook maakt het merk vast de nodige gegevens van de auto bekend.

Na de nieuwsberichten van vandaag en gisteren kan het je bijna niet ontgaan zijn, maar ten overvloede: de Karoq is een compacte SUV die onder de Kodiaq in het Skoda-gamma wordt geplaatst. Skoda meldt dat de auto 4.382 mm lang, 1.841 mm breed en 1.605 mm hoog is. Daarmee is de auto iets breder, langer en hoger dan de Seat Ateca, waarbij deze maten respectievelijk 4.339, 1.807 en 1.601 mm bedragen. De wielbasis komt met 2.638 mm wel overeen met de Seat. Ter vergelijking: de Kodiaq is 4.679 mm lang, 1.882 mm breed en 1.655 mm hoog en dus een stuk groter.

Zoals het een Skoda betaamt, moet de Karoq veel ruimte en praktisch gebruiksgemak bieden ten opzichte van de concurrentie. Daarom kunnen klanten straks kiezen voor 'Varioflex' achterstoelen, die verschuifbaar en zelfs uitneembaar zijn. De bagageruimte varieert dan van 479 tot 1.810 liter. Achter de standaard achterbank kun je 521 liter aan spullen kwijt.

Dat Skoda de maten vrijgeeft voordat duidelijk is hoe de auto er definitief uit komt te zien, is opmerkelijk, maar dat zelfs de motoren worden toegelicht is helemaal ongebruikelijk. Het merk belooft keuze uit vijf verschillende motorvermogens met vermogens van 115 tot 190 pk. Een invuloefening leert dat benzinerijders waarschijnlijk kunnen kiezen uit de 1.0 TSI met 115 pk en de nieuwe 1.5 TSI met 150 pk. Dieselen kan met de 1.6 TDI met 115 pk en de 2.0-topdiesel die 150 of 190 pk levert en in dat laatste geval is voorzien van vierwielaandrijving. Bovendien krijgt die versie er een heuse 'off-road-mode' bij, wat in ieder geval betekent dat Skoda de afkomst van de SUV niet helemaal vergeten is.

Behalve ruimte en motoren geeft Skoda hoog op van de hoeveelheid technologie aanboord van de Karoq. Zo kan er in veel uitvoeringen uit verschillende rijprogramma's worden gekozen, zit de auto vol met intelligente connectiviteitsvoorzieningen en wordt de Karoq de eerste Skoda waarin een digitaal instrumentarium verkrijgbaar is. Op 18 mei weten we alles, want dan trekt Skoda het doek van deze auto.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Had ik het geld, ik ging direct eentje voor vrouwlief gaan bestellen!
                          Dat vrouwlief zelf eens voor geld zorgt?
                          Zo hebt gij meer geld voor eigen monster

Comment

Skoda Kodiac staat op onze lijst van de firmakrellen. Hmmmmm... moeilijke keuze zal het worden.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Skoda Kodiac staat op onze lijst van de firmakrellen. Hmmmmm... moeilijke keuze zal het worden.
                              Ik moet nu wel nog 3.5 jaar met mijne Tiguan doen, maar ga dan ook eens prijs laten maken van de Kodiac als ze tegen dan ook de Active Info Display erin hebben zitten. Maar vermits dit al aangekondigd is voor den deze, zal het tegen dan daar ook wel in zitten.
                              Andere kans hebber is dan de grotere Tiguan. En moest mijn budget het toelaten, een Mercedes GLC. Maar daar vrees ik een beetje voor

Comment

Zal moeten concurreren met een A4 en A5 G tron en de A6 diesel, en niet te vergeten de S90 diesel ivm de keuze.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Bij mij sowiso SUV of monovolume voor de hogere zit ivm mijne rug. Anders was er iets meer keuze

Comment

Comment

Bron: www.autokopen.nl

Comment

Working...
                                      X