Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Boxster en Cayman 2016. (facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Boxster en Cayman 2016. (facelift)

    Porsche Boxster en Cayman na de zomer met 4 cylinders boxer motor.



    De nieuwe facelift van de Porsche Boxster en Cayman staan ook op de IAA.
    Buiten de lichte facelift aan de buitenzijde vindt er onder de huid ook een aanpassing plaats, misschien wel het belangrijkste!
    De 6 cylinders boxer motor maken plaats voor de nieuwe 4 cylinder boxer. Alleen de GT4 blijft de 6 cylinder boxer trouw.

    Dat betekent minder Co2 uitstoot en andere vermogens voor de kleinste Porsche.

    Boxster/Cayman 240 pk 2.0 ltr turbo
    Boxster S/Cayman S 300 pk 2.5-ltr turbo
    Boxster GTS/Cayman GTS 370 pk 2.5 ltr turbo



  • #2
    Ze willen precies weer een groter verschil creeren tussen de 911 en de boxster/cayman. Hoe beter dan de 6 cylinders te schrappen?

    Comment


    • #3
      Tja, een mooi uitgeruste Boxster/Cayman kost toch ook al rond de 90/100k. Voor dat geld wil ik toch een zescilinder onder de motorkap in plaats van een geblazen viercilinder.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Porsche Boxster en Cayman na de zomer met 4 cylinders boxer motor.



        De nieuwe facelift van de Porsche Boxster en Cayman staan ook op de IAA.
        Buiten de lichte facelift aan de buitenzijde vindt er onder de huid ook een aanpassing plaats, misschien wel het belangrijkste!
        De 6 cylinders boxer motor maken plaats voor de nieuwe 4 cylinder boxer. Alleen de GT4 blijft de 6 cylinder boxer trouw.

        Dat betekent minder Co2 uitstoot en andere vermogens voor de kleinste Porsche.

        Boxster/Cayman 240 pk 2.0 ltr turbo
        Boxster S/Cayman S 300 pk 2.5-ltr turbo
        Boxster GTS/Cayman GTS 370 pk 2.5 ltr turbo


        http://www.audiblog.nl/2015/08/porsc...rs-boxer-motor
        Binnenkort bij de tuners: de S versie is gewoon een gedowntunede GTS.

        Een 4 cilinder turbo in de cayman S zal beter (in termen van acceleratie en hernemingen) presteren dan de huidige atmosferische. Enfin dat vermoed ik toch. Je moet me niet geloven.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Tja, een mooi uitgeruste Boxster/Cayman kost toch ook al rond de 90/100k. Voor dat geld wil ik toch een zescilinder onder de motorkap in plaats van een geblazen viercilinder.
          Het blijft wel een boxer... en geen 13 in een dozijn in lijn...
          Kijk maar eens naar een 2.5 turbo Subaru...

          Wat bij de ene een topmodel is, is bij de andere een instapper...
          Last edited by ; 05/08/2015, 10:42.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Een 4 cilinder turbo in de cayman S zal beter (in termen van acceleratie en hernemingen) presteren dan de huidige atmosferische. Enfin dat vermoed ik toch. Je moet me niet geloven.
            Ik geloof je wegens empirisch vastgesteld
            Mijn Golfje met zijn geblazen 4-pitter is nl. sneller dan mijn ex-Cayman 3.4 6-pitter en een PAK goedkoper in gebruikskosten, het is wel 'maar' een VW en geen Porsche...
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Ik geloof je wegens empirisch vastgesteld
              Mijn Golfje met zijn geblazen 4-pitter is nl. sneller dan mijn ex-Cayman 3.4 6-pitter en een PAK goedkoper in gebruikskosten, het is wel 'maar' een VW en geen Porsche...
              vw en Porsche is toch hetzelfde ;-)

              Comment


              • #8
                Eigenlijk wel ja
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #9
                  Dat zo'n geblazen 4cil. topprestaties kan leveren, en dat in deze Porsche zeker zal doen, staat buiten kijf. Een ander belangrijk deel van het rijplezier is wel het geluid van de motor, en daar moet ik nog de eerste 4cil. horen die even mooi klinkt als de GTS die ik nu heb. Dat het nooit zal lukken merk je al aan het feit dat ze geluid beginnen te vervalsen via de luidsprekers. Daar was vroeger gewoon geen sprake van.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #10
                    De Subarus klinken wel lekker. We moeten het afwachten. Marcheren zal het zeker en vast
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind eigenlijk dat het geluid van die TFSI nog best meevalt.
                      Standaard zit daar inderdaad een Sound Actuator op maar ik heb die voor levering al laten desactiveren (gaat makkelijk want is puur softwarematig)
                      Nu de uitlaat na 4000km mooi ingebrand is, wordt het geluid steeds beter, zeker in Race wanneer alle kleppen open staan.

                      Eerlijk gezegd, een 6-cilinder vind ik ook niet zo speciaal eigenlijk, een V al helemaal niet, een H gaat wel en een L hoor ik nog het liefst van alle Sechsers
                      Echt mooi zijn volgens mij enkel de gorgelende 8-cilinders. Die uit de vorige Cayenne GTS bijvoorbeeld of de 8-pitters van Aston Martin en Maserati zijn zalig.
                      Maar enkel voor het geluid van een 6-pitter ga ik geen cent extra meer uitgeven.
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • #12
                        Het lijkt mijn dat een 4 cilinder boxer iets anders klinkt dan de gemiddelde 4 cilinder in lijn.

                        Comment


                        • #13
                          waarom moeten ze nu de enige echte betaalbare Porsche rijdersauto's (911 GTS-GT3-... zet ik niet meer onder betaalbaar...afin, zelfs de boxster al maar nauwelijks) gaan verprutsen door er een 4cylinder in te plaatsen...Gelukkig nog een boxer, kan zeker leuk klinken met de optionele sportuitlaat....maar sorry, niet in een Boxster (die je nota bene altijd met dak af zou moeten rijden om te genieten van het geluid van de zoemende 6 cylinder)
                          Als ze zonodig de CO2 drempel moeten halen voor Europa, dat ze dan die 100X meer verkopende jeeps en de "panamarenko" (trekt ook op niks maar kost veel omdat het panamarenko is), ik ga een beetje overdrijven, muesli motoren geven, de meeste bestuurders zullen er daar alleen maar content mee zijn.
                          Na de BMW 328i (waardoor uitgeweken naar de 235) en de Focus RS (onder voorbehoud, maar de eerste filmpjes bevestigen het triestige geluid) is dit nummer 3 die van de immer aanwezige lijst afgaat....
                          Ik zal eraan moeten wennen vrees ik...tegenwoordig gaat het enkel nog om cijfers en niets meer om beleving
                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Porsche Boxster en Cayman na de zomer met 4 cylinders boxer motor.



                            De nieuwe facelift van de Porsche Boxster en Cayman staan ook op de IAA.
                            Buiten de lichte facelift aan de buitenzijde vindt er onder de huid ook een aanpassing plaats, misschien wel het belangrijkste!
                            De 6 cylinders boxer motor maken plaats voor de nieuwe 4 cylinder boxer. Alleen de GT4 blijft de 6 cylinder boxer trouw.

                            Dat betekent minder Co2 uitstoot en andere vermogens voor de kleinste Porsche.

                            Boxster/Cayman 240 pk 2.0 ltr turbo
                            Boxster S/Cayman S 300 pk 2.5-ltr turbo
                            Boxster GTS/Cayman GTS 370 pk 2.5 ltr turbo


                            http://www.audiblog.nl/2015/08/porsc...rs-boxer-motor
                            Dus een stuk meer pk' dan de huidige ?
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                              Dus een stuk meer pk' dan de huidige ?
                              nee, minder he (voor de normale motorisaties)
                              huidige basis is 265 pk (maar je kan wel nog steeds een BIV versie krijgen met 211pk aan dezelfde prijs) of 275pk in de cayman
                              caymans S/boxster S : 325/315 pk
                              de GTS gaat wel omhoog, zit nu op 330/340pk
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                              Comment


                              • #16
                                Zou die 2.0 degene zijn uit de golf gti? 😄

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Zou die 2.0 degene zijn uit de golf gti? 
                                  Is dat een boxer ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Is dat een boxer ?
                                    Juist, was de boxer al vergeten ben benieuwd!

                                    Comment


                                    • #19
                                      In Frankfurt zal Porsche de gefacelifte 911 tonen, maar ook de Boxster en Cayman ontkomen niet aan een bijpuntsessie. Vandaag zien we de Boxster z'n viercilinder turbomotor gebruiken.

                                      In september kunnen we tijdens de IAA in Frankfurt snuffelen aan de aangescherpte Porsche 911 en voor volgend jaar zijn ook de Cayman en de Boxster aan de beurt voor een facelift. Onze spionagefotograaf is de Boxster weer tegen het lijf gelopen.
                                      We zien een Boxster die nagenoeg van z'n camouflageplakkers is ontdaan. We zien een compleet nieuwe voorbumper waarin led-dagrijverlichting is verwerkt en ook de luchtinlaten zien opnieuw getekend. De achterlichtunits zijn anders ingedeeld waardoor de verlichting enigszins lijkt op die van de exemplaren achterop de huidige Cayenne.
                                      De gekiekte Boxster heeft achterin al z'n nieuwe viercilinder turbomotor liggen. Volgens eerdere berichtgeving van het Britse Car Magazine is een 2.0-liter metend exemplaar met 240 pk de instapversie. De S-versies zullen een 2,5-liter viercilinder meekrijgen met 300 pk. Bovenaan de voedselketen zal een 370 pk sterke GTS-versie komen te staan. Het is niet ondenkbaar dat een volgende GT4-versie nog wel een zescilinder achter de voorstoelen gelepeld krijgt.





                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X