Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Mission E Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

EEN KLEINE 3.500 KILOMETER IN 24 UUR

PORSCHE MAAKT GIGANTISCHE PROEFRIT MET TAYCAN

De onthulling van de geheel elektrische Porsche Taycan komt steeds dichterbij. 4 september moet het eindelijk gaan gebeuren. In aanloop naar het grote moment slingert Porsche de PR-molen nog eens aan. Deze keer zorgden zes testcoureurs voor een gigantische testrit.

Ze gingen namelijk maar liefst 24 uur aan de slag met de Taycan. Precies een dag later was de Taycan 3.425 kilometer ervaring rijker. Dit alles gebeurde op het Italiaanse hogesnelheidscircuit van Nardò onder de brandende zon met een piektemperatuur van 42 graden Celsius. Gemiddeld was de testrit goed voor 142,7 km/h, maar dat is inclusief de laadperiodes dat de auto stilstond. Porsche claimt een gemiddelde rijsnelheid van tussen de 195 en 215 km/h. Al met al een flinke uitdaging waarbij het uiterste van de batterijen wordt gevraagd.

Porsche zegt echter nergens last van te hebben gehad door zijn speciale 800 Volt-techniek. Diezelfde techniek werd gebruikt in de Porsche 919 Hybrid tijdens de 24 Uur van Le Mans. Het intelligente systeem regelt de temperatuurhuishouding en zorgt zo voor een optimaal resultaat tijdens het rijden en bij het laden. Langs de testbaan had Porsche een 800 Volt laadstation geparkeerd. Hoevaak ze moesten stoppen tijdens de immense testrit wordt helaas niet verteld.

Over enkele weken weten we meer. Momenteel moeten we het doen met de wetenschap dat de Porsche meer dan 600 pk krijgt en binnen 3,5 seconden van 0 naar 100 sprint.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Er was al een tijdje sprake dat Porsche probeert de maatstaven voor EV's aan te passen.
      Ze kunnen niet concurreren met Tesla op het gebied van prijs. Snelheid is ook wat onnozel: wie interesseert zich er nu of zijn EV in 3,4 of 3,2s naar 100 gaat? Topsnelheid is ook belachelijk voor een EV want boven de 130 gaat iedere batterij snel leeg. Op bereik concurreren lukt hun ook niet.
      Dus bedenken ze iets nieuws: kilometers op 24u. Waarom 24u en niet 12u wat voor de meeste bestuurders veel meer realistisch is? Mogelijk omdat ze op dit moment iets sneller kunnen laden dan Tesla. (250kW DC vs 200kW op nieuwste SuperChargers) Op 12u geeft dat nog niet veel voordeel, op 24u wel.

Knappe prestatie, daar niet van. Maar Bjorn Nyland heeft op de openbare weg, met openbare laders 80% van deze range gereden aan 80% van de snelheid met een wagen met waarschijnlijk 1/3e van de prijs die reeds 2 jaar te koop is. Bjorn reed ongeveer 170km/u vs Porsche 195-215km/u en legde 2.781km af vs 3.425km.

Ik ben er inderdaad zeker van de Porsche Taycan een betere sportwagen zal zijn dan de Model 3. Het zou ook wel mogen voor die prijs! De Tesla 3 is echter nooit ontworpen als sportwagen maar als sportieve gezinswagen.

Comment

Der Taycan wird als erstes Serienfahrzeug Apple Music vollständig integrieren

Teaser dashboard.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Nu mogen we plots het ganse dashboard zien

Enkele dagen geleden kregen we al wat losse details van het Porsche Taycan-interieur te zien, nu is het tijd voor het totaalplaatje.

Met de komst van de trend om eerst alleen de binnen- of juist de buitenkant van de auto te laten zien, worden nieuwe modellen wel vaker in stapjes gepresenteerd, maar dat tilt Porsche hiermee naar een nieuw niveau door zelfs de tussenstap op te knippen. We zullen het ermee moeten doen, want vandaag leren we toch echt hoe het interieur van de elektrische Taycan eruit ziet.

De binnenzijde zal Porsche-liefhebbers niet al teveel tegen de haren in strijken. Het merk uit Stuttgart is er ogenschijnlijk goed in geslaagd om high-tech-elementen te combineren met een klassieke uitstraling die zelfs in een 911 niet zou misstaan. Het dashboard is laag gehouden en een groot, uitstulpend centraal scherm ontbreekt. In plaats daarvan gaat alle aandacht uit naar het instrumentarium, dat ogenschijnlijk uit vijf klokken bestaat. In de praktijk is het wulpse element achter het stuur een gebogen scherm van 16,8 inch. Gezien de elektrische aandrijflijn kan de centrale meter natuurlijk geen toerenteller zijn, dus kiest Porsche in plaats daarvan voor een ‘Power meter’. Wie daar niet van gediend is, kan echter ook de navigatiekaart in het midden weergeven. Ook een kaart op het volledige instrumentarium behoor tot de mogelijkheden. Daarnaast is er een simpele ‘Pure Mode’, waarin alleen essentiële informatie wordt weergegeven.

Hoewel de opzet van het dashboard anders doet vermoeden, is er in het midden natuurlijk wel degelijk een touchscreen geplaatst. Sterker nog, vrijwel het hele middendeel van het dashboard bestaat uit aanraakscherm. Het hooggeplaatste, horizontale exemplaar meet 10,9 inch en wordt optioneel aangevuld met een ‘passenger display’ zoals ook Ferrari dat aanbiedt. Ook het scherm voor de passagier is een touchscreen, waarop de medereiziger zelf bepaalde zaken kan aanpassen.

Onder het horizontale scherm bevindt zich een paneel van 8,4-inch met de van andere Porsche-modellen bekende aanraakknoppen. Die moeten met ‘haptische feedback’ de illusie wekken dat het echte knoppen zijn. Net als in de Panamera laat de luchtstroom uit de ventilatieroosters zich middels het scherm bedienen, dus het aanraken van de roosters is niet meer nodig. Doordat de selectiehendel voor de rijrichting net als bij de 918 is geminimaliseerd tot een kleine knop onder het instrumentenpaneel, kan de middentunnel geheel worden benut voor bekerhouders en andere opbergvakken.

De langverwachte, geheel elektrische Taycan wordt een soort lage vierdeurscoupé en beleeft in september z’n debuut op de IAA in Frankfurt.

Comment

LEKKER SPECIFIEK

NÜRBURGRING-RECORD VOOR PORSCHE TAYCAN

Een nieuwe week, een nieuw Ringrecord! Deze keer gaat het om het record in een nogal specifieke categorie, namelijk die voor vierdeurs EV’s. De Porsche Taycan mag zich de snelste elektrische ‘gezinsauto’ noemen.

De aanstaande Porsche Taycan wist de wereldberoemde Nordschleife van de Nürburgring in de vaardige handen van testrijder Lars Kern in 7 minuten en 42 seconden af te leggen. Ter vergelijking: de Lynk & Co 03 zette vorige week het record voor straatlegale sedans op scherp met een tijd van 7 minuten en dik 20 seconden.

De Taycan is nog niet onthuld, maar Porsche laat bijna geen dag voorbijgaan zonder een nieuwtje over het model wereldkundig te maken. Zo kregen we onlangs het dashboard al te zien en zijn er al heel wat specificaties bekend. Porsche vindt het belangrijk dat de auto ook onder hoge druk kan blijven presteren en stelt bijvoorbeeld dat een test-Taycan 26 keer achter elkaar van 0 naar 200 km/h is gejaagd. Ook reed een nog afgeplakt exemplaar onlangs 3.425 km in 24 uur.

Comment

Prijzen gehoord van 150k tot 190k, zonder opties é .... zal toch de tesla s raven performance worden dan hoor...

Comment

Maar wel 100% aftrekbaar ,

Comment

Daszekerda

Comment

Models at first launch (dealer mail):

Basic model will be 90000 euro, rwd small battery (80KW)

4S: €109.000 AWD (95KW)

Turbo: €157.000 AWD (95KW)

Turbo S: €192.000 AWD (95KW)

Price is for the Netherlands. Rest of Europe will be a bit cheaper as Dutch tax is higher (21%)

andere info:

Taycan Turbo S - Launched tomorrow,
                    Taycan Turbo - Also launched tomorrow,
                    Taycan 4S - I was told, launch October/November,
                    Taycan RWD - Launch next summer
                    Last edited by besired; 03/09/2019, 19:24.

Comment

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Porsche Taycan Cross Turismo Goes Flat Out In Spy Video

Comment

Comment

​edit.
                                        Last edited by Jocar; 05/04/2020, 08:18.

Comment

• edit.

Last edited by Jocar; 23/06/2020, 12:29.

Comment

Working...
                                          X