Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 5gt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 5gt

Ask 100 people which is the ugliest car in BMW’s range today, and 99 would probably point to the 5-Series GT, but that hasn’t deterred the Bavarians from developing a successor.

Our scoop photographers captured BMW testing a camouflaged prototype for the second iteration of the 5-Series Gran Turismo, and as a first impression, it looks more handsome that today’s cumbersome model with a silhouette that reminds of a cross between the 3-Series GT and the 4-Series Gran Coupe

It still has a big booty, which is the price you pay for a capacious cargo area, but the more steeply raked roofline, together with the tighter profile window line and edgier finishing of the rear, give the notchback BMW a sleeker and less outlandish appearance.

Inside, it should get the same cockpit design with the upcoming 2017 5-Series sedan adding more headroom and rear passenger legroom, the latter thanks to the extended wheelbase shared with the Chinese-market 5 Series, along with extra storing compartments plus sliding, reclining and split-folding rear seats.

All next-generation 5-Series models ride on a new flexible and lightweight BMW platform using a combination of carbon fiber, aluminum and magnesium in their structure to lose around 100 kg or 220 pounds, or possibly even more in the case of the 5 GT, over their predecessors.

The anticipated engine range for the 5-Series Gran Turismo is believed to include a selection of the next 5-Series sedan’s turbocharged four- and six-cylinder gasoline and diesels, and V8 turbocharged gasoline mills, all paired to automatics with the option of all-wheel drive. The new X5 xDrive40e’s plug-in hybrid powertrain based around a 2.0-liter turbocharged four producing a combined 313PS will likely feature in the range as well.

The GT model will arrive about a year after the regular 5-Series sedan, which itself is due in mid-2016, possibly as a 2018MY in North America.

Bron: www.carscoops.com
    freude am fahren

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Bron: www.carscoops.com
        freude am fahren

Comment

Nooit gedacht dat ze hiervoor een opvolger zouden maken...
          freude am fahren

Comment

Deze gaat veel knapper zijn, net als de X6.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik herhaal, zolang er vier ringen, een blauw/witte propellor of een ster op staat blijven die dingen verkopen.

Comment

Andere niet-premium merken maken nog lelijkere auto's, en die verkopen ook.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Die koffer ziet er alvast hondslelijk uit.
                  En volgens mij zegt 99% van alle mensen dat de X6 de lelijkste uit het gamma van BMW is. Of is dat gedrocht geen auto?
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Ik kan maar niet kiezen welke ik de lelijkste vind.. De x6, de multipla of de 5gt...

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      Ik kan maar niet kiezen welke ik de lelijkste vind.. De x6, de multipla of de 5gt...

Het antwoord is nochtans simpel : Ssangyong
                      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Voorbeelden??? (buiten SsangYong)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Zo lelijk heb ik er toch nog niet veel gezien.. En al zeker niet aan die prijs.

Van bv een dacia of een skoda of een... (die langs achter nog steeds mooier is trouwens) die maar 15000 kost, verwacht men nu eenmaal wat minder schoonheid dan van een auto van 60000 euro.

Comment

Wat mijn persoonlijke smaak betreft, maakt BMW altijd mooie of leuke modellen als ze in de 'klassieke' segmenten blijven: 1 reeks, 2 coupé, 3 reeks, 4 coupé, 4 gran coupé, 6 coupé, 6 gran coupé, 7 reeks... X5 is ook een relatief tijdloze klassieker en X3 gaat ook nog. Ze mogen dan misschien niet echt origineel zijn en nogal sterk op mekaar beginnen trekken, maar het blijven klassevolle BMW's met een typisch herkenbare stijl, imho.

Maar alle modellen die zo vis noch vlees tussen verschillende segmenten in hangen, vind ik écht niet geslaagd. 3 GT, 5 GT, X4 of X6, en de beide minibussen van de 2- reeks: ze doen het merk qua 'design' geen eer aan.

Comment

dan vind ik een 5 GT toch nog minder lelijk dan een 1 serie.
                              ben wel eens benieuwd naar de nieuwe gt
                              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Wat mijn persoonlijke smaak betreft, maakt BMW altijd mooie of leuke modellen als ze in de 'klassieke' segmenten blijven: 1 reeks, 2 coupé, 3 reeks, 4 coupé, 4 gran coupé, 6 coupé, 6 gran coupé, 7 reeks... X5 is ook een relatief tijdloze klassieker en X3 gaat ook nog. Ze mogen dan misschien niet echt origineel zijn en nogal sterk op mekaar beginnen trekken, maar het blijven klassevolle BMW's met een typisch herkenbare stijl, imho.

Maar alle modellen die zo vis noch vlees tussen verschillende segmenten in hangen, vind ik écht niet geslaagd. 3 GT, 5 GT, X4 of X6, en de beide minibussen van de 2- reeks: ze doen het merk qua 'design' geen eer aan.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                  Zo lelijk heb ik er toch nog niet veel gezien.. En al zeker niet aan die prijs.

Van bv een dacia of een skoda of een... (die langs achter nog steeds mooier is trouwens) die maar 15000 kost, verwacht men nu eenmaal wat minder schoonheid dan van een auto van 60000 euro.

Waarom mag een goedkopere auto wel minder mooi zijn dan een dure? Smaken verschillen... En heeft niets met de prijs te maken. Iedereen wil voor zijn budget/noden een mooie auto! Mensen met een dacia EA. Vinden deze ook mooi als ze hem kopen! Hoop ik dan maar. Wat iemand anders daarvan vindt, in het negatieve is elementaire beleefdheid. En niet relevant. Of kan subtiel aangebracht worden.

Tegen een 5 GT zeg ik geen neen... En staat zelfs op mijn lijst van de mooiste bmw's...
                                  Last edited by ; 08/11/2015, 11:19.

Comment

Wat een gedoe hier. Zo een 5gt heeft gewoon een you hate it or love it design maar er zijn heus wel veel mensen die hem knap vinden. Ik vind hem wel iets uitstralen, het is apart mja dat wel. Het is niche natuurlijk maar waarom niet, je ziet ook overal fiat 500 rijden terwijl ik dat ding nog niet gratis zou willen.

Comment

De weegschaal slaat toch over naar lelijk precies Ik moet die persoonlijk ook totaal niet, echte ugly duck.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        Die koffer ziet er alvast hondslelijk uit.
                                        En volgens mij zegt 99% van alle mensen dat de X6 de lelijkste uit het gamma van BMW is. Of is dat gedrocht geen auto?
                                        De bron van het artikel is een Amerikaanse site. Daar vinden ze inderdaad niet dat een SUV een "car" is, of toch niet in het vakjargon.

Comment

Working...
                                        X