Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 5gt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb er altijd een zwak voor gehad sinds ik er eens mee heb gereden...... is gewoon eens iets anders dan al de rest.

Comment

en je hoort wel vaker dat het ruimte-interieur aangenaam is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Dat denk ik ook.
        Als ik zeg dat hij niet mooi is gaat dat, uiteraard, enkel over de buitenkant. De binnenkant en het rijcomfort etc zullen hoogst waarschijnlijk van een hoog niveau zijn.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

In 2009 lanceerde BMW de 5-serie GT, een model dat het wat ontwerp en interieurruimte net even aanpakte dan de destijds bekende 5-series. Een nieuwe generatie staat op de planning en vandaag zien we het model in camouflagepak de benen strekken.

Dit jaar werd de 7-serie aan een nieuwe generatie geholpen en volgend jaar krijgen we van BMW een splinternieuwe 5-serie te zien. Ook de bijzondere 5-serie Gran Turismo (GT) - die 2013 een kleine broer vond in de 3-serie GT - is aan vervanging toe. Het testwerk is inmiddels begonnen en onze spionagefotograaf heeft de nieuweling op de foto weten te zetten.
          De 5-serie GT die in 2009 aan de wereld werd voorgesteld was gerelateerd aan de 7-serie en bood derhalve een zee aan interieurruimte. De nieuwe generatie - hoewel nog fanatiek ingepakt - oogt groter dan de volgende generatie 5-serie, maar lijkt ranker getekend dan het huidige model. Opnieuw is het achtersteven fors hoger dan bij de 5-serie sedan.
          We verwachten dat de nieuwe generatie wederom z'n technische genen zal delen met de 7-serie. Het dit jaar gepresenteerde vlaggenschip van BMW verloor dankzij de toepassing van met koolstofvezel versterkt plastic tot 130 kilo af ten opzichte van z'n voorganger. We gaan er dan ook vanuit dat de nieuwe 5-serie GT wat kilo's zal verliezen. Het huidige model legt ruim 1.900 kilo in de schaal. In 2017 moet de ruimtelijke 5-serie GT op de markt verschijnen. De reguliere 5-serie wordt volgend jaar gepresenteerd.

Bron: www.autoweek.nl
          freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

For all its merits – and it has many in terms of space and versatility, the 5-Series GT never managed to persuade buyers to look beyond its polarizing appearance, so BMW’s designers went back to the drawing board for its 2nd generation.

Scooped here in prototype form, the new Gran Turismo sheds most of the bulkiness of today’s model, especially at the rear, gaining sleeker proportions that appear to split the difference between the practical 3-Series GT and the better looking 4-Series Gran Coupe with a more fastback styling.

While more pleasant to the eye, the new GT is expected to provide similar amounts of rear-legroom and boot space as the current car, as it will ride on an extended wheelbase version of the next 5-Series sedan and Touring’s OKL platform shared with the new 7-Series. In addition, the lightweight architecture is believed to help shave around 100kg or 220 pounds over the current car.

As a member of the 5-Series family, the GT will get the same interior styling and engine range as the other two models, including the latest variants of BMW’s 2.0-liter turbocharged diesel and petrol fours, and 3.0-liter straight six diesel and petrols. There will also be a fuel-efficient plug-in hybrid version powered by the same 313PS 2.0-liter turbo four and electric motor combination used in the X5 xDrive40e. Depending on the market, both rear- and all-wheel drive versions will be on offer.

The new 5-Series GT is expected to make its world premiere in 2017.

Bron: www.carscoops.com
                  freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Hij ziet er toch op het eerste zicht wat minder zwaar uit achteraan. Ik vind een 3gt ook geen schoonheid, maar wat een ruimte vanbinnen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr12 Bekijk Berichten
                            Hij ziet er toch op het eerste zicht wat minder zwaar uit achteraan. Ik vind een 3gt ook geen schoonheid, maar wat een ruimte vanbinnen !
                            Vind ik ook, de lelijkste BMW vind ik trouwens met voorsprong de 2 grand tourer, met die vreemde rechte achterkant (om de derde rij te kunnen huisvesten ...)

Comment

Ook ik vind de 2 tourer met voorsprong de lelijkste BMW.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Bart heeft het over de grand tourer...
                                Wij hebben er eentje gekocht en zeer tevreden... (Active tourer)
                                Moest ik de extra plaats nodig hebben, dan kwam de 5 GT in aanmerking.
                                Last edited by ; 23/12/2015, 11:49.

Comment

Ik bedoel idd de gran tourer, die rechte achterkant vind ik verschrikkelijk ogen. De active tourer daarentegen vind ik best wel mooi, stukken mooier dan bvb een golf sportsvan.

Comment

We moeten er niet flauw over doen, de 5GT zal geen schoonheidsprijzen winnen maar:
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                                    ik heb er altijd een zwak voor gehad sinds ik er eens mee heb gereden...... is gewoon eens iets anders dan al de rest.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                    Als ik zeg dat hij niet mooi is gaat dat, uiteraard, enkel over de buitenkant. De binnenkant en het rijcomfort etc zullen hoogst waarschijnlijk van een hoog niveau zijn.
                                    het comfort is onovertroffen!
                                    Je rijdt gewoon in een salon!
                                    Voor de prijs van een 5 break rijd je met een veel comfortabelere auto en met een enorm ruimtegevoel voor iedereen in de wagen, zowel voor- als achteraan.
                                    Ik mis de mijne...

Wat ik wel jammer vind is dat de nieuwe precies wat de neus van de 3GT krijgt, voor mijn part het minst aantrekkelijke deel van die wagen daar die de verhoudingen helemaal krom trekt.
                                    Het maakt de nochtans lichtere kont er toch nog extra zwaar uitzien.
                                    De huidige 5GT heeft een relatief grote (ik zou zelfs durven zeggen stoere) neus die de kont wat verteerbaarder maakt.
                                    Dat is bij de nieuwe niet meer het geval...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                      Ik bedoel idd de gran tourer, die rechte achterkant vind ik verschrikkelijk ogen. De active tourer daarentegen vind ik best wel mooi, stukken mooier dan bvb een golf sportsvan.
                                      Ik vind ze alletwee maar niks...OK de gran tourer is nog net iets meer een wannabe Touran.

Maar on-topic, het speciale design van de 5 GT kan ik wel smaken.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

This is the upcoming BMW 6-Series GT, and if you’re wondering why this is called a 6-Series, well, it’s because the Bavarian company has reportedly decided to replace both the existing 5-Series GT and the slow-selling 6-Series Gran Coupe with this one.

Despite the camouflage wrap, you can make out the shape of the new model to be more GT than Gran Coupe; the five-door body though looks much more acceptable than the existing one.

We still have no official information on what will happen to the sexy 6-Series Gran Coupe - perhaps BMW will continue the four-door coupe genre with the 8-Series. If the rumors prove to be true and BMW does pull the plug, the new 6-Series GT will be positioned higher in the market than the current 5-Series GT to cover the gap.

Based on the G30 5-Series, the future 6-Series GT will benefit from similar weight savings thanks to the CLAR (Cluster Architecture) modular platform and bear the same technologies with its four-door sibling. These will include the semi-autonomous functions and the plug-in powertrains.

The rest of the engine range will mirror that of the new regular 5-Series, bar the M-version of course. An M-Sport version though will be offered. The new 6-Series GT is expected to debut in 2017 possibly in Geneva while its market launch to take place towards the end of the same year.

Bron: www.carscoops.com
                                        freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Working...
                                          X