Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda CX-9

    Mazda stelt deze week op het autosalon van LA zijn nieuwe CX-9 voor. De foto's zijn echter al gelekt op het internet.
    Kodo-designtaal wordt ook voor de nieuwe CX-9 gebruikt en er worden volop stijlelementen van het Koeru-concept.
    De kolos is groter dan een BMW X5 of Mercedes M wat ruimte in het gamma laat voor een nieuwe CX-7. Ondanks zijn afmetingen ziet hij er naar mijn mening best gelikt en sportief uit. In het interieur zijn er weinig verrassingen en trekt Mazda de lijn van zijn andere modellen verder. Het is helaas twijfelachtig of de CX-9 ditmaal wel de oversteek zal maken naar Europa.





    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by severijns; 17/11/2015, 13:49.
    KLIK |&| KLAK

  • #2


    KLIK |&| KLAK

    Comment


    • #3
      Mazda Starts 2017 CX-9 Production In Hiroshima

      Mazda Motor Corporation has commenced assembly of the new large SUV at its Ujina Plant No. 1 in Hiroshima, Japan.

      The manufacturer states that the first units of the CX-9 are bound for the US and Canada. Logical, since thethree-row vehicle has been tailored especially for the American market, where it is expected to account for approximately 80 percent of sales forecast, at roughly 50,000 units per year.

      Mazda's new CX-9 has adopted the trademark KODO-Soul of Motion design. Its length has been reduced by 1.2in (30mm) , but its wheelbase is a 2.2in (55mm) longer and total weight is down by 190lbs (90kg) and 287lbs (130kg) in FWD and AWD versions respectively.

      Some of the features include Mazda CONNECT infotainment with a 7- or 8-inch touchscreen display, Bluetooth, navi, Pandora or Aha by Harman music streaming, full HUD and 4.6-inch full-color TFT screen in the gauges.

      A brand new 2.5-liter four-cylinder has replaced the previous 3.7-liter V6. It is rated at 250hp (254PS) and 310lb-ft (420Nm) of torque on 93-octane fuel and 227hp (230PS) on regular 87-octane. Power is to the wheels through a six-speed automatic, which is the only gearbox available.

      The 2017 Mazda CX-9 will go on sale across the United States this spring, at a yet unknown price.


      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

      Comment


      • #4

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • #5

          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

          Comment


          • #6

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • #7
              Dit kan ik zeker smaken!
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                Damn
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  Mazda is één van de weinige merken die erin slaagt om een mooi design met een duidelijke herkenbaarheid toe te passen op alle modellen zonder dat je die modellen niet meer uit mekaar kan houden.
                  Knap deze XC-9, maar ik dacht te hebben gelezen dat die niet naar Europa komt.

                  Comment


                  • #10
                    Tja, voor die prijs koopt/least de Europeaan liever een nieuwe kale Duitser dan een full option Mazda CX-9.

                    Maar onbegrijpelijk dat die niet naar Europa komt.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Tja, voor die prijs koopt/least de Europeaan liever een nieuwe kale Duitser dan een full option Mazda CX-9.

                      Maar onbegrijpelijk dat die niet naar Europa komt.
                      kan hij anders? Ach ja, hij komt niet naar Europa...

                      Comment


                      • #12
                        Dit zou ik meteen boven een X5 verkiezen, maar ik zal idd één van de weinig Europeanen zijn, die denkt op die manier, vrees ik.
                        In vele milieus is het nog altijd not done om met een japanner te komen aanrijden.

                        Comment


                        • #13
                          Voor Europa is een diesel nodig in zo een auto.
                          Zijn mensen die een auto van dit formaat kopen tevreden met een 2.2 diesel van 175pk?
                          Ze kunnen er moeilijk de diesels van Ford (2.5 en 3.2 uit de BT-50) in gaan lepelen.
                          Het aantal dat ze hier verkocht zouden krijgen van de CX-9 is te klein om ooit winstgevend te zullen zijn, helaas.
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment


                          • #14
                            Vind de vorige CX-9 en zelfs de CX-7 knapper dan deze, maar de nieuwe CX-9 mag er zeker en vast zijn. Het dashboard ziet er enorm goed uit, eigenlijk!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                              Voor Europa is een diesel nodig in zo een auto.
                              da zal dan ook nie meer voor lang zijn

                              10 jaar terug zouda zonder schroom kunne zeggen.
                              Binnen afzienbare tijd niet meer, gelukkig.
                              The Power Of Dreams

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                                da zal dan ook nie meer voor lang zijn
                                10 jaar terug zouda zonder schroom kunne zeggen.
                                Binnen afzienbare tijd niet meer, gelukkig.
                                Ik hoop mee, maar ik vrees dat in de echt grote auto's het toch echt nog wel wat jaren gaat duren voordat de meesten 250pk en 310Nm op benzine verkiezen boven 175pk en 420nm op diesel. En in die jaren ga je dus nog steeds een diesel nodig hebben om verkoopscijfers te kunnen boeken. (denk IK)

                                Spijtig want zo slecht zal de nieuwe 2.5 benzine voor de cx-9 niet rijden. Maximum koppel (310nm) op slechts 2000 rpm!
                                The heart and soul of the operation is a new 2.5-liter, turbocharged Skyactiv engine. Although it only produces a modest 250 horsepower, that figure is complemented by a whopping 310 pound-feet of torque. Importantly, torque is easy to access in the lower part of the rev range, with peak twist coming in at just 2,000 rpm. It drops off rather suddenly north of 4,000 rpm, but as Mazda tells it, most consumers rarely venture above that figure [autoblog.com]
                                KLIK |&| KLAK

                                Comment


                                • #17
                                  310 pound-feet is 420 Nm.

                                  Da's een serieus soepel benzineblok dat ze daar ontwikkeld hebben.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    310 pound-feet is 420 Nm.
                                    Howla, idd, overlezen.
                                    250pk en 420Nm@2000rpm, meer moet dat niet zijn in een 3 mps
                                    KLIK |&| KLAK

                                    Comment


                                    • #19
                                      2016 Mazda CX-9 To Go On Sale In Late-Spring From $31,520


                                      Mazda has released full pricing info on its three-row SUV, which will be offered in four different trims.


                                      Starting from an MSRP of $31,520, excluding a (*) $900 destination and handling fee ($945 in Alaska), the CX-9 Sport offers prospective buyers standard LED daytime running lights, 18-inch wheels, electronic parking brake, rearview camera, trailer stability assist and Mazda Connect infotainment, with Commander control and a 7-inch color display.


                                      For an extra $950, the Sport Package on the entry-level version adds heated side mirrors and power driver's seat.


                                      Sitting above the Sport is the CX-9 Touring, with its Blind Spot Monitoring, Rear Cross-Traffic Alert, power liftgate, HomeLink garage door openers, black or sand color leather seating surfaces, keyless entry, power front seats and Mazda Connect with an 8-inch touchscreen display, from $35,970.


                                      Additionally, customers can opt for the Touring Premium Package, priced at $1,745, which includes automatic headlights, rain-sensing wipers, LED fog lights, sunroof, automatic Smart City Brake Support, premium Bose audio, rear parking sensors, second-row retractable sunshades, navigation and SiriusXM satellite radio.


                                      From $40,170, the CX-9 Grand Touring becomes available, which builds upon the Sport and Touring trim levels with its 20-inch wheels, roof rails, adaptive headlights, high-beam control, head-up display, lane departure warning, lane keep assist, radar-guided cruise control, Smart Brake Support and memory settings on the driver's seat.


                                      The most expensive version of the new CX-9 is the Signature and it comes with standard i-ACTIV AWD, which uses 27 sensors to measure road conditions more than 200 times per seconds and determines how power to each wheel is allocated, to minimize slip. This benefits furthermore from LED signature accent grille lighting, LED accent lighting around the automatic shifter, Auburn-colored Nappa leather and rosewood supplied by Fujigen, Japanese guitar-maker.


                                      All 2016 Mazda CX-9s are powered by a new 2.5-liter SkyActiv-G turbocharged four, which generates 250 HP on 93-octane gasoline (227 HP on 87-octane) and 310 lb-ft (420 Nm) of torque from 2,000 rpm, on either 87- or 93-octane gasoline. The EPA estimated fuel economy ratings stand at 22/28/25 mpg in city/highway/combined (10.7/8.4/9.4 lt/100 km) in FWD configuration. The four-pot is paired to a standard six-speed automatic transmission.


                                      Customer deliveries will start in late-spring, 2016, in the United States.


                                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                      Comment


                                      • #20

                                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X