Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulietta (2017).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    BLIK TO THE FUTURE: ALFA ROMEO GIULIETTA


    Met de Giulia en de Stelvio heeft Alfa Romeo laten zien dat het er weer bovenop wil komen, maar sinds de introductie van die twee modellen blijft het weer akelig stil. Toch zou er wel degelijk een nieuwe Giulietta in het vat zitten. Die auto moet niet alleen Alfa-liefhebbers, maar in het bijzonder ook BMW-rijders verleiden.

    Liefhebbers van Alfa Romeo moeten inmiddels wel over een ijzeren geduld beschikken, want de Italianen weten de levensduur van hun modellen doorgaans op te rekken tot ver voorbij de oorspronkelijke houdbaarheidsdatum. Met de moderne, fraaie en goed in de smaak vallende Giulia en Stelvio heeft het merk zichzelf ontegenzeggelijk weer op de kaart gezet, maar naast die nieuwe modellen valt de hoge leeftijd van de compacte Mito en Giulietta extra op. De Mito krijgt naar verluidt geen opvolger, maar voor de Giulietta moet op termijn wel degelijk een vervanger verschijnen. Dat is ook nodig, want Alfa Romeo heeft de ambitie om de jaarlijkse verkoopcijfers tussen nu en 2022 van 170.000 naar 400.000 op te krikken. De huidige Giulietta verscheen in 2010 en kreeg in 2016 voor het laatst een update, maar de verschillen met het origineel zijn minimaal. Hoog tijd voor opvolging dus, en die nieuwkomer komt volgens Alfa op het platform van de Giulia te staan. Daarmee wordt Alfa's compacte hatchback naar alle waarschijnlijkheid de enige achterwielaandrijver van zijn segment, want de BMW 1-serie komt na de eerst volgende generatiewissel op BMW's voorwielaangedreven UKL-platform te staan. Voor 1-serie-rijders die gehecht zijn aan het traditionele aandrijfconcept lijkt de nieuwe Giulietta dan ook een aantrekkelijke optie, maar ook voor andere liefhebbers van sportief autorijden is de andere lay-out goed nieuws. De Giulia kennen we als een bijzonder dynamische auto, voor de Stelvio geldt in het SUV-segment hetzelfde en er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat de Giulietta op rijgebied zal tegenvallen. Er zijn echter meer voordelen aan de achterwielaandrijving. De in lengterichting geplaatste motor drukt nadrukkelijk zijn stempel op het zijaanzicht van een auto en resulteert ook in dit geval in een wat langere neus en een korte overhang voor. De combinatie met typische Alfa-designkenmerken geeft de Giulietta een nog krachtiger en agressiever voorkomen dan voorheen en dat valt in de duurdere hoek van de compacte klasse doorgaans goed in de smaak. Keerzijde van de medaille is dat de binnenruimte ongetwijfeld wat te lijden heeft van de aanwezige aandrijfas en de ver naar achteren gepositioneerde motor, maar dat strepen Alfa-kopers ongetwijfeld graag weg tegen de voordelen.

    SUV
    Onder die lange motorkap komen alleen benzinemotoren te liggen, want Alfa Romeo neemt net als een aantal andere merken nadrukkelijk afscheid van de dieselmotor. In plaats daarvan valt ook in Italië het woord 'elektrificatie'. Alfa zet vooral in op plug-in hybrides en wil in de komende vijf jaar zes PHEV's op de markt brengen. De kans dat de Giulietta daarbij zit, lijkt groot en in dat geval zal ook de hoogpotige variant van die auto met een deels elektrische aandrijflijn op de markt verschijnen. Jawel: Alfa zegt te werken aan een compacte SUV. Het kleine broertje van de Stelvio zou de strijd aangaan met onder meer de BMW X1 en X2, Jaguar E-Pace en Volvo XC40 en zal zich net als de Giulietta onderscheiden van die concurrenten door een nadrukkelijk sportief karakter. Alfa kreeg het ook met de Stelvio voor elkaar om een hoge, relatief zware auto bijzonder dynamisch te laten rijden, dus dan moet de compacte variant van die auto helemaal geen probleem zijn. Naast achterwielaandrijving zal ook vierwielaandrijving tot de mogelijkheden behoren voor het geheel nieuwe model. Voor beide nieuwkomers geldt dat ze voor 2022 op de markt moeten verschijnen, maar concreter dan dat is Alfa Romeo op dit moment helaas niet.





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Dat kan best leuk worden dan als het daadwerkelijk op basis van de Giulia gaat komen.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
        VW zal alle zijlen bij moeten zetten om hun kop boven water te houden.
        En die uitspraak is gebaseerd op?


        Comment


        • #24
          Zo mag hij direct komen!

          Als ze hem qua prijs mooi onder de 1 en A3 zetten kan het wel eens lukken

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Zo mag hij direct komen!

            Als ze hem qua prijs mooi onder de 1 en A3 zetten kan het wel eens lukken
            Dat zal geen probleem zijn normaal gezien hé, want wss is er veel minder uitrusting te bekomen ten opzichte van ne 1 of A3
            Maar idd een mooie wagen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Dat zal geen probleem zijn normaal gezien hé, want wss is er veel minder uitrusting te bekomen ten opzichte van ne 1 of A3
              Maar idd een mooie wagen.
              Hij zal dan wel een chassis hebben waarvan je bij een nieuwe 1 en zeker een a3 maar kunt dromen, en dat kost ook geld natuurlijk. Maar hij zal inderdaad waarschijnlijk geen breedbeeld tv vooe de gps hebben

              Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

              Comment


              • #27
                Op basis van de Giulia is de goedkoopste manier.
                Kofferbak er af en een kort kontje met achterklep er op.
                Kan alles inclusief de achterdeuren het zelfde blijven.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                  Hij zal dan wel een chassis hebben waarvan je bij een nieuwe 1 en zeker een a3 maar kunt dromen, en dat kost ook geld natuurlijk. Maar hij zal inderdaad waarschijnlijk geen breedbeeld tv vooe de gps hebben

                  Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
                  Ergens kan ik u wel volgen, maar ik weet niet of ge echt of ge uw marktaandeel kunt vergroten met een 'fijn' chassis (smaken verschillen) samen met een verouderde of ontbrekende moderne uitrusting als de concurrentie voor diezelfde prijs wel de moderne snufjes kunnen aanbieden. De Alfa-believers zullen er idd blij mee zijn, maar die vormen maar een zeer klein aandeel op de automarkt. En ik heb me altijd laten vertellen dat fabrikanten zoveel mogelijk marktaandeel proberen te pakken omdat ze daardoor de R&D kosten beter kunnen recupereren.

                  Dat ze een beter of fijner chassies zouden hebben als andere merken wil ik nog in het midden laten (kan best zijn). Dat het 'daarom' duurder is, geloof ik niet. Het is niet dat er 2 ingenieurs extra een maand over hebben zitten nadenken, dat het daarom een pak duurder gaat zijn. De ontwikkeling van zo een chassies zal rond dezelfde grootorde zitten als bij eender ander merk. Enkel gaan die R&D over veel minder verkochte exemplaren verdeeld moeten worden wat de prijs omhoog drijft. Tis niet omdat iets beter of fijner is, dat het ook persé daarom duurder is. Een Lada Niva is onverwoestbaar, maar kost een fractie van pakweg een BMW X1

                  Maar swat, ik vind Alfa's zeer mooie auto's en ik twijfel er niet aan dat ze ook enorm fijn rijden. Maar ik begrijp wel dat andere merken een groter aandeel hebben door het ontbreken van de snufjes. Prijs van de Stelvio vind ik zelfs meevallen, maar heb nu al een paar artikels gelezen waar de plus en minpunten worden opgenoemd en steeds komt toch het verouderde infotainmentsyteem en beperkte opties als minpunten naar boven. Maar ze zijn pas weer de laatste jaren terug aan het opkomen en normaal gezien zal dit niet meer lang duren eer ze op hetzelfde niveau zitten.

                  In ieder geval zijn ze voor de moment weer zeer goed bezig bij Alfa.

                  Comment


                  • #29
                    Ik kan alleen maar beamen dat een Giulia of Giulietta veel beter reed dan zijn tegenhangers zijnde A4 & A3.
                    Dit komt ook omdat de 'hardware' (ophangingselementen) een duurder & exotischer is.
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                      Ik kan alleen maar beamen dat een Giulia of Giulietta veel beter reed dan zijn tegenhangers zijnde A4 & A3.
                      Dit komt ook omdat de 'hardware' (ophangingselementen) een duurder & exotischer is.
                      Daar wil ik u best in geloven, maar vertel me dan eens waarom er dan een veelvoud A3/A4 rond rijden tov die Giulia's en Giulietta's? Het is dat wat ik wil zeggen. Ze rijden misschien wel fantastisch, maar ergens kiezen de mensen toch nog steeds meer voor een A3 of A4 of dergelijke. Dan kunt ge u de vraag stellen wat de meeste mensen nu net zoeken in een wagen. Een 'super' fantastisch rijgedrag met verouderde infotainment en het ontbreken van hedendaagse gadgets, of dat ze een 'gewoon' fantastisch/goed/zalig rijgedrag willen met wel hedendaagse snufjes?

                      Bij mijn volgende keuze ga ik toch ook eens kijken voor de Stelvio. Ik vermoed dat ze tegen 2020 mss weer wat nieuwigheden erop hebben. Wie weet

                      Comment


                      • #31
                        A4 verkoopt echt slecht btw... giulia verkoopt zelf beter in belgie.
                        tevens is het niet zo slecht gesteld met een Giulia, hetgene 80% van de leasewagens heeft, heeft een Giulia ook (groot navi, adaptieve cruise, parkeercamera,..).

                        En de reden waarom er meer a3/a4’s rondrijden heeft nog maar weinig te maken met de wagen zelf, eerder met het imago en restwaarde. En net daar wringt het schoentje momenteel in ons leaseland. Al zijn er in sé weinig issues met de nieuwe generatie Alfa’s.
                        Last edited by CaliforniaDream; 05/09/2018, 08:24.
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • #32
                          Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan haalt maar het zou mij echt verbazen dat een Giulia beter verkoopt dan een A4. Audi verkocht in Augustus 6 keer meer voertuigen dan Alfa. Zou straf zijn mocht een Giulia daar de verkoopsbom zijn.
                          In Nederland zijn er amper 39 van verkocht vorige maand wat neerkomt op 431 exemplaren dit jaar. A4-en zitten ze in Nederland aan 450 stuks vorige maand en 2237 op jaarbasis. Wetende dat ze in Nederland meer gek zijn van Alfa dan hier in België zou het mij zéér sterk verbazen.
                          Het probleem bij Alfa Romeo is hun geschiedenis > lees > reputatie. Jammer genoeg hebben ze dat niet mee. Toen wij (3pers. van het forum hier) 2 jaar geleden naar de voorstelling geweest zijn in Aartselaar voor leasingsmaatschappijen en grootverbruikers hadden ze nochtans veel ambitie. De kortingen die bekomen konden worden waren gigantisch en leunden zéér dicht bij de Duitse heilige drievuldigheid aan.
                          Ik denk dat het nog wel enkele jaren kan/gaat duren vooraleer Alfa Romeo als volwaardig gaat aanzien worden door die maatschappijen en een gemiddelde Belg die het merk niet kent. Ze gaan dan toch wel wat aan hun afwerking moeten sleutelen want dat ligt nog steeds beduidend lager dan bij de concurrentie.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Daar wil ik u best in geloven, maar vertel me dan eens waarom er dan een veelvoud A3/A4 rond rijden tov die Giulia's en Giulietta's? Het is dat wat ik wil zeggen. Ze rijden misschien wel fantastisch, maar ergens kiezen de mensen toch nog steeds meer voor een A3 of A4 of dergelijke. Dan kunt ge u de vraag stellen wat de meeste mensen nu net zoeken in een wagen. Een 'super' fantastisch rijgedrag met verouderde infotainment en het ontbreken van hedendaagse gadgets, of dat ze een 'gewoon' fantastisch/goed/zalig rijgedrag willen met wel hedendaagse snufjes?
                            Ik denk dat de meeste mensen redelijk snobistisch zijn en willen kunnen zeggen dat ze 'premium' rijden. (wat dat ook moge zijn)
                            En daarnaast: kwaliteitsimago Alfa, grote kortingen bij de Duitsers om marktaandeel te kopen (want fabrieken moeten blijven draaien), koppeling LeasePlan en VW groep.
                            Ik denk niet dat het zozeer de snufjes zijn, want als ik op bedrijfsparkings kijk, zitten er bitter weinig snufjes op de meeste wagens.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Ik denk dat de meeste mensen redelijk snobistisch zijn en willen kunnen zeggen dat ze 'premium' rijden. (wat dat ook moge zijn)
                              En daarnaast: kwaliteitsimago Alfa, grote kortingen bij de Duitsers om marktaandeel te kopen (want fabrieken moeten blijven draaien), koppeling LeasePlan en VW groep.
                              Ik denk niet dat het zozeer de snufjes zijn, want als ik op bedrijfsparkings kijk, zitten er bitter weinig snufjes op de meeste wagens.
                              Zo is dat. Het infotainment van de Giulia is niet slechter dan wat er standaard in een A4 steekt. Oeps, daar steekt standaard niets in... alle gekheid op een stokje: Alfa heeft inderdaad geen virtual cockpit als optie. Maar dat is een gadget dat niemand nodig heeft. Behalve om de buurman te overtroeven.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Ik denk dat de meeste mensen redelijk snobistisch zijn en willen kunnen zeggen dat ze 'premium' rijden. (wat dat ook moge zijn)
                                En daarnaast: kwaliteitsimago Alfa, grote kortingen bij de Duitsers om marktaandeel te kopen (want fabrieken moeten blijven draaien), koppeling LeasePlan en VW groep.
                                Ik denk niet dat het zozeer de snufjes zijn, want als ik op bedrijfsparkings kijk, zitten er bitter weinig snufjes op de meeste wagens.
                                Goh, ze (Alfa dus) willen zelf maar al te graag het onnozele woord “premium” aangemeten krijgen hoor dat was toen wel héél duidelijk.
                                Bij Volvo was dat trouwens idem. Die durfden voor de lancering van de XC90 dat woord niet in de mond nemen totdat je het 25 blz. dik tellende info brochure in handen kreeg. Daar stond zwart op wit dat ze voor premium gingen en dat dealers en verkopers dat zo moesten verkondigen. Wat ze ondertussen ook bereikt hebben in alles wat ze op de markt zetten...en hun prijzen zeker.

                                Als Alfa de lat nu nog een beetje hoger kan leggen met hun Giulietta dan komt dat allemaal wel goed. Hopelijk brengen ze dan ook zeer snel hun Quadrifoglio versie hiervan op de markt.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat de meeste mensen redelijk snobistisch zijn en willen kunnen zeggen dat ze 'premium' rijden. (wat dat ook moge zijn)
                                  En daarnaast: kwaliteitsimago Alfa, grote kortingen bij de Duitsers om marktaandeel te kopen (want fabrieken moeten blijven draaien), koppeling LeasePlan en VW groep.
                                  Ik denk niet dat het zozeer de snufjes zijn, want als ik op bedrijfsparkings kijk, zitten er bitter weinig snufjes op de meeste wagens.
                                  Weet niet, een VW is nu niet bepaald een premium? Dus dat kan ik al niet zeggen, maar hij zit wel vol nuttige snufjes die ik dagdagelijks gebruik die ik op een Alfa dus zou missen. En het is natuurlijk makkelijk om dan direct de bedrijfswagens erbij te slepen. Niet elke wagen op de baan is een bedrijfswagen hé.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                    Zo is dat. Het infotainment van de Giulia is niet slechter dan wat er standaard in een A4 steekt. Oeps, daar steekt standaard niets in... alle gekheid op een stokje: Alfa heeft inderdaad geen virtual cockpit als optie. Maar dat is een gadget dat niemand nodig heeft. Behalve om de buurman te overtroeven.

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                                    Tis niet omdat gij het nut niet in zit van een virtual cockpit, dat een ander dat niet wilt. Mijne buurman heeft mijne auto zelfs nog niet aan de binnenzijde gezien. Ik heb het AID in de Tiguan en ik wil zeker en vast iets vergelijkbaars in de opvolger. Dus eender welke auto met oer antieke klokken, komt er niet meer in. Ik vind het zeer aangenaam rijden, vooral ook omdat de navigatie mooi tussen de klokken staat.

                                    Dus zeggen dat 'niemand' dat nodig heeft, is dus wel zeer kort door de bocht. Niemand heeft een Alfa nodig kan men dan even goed zeggen

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Weet niet, een VW is nu niet bepaald een premium? Dus dat kan ik al niet zeggen, maar hij zit wel vol nuttige snufjes die ik dagdagelijks gebruik die ik op een Alfa dus zou missen. En het is natuurlijk makkelijk om dan direct de bedrijfswagens erbij te slepen. Niet elke wagen op de baan is een bedrijfswagen hé.
                                      Het gaat ook niet over jouw VW.

                                      Niet iedere wagen op de baan is een bedrijfswagen, maar meer dan de helft van de verkochte nieuwe wagens is een bedrijfswagen:

                                      (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...edrijfswagens/)

                                      Ofwel zijn de bedrijfswagens representatief voor de volledig (nieuwe) autopopulatie en dan is mijn punt van op bedrijfsparkings te kijken geldig.
                                      Ofwel zijn bedrijfswagens niet representatief, maar dan nog blijkt dat ze dus meer dan de helft van de nieuwe wagens uitmaken.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Weet niet, een VW is nu niet bepaald een premium? Dus dat kan ik al niet zeggen, maar hij zit wel vol nuttige snufjes die ik dagdagelijks gebruik die ik op een Alfa dus zou missen. En het is natuurlijk makkelijk om dan direct de bedrijfswagens erbij te slepen. Niet elke wagen op de baan is een bedrijfswagen hé.
                                        Zoals?

                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ben ik ook benieuwd naar.

                                          Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X