Oorspronkelijk geplaatst door Peba
Bekijk Berichten
Hetgeen waar het mij vooral om gaat is dat ge aant rondzien zijt voor een auto en dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat mijne pa als 62-jarige de showroom binnen gaat en:
Pa: Best wel prijzige auto voor toch wel een aantal ontbrekende opties en precies nogal een gedateerde navigatie
Verkoper: Maar die alfa's hebben een super chassis, daar draait het om
Pa: En wat kan ik met da chassis? Kan ik daar rond mijne auto mee kijken?
Verkoper: Neen, dat niet. Maar hij kan een beetje sneller door de bocht.
Pa: Maar mijne Mercedes en Mitsubishi gaan al hard genoeg door de bocht. Dus waarom dan een beter chassis nodig? Ik heb liever Area View, digitaal dashboard, automatische kofferdeksel omdat da mijn dagelijks rijden aangenamer maak.
Verkoper: Ja, maar hij heeft een beter chassis.
Pa: daag.
Hier op het forum wordt er de hele tijd over dat chassis gesproken, maar denkt ge dat de gewone koper die alle merken af gaat daar iets van af weet of zich dat ne bal interesseert? Die kijkt gewoon naar wat hij krijgt voor zijn geld en zal dan al snel bij een ander merk uit komen. Alfa Romeo is voor mij meer altijd een wagen voor de liefhebber geweest en niet voor de gewone man in de straat. Mss ook het imago dat ze willen hé. Maar willen ze de grote massa naar het merk lokken, dan zullen ze een beetje de keuze van de opties moeten opdrijven. Maar ten opzichte van een paar jaar terug, hebben ze een enorme inhaalbeweging gemaakt. Dus kijk echt wel uit naar het vervolg.
Tis niet dat ik Alfa hier absoluut wil afkraken, want vind het enorm knappe wagens. Want merk dat ik hier wat de hete adem in mijne nek krijg. Wil alleen maar eens een lans breken over de keuze tussen een 'fijner' chassis of 'meer uitrusting' voor één en dezelfde prijs. En voor mij is het na een paar posts wel duidelijk dat het nog steeds een wagen voor autoliefhebbers is omdat we steeds terug komen op dat chassis en de rijervaring.
Comment