Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulietta (2017).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Zoals?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Area view, active info display, lendesteun in hoogte verstelbaar, automatisch kofferdeksel, ... is zo het eerste waar ik op kan komen. Nu gaat hier wss nu het antwoord komen dat ge dat in principe allemaal niet nodig hebt, maar een 'fijner' chassis hebt ge ook niet echt nodig. En Alfa in het algemeen ook niet, zoals eender wel ander merk.

    Hetgeen waar het mij vooral om gaat is dat ge aant rondzien zijt voor een auto en dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat mijne pa als 62-jarige de showroom binnen gaat en:
    Pa: Best wel prijzige auto voor toch wel een aantal ontbrekende opties en precies nogal een gedateerde navigatie
    Verkoper: Maar die alfa's hebben een super chassis, daar draait het om
    Pa: En wat kan ik met da chassis? Kan ik daar rond mijne auto mee kijken?
    Verkoper: Neen, dat niet. Maar hij kan een beetje sneller door de bocht.
    Pa: Maar mijne Mercedes en Mitsubishi gaan al hard genoeg door de bocht. Dus waarom dan een beter chassis nodig? Ik heb liever Area View, digitaal dashboard, automatische kofferdeksel omdat da mijn dagelijks rijden aangenamer maak.
    Verkoper: Ja, maar hij heeft een beter chassis.
    Pa: daag.

    Hier op het forum wordt er de hele tijd over dat chassis gesproken, maar denkt ge dat de gewone koper die alle merken af gaat daar iets van af weet of zich dat ne bal interesseert? Die kijkt gewoon naar wat hij krijgt voor zijn geld en zal dan al snel bij een ander merk uit komen. Alfa Romeo is voor mij meer altijd een wagen voor de liefhebber geweest en niet voor de gewone man in de straat. Mss ook het imago dat ze willen hé. Maar willen ze de grote massa naar het merk lokken, dan zullen ze een beetje de keuze van de opties moeten opdrijven. Maar ten opzichte van een paar jaar terug, hebben ze een enorme inhaalbeweging gemaakt. Dus kijk echt wel uit naar het vervolg.

    Tis niet dat ik Alfa hier absoluut wil afkraken, want vind het enorm knappe wagens. Want merk dat ik hier wat de hete adem in mijne nek krijg. Wil alleen maar eens een lans breken over de keuze tussen een 'fijner' chassis of 'meer uitrusting' voor één en dezelfde prijs. En voor mij is het na een paar posts wel duidelijk dat het nog steeds een wagen voor autoliefhebbers is omdat we steeds terug komen op dat chassis en de rijervaring.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

      Het gaat ook niet over jouw VW.

      Niet iedere wagen op de baan is een bedrijfswagen, maar meer dan de helft van de verkochte nieuwe wagens is een bedrijfswagen:

      (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...edrijfswagens/)

      Ofwel zijn de bedrijfswagens representatief voor de volledig (nieuwe) autopopulatie en dan is mijn punt van op bedrijfsparkings te kijken geldig.
      Ofwel zijn bedrijfswagens niet representatief, maar dan nog blijkt dat ze dus meer dan de helft van de nieuwe wagens uitmaken.
      Ik heb het over het aantal wagens in het algemeen en haalt gij er de 'nieuw ingeschreven' wagens bij om wat onnozel te komen doen. Ik had het duidelijk erover dat niet elke wagen in België een firmawagen is.

      Ik snap niet echt wat uw bedoeling is. Wss heb ik u ergens op uw tegen getrapt en zijt ge mij nu in elk topic wat onnozel aan het aanvallen. Maar ik adviseer u om naar een kleuterklasje te gaan daarvoor. Dacht dat we al beter zaten nu Herbie weg is, maar nu hebben we weer ne Chris_147. Wij zijn uitgepraat. Daag.
      Last edited by ; 05/09/2018, 20:14.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Area view, active info display, lendesteun in hoogte verstelbaar, automatisch kofferdeksel, ... is zo het eerste waar ik op kan komen. Nu gaat hier wss nu het antwoord komen dat ge dat in principe allemaal niet nodig hebt, maar een 'fijner' chassis hebt ge ook niet echt nodig. En Alfa in het algemeen ook niet, zoals eender wel ander merk.

        Hetgeen waar het mij vooral om gaat is dat ge aant rondzien zijt voor een auto en dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat mijne pa als 62-jarige de showroom binnen gaat en:
        Pa: Best wel prijzige auto voor toch wel een aantal ontbrekende opties en precies nogal een gedateerde navigatie
        Verkoper: Maar die alfa's hebben een super chassis, daar draait het om
        Pa: En wat kan ik met da chassis? Kan ik daar rond mijne auto mee kijken?
        Verkoper: Neen, dat niet. Maar hij kan een beetje sneller door de bocht.
        Pa: Maar mijne Mercedes en Mitsubishi gaan al hard genoeg door de bocht. Dus waarom dan een beter chassis nodig? Ik heb liever Area View, digitaal dashboard, automatische kofferdeksel omdat da mijn dagelijks rijden aangenamer maak.
        Verkoper: Ja, maar hij heeft een beter chassis.
        Pa: daag.

        Hier op het forum wordt er de hele tijd over dat chassis gesproken, maar denkt ge dat de gewone koper die alle merken af gaat daar iets van af weet of zich dat ne bal interesseert? Die kijkt gewoon naar wat hij krijgt voor zijn geld en zal dan al snel bij een ander merk uit komen. Alfa Romeo is voor mij meer altijd een wagen voor de liefhebber geweest en niet voor de gewone man in de straat. Mss ook het imago dat ze willen hé. Maar willen ze de grote massa naar het merk lokken, dan zullen ze een beetje de keuze van de opties moeten opdrijven. Maar ten opzichte van een paar jaar terug, hebben ze een enorme inhaalbeweging gemaakt. Dus kijk echt wel uit naar het vervolg.

        Tis niet dat ik Alfa hier absoluut wil afkraken, want vind het enorm knappe wagens. Want merk dat ik hier wat de hete adem in mijne nek krijg. Wil alleen maar eens een lans breken over de keuze tussen een 'fijner' chassis of 'meer uitrusting' voor één en dezelfde prijs. En voor mij is het na een paar posts wel duidelijk dat het nog steeds een wagen voor autoliefhebbers is omdat we steeds terug komen op dat chassis en de rijervaring.
        Op een berline met een kofferdeksel zo groot als het scheel van een middelgrote kookpot is een automatische sluiting geen groot gemis. Dat is wat anders in een SUV met een kofferklep die 50kg weegt. Automatische opening via afstandbediening en knop in interieur zit op de Giulia.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

        Comment


        • #44
          En toch zijn er vele die het er op hebben.

          Is het hier weer een welles nietes spelletje aan het worden?
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #45
            Ik mis die automatische kofferklep sluiting ook wel, was het zo gemakkelijk gewoon op de GLA. Helaas voorlopig nog niet verkrijgbaar op de nieuwe A. Belachelijke optiepakketten, waar je met de helft wat erin zit niks mee bent, hebben ze anders genoeg bij MB Belgium.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              Staat in een test verslag net hetzelfde.
              Te grote optie lijst en teveel pakketten met overbodige zaken die de prijs serieus opdrijven.

              Bij de Japanners klagen ze dat er maar 3 mogelijkheden zijn maar bij sommige merken kan je gewoon niet meer volgen.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #47
                Alfa Romeo Giulietta (2019): Neue Informationen Giulietta kommt mit Hinterradantrieb.



                Hier meer info: https://www.autozeitung.de/alfa-rome...a/3-generation
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Op een berline met een kofferdeksel zo groot als het scheel van een middelgrote kookpot is een automatische sluiting geen groot gemis. Dat is wat anders in een SUV met een kofferklep die 50kg weegt. Automatische opening via afstandbediening en knop in interieur zit op de Giulia.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                  Hier snap ik totaal uw redenering niet. Ik heb voorheen ook ne Sportage gehad en ne C-Crosser zonder automatische kofferklep. Op de C5 en de DS5 zat het ook niet. Desondanks ik het niet had, miste ik het wel. En dat had totaal niets met gewicht te maken, want die pompkes zijn wat zwaarder waardoor die koffer ook gewoon open gaat.

                  Maar ook al druk ik 5000x op mijn afstandsbediening, die koffer was nog steeds dicht als ik met mijn handen vol aan mijne koffer kwam en moest ik iets neer zetten om die kofferdeksel te openen. En om die reden hebben ze die automatische kofferdeksels uitgevonden.

                  Maar ge schrijft zelf dat de Giulia het kan. Voor de Stelvio kon ik het nergens zo direct in de optielijst vinden wat ik raar vond, maar mss is het daar ook al bij. Zou me verwonderen dat zo een prachtwagen het niet zou hebben. En zoals ze de laatste jaren bij Alfa bezig zijn, kan het alleen maar beter en beter gaan.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Staat in een test verslag net hetzelfde.
                    Te grote optie lijst en teveel pakketten met overbodige zaken die de prijs serieus opdrijven.

                    Bij de Japanners klagen ze dat er maar 3 mogelijkheden zijn maar bij sommige merken kan je gewoon niet meer volgen.
                    Volg de andere modellen niet, maar de Stelvio heb ik al een paar keer zitten configureren, maar ik vind het qua optie's wel goed mee vallen in die paketten. Mss heeft dat te maken van wat ge belangrijk vindt of niet. Bij de Duitsers kennen ze thans wel iets ervan met die gigantisch lange optielijsten. En dat tikt aan als ge alles aangevinkt hebt zoals ge hem uiteindelijk wilt

                    Bij PSA hebt ge 3 tot 5 uitvoeringen en daarnaast nog een paar opties en het is klaar.

                    Japanners volg ik niet zo.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Volg de andere modellen niet, maar de Stelvio heb ik al een paar keer zitten configureren, maar ik vind het qua optie's wel goed mee vallen in die paketten. Mss heeft dat te maken van wat ge belangrijk vindt of niet. Bij de Duitsers kennen ze thans wel iets ervan met die gigantisch lange optielijsten. En dat tikt aan als ge alles aangevinkt hebt zoals ge hem uiteindelijk wilt

                      Bij PSA hebt ge 3 tot 5 uitvoeringen en daarnaast nog een paar opties en het is klaar.

                      Japanners volg ik niet zo.
                      Dat was op Jocar en Mercedes bedoelt. :}
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                        Dat was op Jocar en Mercedes bedoelt. :}
                        Ah zo. Mercedes is volgens mij de uitvinder van de ellenlange optielijsten

                        Comment


                        • #52
                          Alfa Romeo Giulietta uit zijn lijden verlost.




                          De Alfa Romeo Giulietta is niet meer. Vinden wij dat erg? Of dacht je dat ‘ie al lang uit productie was?


                          Meer info hier : https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-...verlost-549574
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #53
                            Laat ons gewoon hopen dat de opvolger er nu echt snel is...

                            We hopen nog 5 jaar met de onze te rijden en dan liefst terug een Alfa, maar zoals het er nu uit ziet

                            Comment


                            • #54
                              Het wordt dus gewoon een zoveelste SUV met FWD-basis...
                              Die berichten hierboven over een hatch met RWD had zo goed kunnen zijn, en ze konden het gat van de BMW 1 die geen BMW 1 meer is opvullen voor de liefhebber (het is niet dat ze ooit al op volume hebben gefocust bij Alfa en als dat wel het geval was hebben ze het gewoon nooit goed gedaan).
                              Het zou zo mooi kunnen zijn, het Giorgio-platform van de Giulia en Stelvio is zot goed en ze bouwden er ocharme 2 auto's op.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Het wordt dus gewoon een zoveelste SUV met FWD-basis...
                                Deze dus!

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  De Tonale wordt nu productie rijp gemaakt en zal gebouwd worden op een PSA onderstel/platform.
                                  Er gaat ook nog een gerucht over een kleinere Alfa Romeo onder de Tonale, die in Polen gebouwd gaat worden.
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                    De Tonale wordt nu productie rijp gemaakt en zal gebouwd worden op een PSA onderstel/platform.
                                    Er gaat ook nog een gerucht over een kleinere Alfa Romeo onder de Tonale, die in Polen gebouwd gaat worden.
                                    Klopt! Dat gaat deze worden waarschijnlijk.

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58
                                      De niets zeggende facelifts, vertelde al genoeg over hoe het gesteld stond met de Giulietta's toekomst.
                                      En dat zie je eigenlijk met heel veel FCA producten, alles krijgt bijna niets zeggende updates, om de boel nog een beetje te rekken.
                                      FCA heeft voor het over grote deel toch een zeer bejaard gamma, dat compleet met pensioen gestuurd kan worden.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X