Welke interne naam heeft dit model?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3 Series ( 2018 )
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWelke interne naam heeft dit model?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
NIEUWE BMW 3-SERIE SPEELT IN DE SNEEUW
LATER DIT JAAR IN DE SHOWROOMS
Hoewel de huidige 3-serie van BMW nog lang niet bedaagd oogt, ligt de nieuwe ‘Dreier’ al enige tijd op de tekentafel. Vorig jaar zagen we hem al eventjes, nu zien we hem beter: de gloednieuwe 3-serie.
We zien de nieuwe BMW 3-serie hier aan een reeks koudetests onderworpen worden in het koude deel van Scandinavië. In ons land verlaat de 3-serie na grote broer 5-serie het vaakst de BMW-showroom. In eigen land is er echter werk aan de winkel en is het tijd voor een inhaalslag. Duitse klanten trokken vorig jaar namelijk vaker naar de Audi-dealer voor de aanschaf van een nieuwe A4 of tekenden eerder een koopcontract voor een Mercedes-Benz C-klasse. De top 10 van best verkochte auto's behaalde de Dreier niet eens. Op de nieuwe 3-serie moeten we nog even wachten, maar naar verluidt haalt BMW ergens in de laatste maanden van dit jaar het doek van de nieuwe 3-serie.
BMW maakt voor de nieuwe 3-serie gebruik van het modulaire CLAR-platform, een basis die we eerder zagen bij huidige de 5- en 7-serie. Door dit nieuwe platform is de 3-serie niet alleen klaar voor de komst van een hele rits nieuwe technologie, maar is de auto ook een stuk lichter dan voorheen. De nieuwe 7-serie verloor door het CLAR-platform maximaal 130 kilo.
In de wandelgangen wordt overigens gesproken over een geheel elektrische variant. Aan de andere kant van het spectrum verschijnt natuurlijk weer een nieuwe M-versie. Onze spionagefotograaf kreeg immers al een gecamoufleerde M3 voor de lens. Bij de nieuwe platen van de 3-serie vallen de langere neus op en treffen we rond de koplampen nog maar weinig camouflagemateriaal aan. Verder komen we veel herkenbare lijnen van de huidige 3-serie. Evolutie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDat ze maar ééns goed nadenken over tractie bij de m3 . Geef dat ding ook xdrive .
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Je moet natuurlijk een minimum aan gevoel hebben...en niet gewoon lomp gas geven.... Een AWD is zeker ook indrukwekkend en komt makkelijk van zijn plek....maar net daardoor mist hij ook dat rijplezier in de zin dat je moet zien wat je doet als je met louter achterwielaandrijving en wat vermogen de baan op gaat. Afin dat is mijn gedacht dan tochWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenJe moet natuurlijk een minimum aan gevoel hebben...en niet gewoon lomp gas geven.... Een AWD is zeker ook indrukwekkend en komt makkelijk van zijn plek....maar net daardoor mist hij ook dat rijplezier in de zin dat je moet zien wat je doet als je met louter achterwielaandrijving en wat vermogen de baan op gaat. Afin dat is mijn gedacht dan toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door autoweekIn eigen land is er echter werk aan de winkel en is het tijd voor een inhaalslag. Duitse klanten trokken vorig jaar namelijk vaker naar de Audi-dealer voor de aanschaf van een nieuwe A4 of tekenden eerder een koopcontract voor een Mercedes-Benz C-klasse. De top 10 van best verkochte auto's behaalde de Dreier niet eens.
Reden? Te veel concurrentie van andere merken? Of van SUV en crossover modellen? (2 AT, X-reeksen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
Kijk naar de huidige m5 met zijn optie om te wisselen tss awd en rwd . Dat is het beste wat je kunt hebben op een wagen.
De laatste 3 reeks kan mij ook niet bekoren. Met die scherp aflopende neus, opgeplakt mediascherm in het interieur... nee. Enkel de 4 Gran Coupe kan ik nog smaken. Ik hoop ten stelligste dat model 2018 zijn status weer oppikt!Last edited by order66; 08/02/2018, 09:18.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik vind die evoluties toch allemaal wat spijtig. Ze maken super krachtige wagens, maar knotten die dan af met allerlei goocheltrucs om die handel- en beheersbaar te maken voor de 'gewone chauffeur'. Als je niet verstandig weet om te gaan met zulke vermogens, koop dat dan gewoon toch niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenje moet ze toch verkocht krijgen aan het gewone publiek? voor de betere chauffeur heb je de meer hardcore versies
Comment
-
Versta de marketing erachter eigenlijk wel hoor. Is gewoon een wedloop naar zoveel mogelijk, BMW kan niet achterblijven qua paardjes tov de concurrentie hee. Maar als je die dan aan iedereen gaat verkopen in een soort van hard core versie en ze doen er massaal accidenten mee, dan zal het snel gedaan zijn met de verkoopsmogelijkheden vrees ik.
600 PK is al niet min om onder controle te houden, zeker als je een overstap maakt van pakweg 200 Pk naar 600...
In feite zou iedereen zo verstandig moeten zijn om stelselmatig op te bouwen. Ma ja, in de praktijk gebeurt dat niet altijd en daarom zulke ingrepen zeker..?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Tuurlijk dat. Maar waarom moet je dat 'gewone publiek' dan RWD en 600 Pk geven“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ja, dat is erg leuk voor aan de toog he
Net hetzelfde als met moto's tegenwoordig. Allemaal dingen van 200 kg en +150 Pk en 90% dat er mee rijdt kan er totaal niet mee overweg. En dan zetten de fabrikanten daar een comfort of rain modus op, om die massa aan Pk's in de kiem te smoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Tuurlijk dat. Maar waarom moet je dat 'gewone publiek' dan RWD en 600 Pk geven, om uiteindelijk die RWD en Pk's met allerlei trucjes te bedaren en af te vlakken?
Last edited by guyugy; 11/02/2018, 14:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Niet iedereen heeft nog met (snelle) wagens gereden toen er geen ABS, ASR & Cº... was. Als je in eerste én tweede versnelling meteen aan het spinnen was op het nat met och arme 175 Pk’s op de voorwielen, weet je nog waar de grens is van de grip zonder de elektronische waakhonden. Idem voor voor RWD, elke oprit van de snelweg was bij regen gevaarlijk met een gewone 320/520 met 150 pk’s. Met een 323i of een 528i was het tricky...
Comment
Comment