Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De BMW 3-serie Touring lijkt zijn laatste opwarmronde te maken in aanloop naar een grote onthulling, want vrijwel zonder camouflage speelt de stationwagon in de sneeuw.
We wachten ondertussen stiekem alweer een behoorlijke tijd op de stationwagonversie van de nieuwe BMW 3-serie, maar de onthulling lijkt nabij! Nieuwe spionagebeelden in de sneeuw laten namelijk een vrijwel uitgekleed prototype zien. Alleen de bilpartij en een klein deel van de achterportieren worden nog met folie beplakt om ons op het verkeerde been te zetten. Het lukt de Duitsers echter niet echt om het ontwerp te verhullen. De nieuwe vorm van de achterlichten die op het achterste van de 3-serie sedan prijkt, komt ook terug in de Touring. Aan de voorkant lijkt BMW niets te veranderen voor de stationwagon in vergelijking met de sedan.
Logischerwijs maakt deze 3 Touring ook gebruik van BMW’s CLAR-platform, dat voor gewichtsverlies en meer carrosseriestijfheid zorgt. De wielbasis van de nieuwe Dreier groeide vier centimeter in vergelijking met de vorige generatie. Soortgelijke cijfers verwachten we voor de stationwagon. BMW gaf de 3-serie een volledig nieuw interieur, waarin niet alleen een (optioneel) 12,3-inch digitaal instrumentarium een plek kreeg, maar ook een nieuw (en optioneel) 10,25-inch scherm dat bij het BMW Operating 7.0-infotainmentsysteem hoort.
Sinds deze week levert BMW de eerste exemplaren van de reguliere 3-serie aan klanten af. De Touring volgt later dit jaar!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De nieuwe generatie BMW 3-serie is aardig bezig zijn plek in de wereld te veroveren, maar vooralsnog moet hij dat doen zonder zijn absolute topversie. Daar komt in de loop van dit jaar verandering in, want in september onthult BMW op de IAA van Frankfurt naast de M4 de nieuwe M3. Hij moet concurrenten als de Audi RS4 en Mercedes-AMG C63 sedan aan de Prozac brengen en krijgt daartoe naar verwachting 480 pk, terwijl hij ook nog eens zo'n 65 kg gewicht verliest ten opzichte van zijn voorganger. Meer downforce, een stijvere body en verbeterd onderstel moeten de echte adepten aan genoeg argumenten helpen om thuis te verkopen dat het nu toch écht tijd is om die oude M3 in te ruilen voor een gloednieuwe.
Naar verluidt wordt de nieuwe M3 leverbaar met naar keuze achter- of vierwielaandrijving, waarbij de M xDrive dezelfde 4WD-techniek krijgt als de M5. Voor de kaalste, maar ook meest pure M3 en M4 gonst de naam Pure, die weliswaar 20 pk minder krijgt, maar anders dan de dikkere versies een klassieke handbak.
Voor alle M3's en M4's staat een twinturbo drieliter lijnmotor klaar, voorzien van waterinjectie om de hoge temperaturen in toom te houden en een nieuw partikelfilter om de milieuwaakhonden niet al te vals te maken. Over honden gesproken: die moeten op zoek naar een nieuw baasje, want een M3 Touring zit er niet in. Een tussenoplossing komt er wel (in 2020), in de vorm van een M4 Gran Coupé. Kan hij toch nog via de achterklep naar binnen, mits Fikkie geen Duitse staander is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
2020 BMW M3: Up To 503HP, AWD And Everything Else We Know So Far
As with every generation so far, the upcoming BMW M3 is a rather big deal for performance car lovers and fans of the German brand.
We’ve been witnessing BMW M evolving and expanding the lineup in the past few years but the M3 will always be the core model. Perhaps the biggest change over the outgoing generation will be the adoption of all-wheel drive.
While these news might displease the purists, the truth is that the M3 was becoming too powerful for its own good, especially for markets with colder climates. Adding an all-wheel drive system will make the M3 a much more capable all-season performer, not to mention much quicker off the line.
All-Wheel Drive And A New Twin-Turbo Engine
This won’t be a regular all-wheel drive system either; BMW is going to use the trick M xDrive system that debuted in the M5, complete with a mode that turns off the front driveshafts and lets the beast loose.
Power will come from a new twin-turbo 3.0-liter straight-six engine that’s paired to an eight-speed automatic transmission -instead of the outgoing model’s dual-clutch unit- as confirmed by BMW M’s head of product planning Carsten Pies in an older report.
The new engine, which will make its first appearance in the already revealed X3 M and X4 M SUVs, will come in two flavors: a base version with 473hp (480PS) and a more powerful Competition model with 503hp (510PS).
A Manual For The Purists (?)
We still don’t know if BMW will offer a manual transmission option in these models but not all hope is gone; several reports suggest that the company will introduce a third version of the M3, internally codenamed ‘Pure’, which will sent its power exclusively to the rear axle through a six-speed manual. The M3 ‘Pure’ will be powered by a less powerful, 454hp (460PS) version of the twin-turbo engine, while the chassis will be slightly tweaked to better suit the more focused character of the model. It’s also going to be cheaper than the all-wheel drive versions too.
Flared Fenders Are Still Here
The bodywork of the new M3 will differ from lesser models, with prototypes showcasing their wider fenders, wider air intakes and quad exhaust tips. The chassis will feature model-specific subframes front and rear, bigger brakes, the latest active differential technologies and additional bracing.
The new BMW M3 is expected to be followed by a four-door M4 Gran Coupe, in addition to the two-door M4 variants. Sadly, there’s no indication of BMW giving us a M3 Touring anytime soon, despite some recent reports indicating otherwise. BMW is expected to reveal the new M3 at the Frankfurt Motor Show this September, together with the M4 Coupe and Convertible models.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Is een M340i xDrive te min voor je? Dan hoef je de 3-serie straks niet meer te laten staan. BMW komt namelijk gewoon weer met een nieuwe M3 en het is die auto wiens achterkant nu ongecamoufleerd in beeld is verschenen.
Bovenaan de ladder van het huidige 3-serie-gamma zwaait de M340i xDrive de scepter, een 347 pk en 500 Nm sterke variant die na het verschijnen van de M3 wordt gedegradeerd tot subtopper. Die straks nieuwe topversie laat nu zijn achterste zien.
De vier uitlaatpijpen die onderaan de sportiever vormgegeven bumper van deze 3-serie hangen, geven direct weg dat we hier de nieuwe M3 voor ons hebben. Bovenaan de kont is een kleine achterspoiler geplaatst. Een ander designkenmerk: heftig uitgebouwde wielkasten.
Wat de M3 precies gaat aandrijven, is officieel nog niet bekend. We zetten in op een 3,0-liter grote zes-in-lijn die rond de 500 pk gaat leveren. Schakelen gaat waarschijnlijk via een achttraps automaat, al lijkt een handgeschakelde versie ook beschikbaar te komen. Is de M3 achterwielaangedreven? Dat lijkt zo te zijn, al moet je inzetten op een M5-achtig systeem waarbij de auto in de basis vierwielaangedreven is, maar indien gewenst ook het vermogen alleen naar de achterwielen kan sturen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment