Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Series ( 2018 )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Zijn er die een SUV een mislukte terreinwagen vinden
    Dat is negen op de tien ook zo.

    De terreinwagens en breaks van vroeger zijn de SUV's en touring, avants,... van nu.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ja een break koop je voor het gemak van laden en niet zozeer om de looks. Daar zijn ze initieel ook voor op de markt gekomen in een heel ver verleden.
      Maar natuurlijk, er zijn zoveel verschillende modellen beschikbaar met elk hun aanhangers hee. Voor elk wat wils, zo hoort het. Daarom is het autolandschap ook zo leuk.
      Daarom heb ik voor de 4 GC gekozen. Met de looks van een coupé, mooier dan een berline en met de functionaliteit van een Break imo.
      Echt een prachtwagen eigenlijk.
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

      Comment


      • #83
        Berline en break zijn de laatste 20-30 jaar niet zoveel veranderd (op een shooting break na dan) qua lijn. Maar het autolandschap is wel stevig veranderd. We mogen de drie Duitsers dankbaar zijn omwille hun berlines en breaks. Het zijn de enige die erin slagen er nog een redelijk aantal van te verkopen.
        Zelfs bij BMW gaat al 30 procent van de klanten buiten met een X model. De keuze was nog nooit zo groot als nu.
        En... gelukkig houden zij nog zescilinders in het middensegment. Laat maar komen die nieuwe 3.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten

          Daarom heb ik voor de 4 GC gekozen. Met de looks van een coupé, mooier dan een berline en met de functionaliteit van een Break imo.
          Echt een prachtwagen eigenlijk.
          Ja, mooie keuze inderdaad... Die ziet er echt sportief uit. Is die veel langer dan de drie ? Want die lijkt wel groter hee.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Berline en break zijn de laatste 20-30 jaar niet zoveel veranderd (op een shooting break na dan) qua lijn.
            Dan heb jij de moderne break écht nog niet goed bekeken. Ik heb al aangehaald wat de verschillen zijn met de breaks van toen het nog 'werkauto's' waren, zowel in uitvoeringen als looks. Ik ben even oud als u, dus ik heb de tijd van de 'echte' breaks ook nog meegemaakt.



            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Maar het autolandschap is wel stevig veranderd. We mogen de drie Duitsers dankbaar zijn omwille hun berlines en breaks. Het zijn de enige die erin slagen er nog een redelijk aantal van te verkopen.
            Ook de Italiaanse en Aziatische 'breaks' verkopen goed. Er is meer dan die drie Duitsers hoor.




            Comment


            • #86
              Gelukkig hebben we er een verschillend zicht op allemaal... anders reden we allen in net dezelfde auto.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Gelukkig hebben we er een verschillend zicht op allemaal... anders reden we allen in net dezelfde auto.
                Maar dat heeft niets met een ander zicht op de zaak te maken.

                Eind jaren '90 kreeg het begrip 'break' een gans andere betekenis dan enkel 'werkauto' te zijn. Dat zag je gewoon letterlijk aan de modellen, motorisaties,....

                De komst van Audi A4 B5 Avant, De Alfa Romeo 156 sportwagon (belachelijk klein koffer voor een 'break)', de BMW E36 Touring, enz... . Zij behoorden tot het begin van een ander tijdperk voor de break.

                Comment


                • #88
                  Ik heb een break toch nooit werkauto genoemd ? Order noemde die zo. Ik zou hem niet kopen om de looks maar om de functionaliteit. Omdat ik liever berlines zie...
                  In de jaren tachtig werd een drie serie break ook al sportief genoemd. De motorisaties waren er toen zeker naar. Verschillende 6 in lijns met hoog vermogen waren beschikbaar. BMW wou een nieuw clienteel aanboren hiermee.
                  Ze waren zelfs bij de eersten denk ik. Een Mercedes 190 van die jaren heeft nooit als break bestaan. Ze wilden zich toen al onderscheiden met hetgene beschikbaar was op dat moment.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                    Ja, mooie keuze inderdaad... Die ziet er echt sportief uit. Is die veel langer dan de drie ? Want die lijkt wel groter hee.
                    De 4 GC is 7mm langer en 14mm breder dan de 3 touring, maar doordat de 4 lager is oogt die nog groter dan hij is.
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ik heb een break toch nooit werkauto genoemd ? Order noemde die zo. Ik zou hem niet kopen om de looks maar om de functionaliteit. Omdat ik liever berlines zie...
                      In de jaren tachtig werd een drie serie break ook al sportief genoemd. De motorisaties waren er toen zeker naar. Verschillende 6 in lijns met hoog vermogen waren beschikbaar. BMW wou een nieuw clienteel aanboren hiermee.
                      Ze waren zelfs bij de eersten denk ik. Een Mercedes 190 van die jaren heeft nooit als break bestaan. Ze wilden zich toen al onderscheiden met hetgene beschikbaar was op dat moment.
                      De E30 Touring was al een eerste stap richting 'nieuwe break'. Maar hij had nog wel de meeste uiterlijke kenmerken van een echte break. Eind jaren '90 hebben zowat alle merken zich op de trend van 'nieuwe breaks gestort'. Het begin van de 'lifestyle stationwagon'.

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ja een break koop je voor het gemak van laden en niet zozeer om de looks.
                      En net dat nieuwe gegeven van een break doet veel mensen wel een 'break' kopen omwille van de looks.

                      Comment


                      • #91
                        Kan het geloven... die oogt inderdaad groter. Ik herken het model niet altijd direct op de neus en heb steeds de indruk dat het een brede auto is. Beetje agressiever uiterlijk.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten

                          Daarom heb ik voor de 4 GC gekozen. Met de looks van een coupé, mooier dan een berline en met de functionaliteit van een Break imo.
                          Echt een prachtwagen eigenlijk.
                          Volledig akkoord. Als ik bij BMW momenteel zou moeten kiezen, zit een 4 GC daar zeker bij. Heb een vriend trouwens overtuigd er een te kopen, we zijn in Bornem een en ander gaan proefrijden. Heeft echt veel ruimte, en oogt erg sportief. Een schot in de roos imo. Niet te vergelijken met een werkauto
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #93
                            De koffer van een 4GC is een pak groter en handiger dan die van de F30. Maar je blijft wel een stuk hoogte missen. De bench van m'n hond geraak ik bijvoorbeeld niet kwijt in zo'n 4GC.

                            Comment


                            • #94
                              Da s net de reden dat er breaks bestaan toch? Functionaliteit. 4GC minder functioneel maar sportiever toch?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Da s net de reden dat er breaks bestaan toch? Functionaliteit. 4GC minder functioneel maar sportiever toch?
                                Ik had het op dit...



                                Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten

                                Daarom heb ik voor de 4 GC gekozen. Met de looks van een coupé, mooier dan een berline en met de functionaliteit van een Break imo.
                                Echt een prachtwagen eigenlijk.

                                Comment


                                • #96
                                  Ik vind een bmw 5 touring ook knapper dan de sedan. Zeker een Audi (A4, A6) is veel knapper in avant versie.

                                  Een 3 touring met M pakket vind ik ook knap, alleen heb ik de sedan genomen omdat die 0,1 seconde sneller naar de 100 gaat.

                                  Alles voor de snelheid.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

                                    Een 3 touring met M pakket vind ik ook knap, alleen heb ik de sedan genomen omdat die 0,1 seconde sneller naar de 100 gaat.

                                    Alles voor de snelheid.


                                    Comment


                                    • #98
                                      BMW 3-SERIE VERLIEST CAMOUFLAGE

                                      VORM VERLICHTINGSUNITS BETER TE ZIEN

                                      BMW werkt toe naar een nieuwe generatie van de 3-serie. Dat die auto het einde van zijn ontwikkeling nadert, blijkt uit de steeds minder verhullende camouflage op de testauto’s.

                                      Al in 2016 kwam de G20-'Dreier' voor het eerst in beeld bij onze spionagefotograaf. Sinds die tijd is de auto regelmatig en overal op de wereld gespot, niet alleen door professionals, maar ook door lezers. Veel dank daarvoor! De auto die vandaag in beeld is, draagt minder camouflagemateriaal met zich mee dan eerder gespotte exemplaren. Het verschil is klein, maar vooral de vorm van de achterlichtunits is bij deze auto goed te zien. Ook de koplampen zijn duidelijk te onderscheiden. Bovendien beschikt de testauto met kenteken 'M IA 3532' over een agressief ogende voorbumper, een onderdeel van het optionele M-sportpakket.

                                      De nieuwe BMW 3-serie, die dankzij een nieuw platform een stuk lichter is dan voorheen en wellicht een volledig elektrische versie krijgt, verliest later dit jaar al zijn camouflage tijdens de officiële onthulling.









                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #99






                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Zal een kleine 5 worden van uiterlijk. ..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X