Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Meer interessant BMW-nieuws in de vroege morgen. Zojuist doken de eerste gelekte persfoto's van de nieuwe Z4 op en nu laat BMW zélf de eerste foto's van de compleet nieuwe 3-serie zien.
BMW's huidige 3-serie stamt uit 2011 en daarmee is het model verre van stokoud te noemen. Het merk rijdt echter al sinds 2016 rond met ingepakte testexemplaren van de volledig nieuwe generatie en ook vandaag zien we de nieuwe sportsedan in testkostuum. Ditmaal zijn de afbeeldingen afkomstig van BMW zelf. Het merk wil met de platen van de nieuwe 3-serie op de Nürburgring benadrukken dat sportiviteit ook bij de nieuwe generatie hoog in het vaandel staat.
BMW spreekt over 'ingrijpende vernieuwing van de ophanging, de schokdempers, de stuurinrichting en de remmen'. Dat spreekt in feite voor zich, want de nieuwe 3-serie komt op een voor het model compleet nieuwe basis te staan, namelijk het modulaire CLAR-platform waar ook auto's als de 5- en 7-serie gebruik van maken. Het zwaartepunt komt ongeveer een centimeter lager te liggen dan bij de huidige 3-serie én BMW spreekt over een gewichtsverdeling van 50:50. Daarbij wordt de nieuwe Dreier lichter dan ooit. Het model slankt tot 55 kilo af ten opzichte van de auto die nu bij de dealers staat. De stijfheid van de carrosserie moet - uiteraard - zijn toegenomen. BMW zegt verder dat de spoorbreedte "veel groter" is én dat er sprake is van meer negatief camber. Dat wil zeggen: de bovenzijde van het wiel staat verder naar binnen dan de onderzijde, iets wat voor meer grip in bochten zorgt. Nieuwe schokdempers moeten oneffenheden en vibraties in de weg beter opvangen. De eveneens nieuwe 'lift-related' dempers zijn onderdeel van het M-sportpakket, dat onder meer 18-inchwielen en straffere veren omvat. Het M-onderstel is voortaan alleen leverbaar in combinatie met Variable Sport Steering, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.
BMW spreekt verder over de komst van een nieuwe viercilinder, een krachtbron die de krachtigste vierpitter moet zijn die het merk ooit in een productiemodel heeft gemonteerd (de 258 pk en 400 Nm sterke krachtbron uit onder meer de 630i GT). Daarbij moet het brandstofverbruik zo'n vijf procent lager liggen dan voorheen, iets waar ook een doorontwikkelde achttrapsautomaat een steentje aan bijdraagt.
Op deze foto's zien we alleen de sedan, maar daarnaast komt BMW natuurlijk ook weer met een Touring en het ligt in de lijn der verwachting dat er ook van de 3-serie GT een nieuwe generatie verschijnt. De Chinese markt krijgt een verlengde sedan en het zal na de lancering van de nieuwe Dreier niet lang meer duren voordat de wereld kennismaakt met een nieuwe 4-serie. Aan de ene kant van het motorenspectrum komt een M3 te staan, aan de andere kant van het motorenpalet verschijnt mogelijk zelfs een elektrische variant.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het mag geen verrassing heten dat BMW op korte termijn het doek trekt van de nieuwe 3-serie. Nu is deze 3-serie Touring op de 'Ring gesnapt.
Onlangs liet BMW de nieuwe 3-serie los op de Nürburgring, waarvan het merk zelf een set foto's verstuurde. Nu zijn er ook foto's opgedoken van de nieuwe 3-serie Touring die hetzelfde ruim 20 kilometer lange circuit reed.
De 3-serie Touring profiteert ongetwijfeld van dezelfde noviteiten als zijn sedanbroertje. BMW liet al weten dat het nu op het CLAR-platform geplaatste model een lager zwaartepunt krijgt, tot 55 kilo afslankt ten opzichte van het huidige model, stijver dan ooit is én dankzij nieuwe ophanging zowel comfortabeler als sportiever moet zijn. De spoorbreedte is door meer negatief camber toegenomen, iets wat voor onder andere meer grip in de bochten moet zorgen. Op de motorenlijst verschijnt wederom een brede selectie aan vier- en zescilinders. BMW liet zelfs al weten zijn sterkste viercilinder ooit in de auto te lepelen, een krachtbron die dus sterker is dan de 258 pk en 400 Nm sterke vierpitter uit onder meer de 630i GT.
De huidige 3-serie stamt uit 2011 en daarmee is het model niet bepaald stokoud te noemen. Ingepakte testexemplaren van de nieuwe dreierduiken overigens al sinds 2016 op. De onthulling laat niet meer lang op zich wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment