Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q4 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die grill is typisch voor Audi, denk ik. Omdat het Audi cliënteel nu eenmaal niet van stijlbreuken houdt.

Die lucht inlaten zijn er idd over, maar het is dan ook een prototype hé?

Die "golven" boven de wielen vind ik persoonlijk wel OK.

Comment

Ik vind dit ook erg mooi. Bij concepten mag wat fantasie gebruikt worden.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Volledig akkoord met Chris, men had de optie om iets radicaals te doen op het nieuwe MEB platform en het enige antwoord bij Audi is opnieuw een SUV coupe zoals dertien in een dozijn.

Komt ervan met boekhouders aan de top ipv designers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
          het enige antwoord bij Audi is opnieuw een SUV coupe zoals dertien in een dozijn.

Komt ervan met boekhouders aan de top ipv designers.
          Tja, wat doe je als SUV's in alle vormen verkopen als zoete broodjes? Het is tegenwoordig enkel de winst die telt, spijtig maar helaas

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik vind het wel spijtig: vroeger (jaren 90 - 2000) had je heel veel variaties in wagens, veel coupés, maar ook andere modellen, maar had ik niet veel geld.
            Nu heb ik (wat) geld, en wat kan je kopen?
            Grotendeels SUV's. 3-Deurs en (betaalbare) coupés zijn er bijna overal uit. Sedans en breaks worden ook alsmaar hoger. Laat de mensen die geen SUV willen kopen, dan nog een lage auto kopen.
            Over het motorlandschap zullen we maar helemaal zwijgen, daar is het volledig eenheidsworst, tenzij je veel geld hebt: 4 cylinder met turbo. Dat is het.
            Waar is de tijd van een 1.8 V6 in MX-3, soepele Wankel of romige 6 in lijn bij een betaalbare BMW?

Dankzij EV introductie die geld gaat kosten, uitstootnormen en corona gaat het nog schraler worden vrees ik.
            Hopelijk gaat men snel doorhebben dat het skateboard platform van een EV wel echt uitgebreide carrosserie mogelijkheden toe staat.
            Last edited by Chris_147; 09/07/2020, 13:38.

Comment

ELEKTRISCH TUSSEN Q3 EN Q5

PRODUCTIEMODEL AUDI Q4 E-TRON IN BEELD!

Natuurlijk komt ook Audi als lid van de Volkswagen Group met een rits elektrische modellen op het MEB-platform. De eerste daarvan is de Q4 e-tron, die nu voor het eerst in productievorm is te zien!

Tijdens de Autosalon van Genève liet Audi vorig jaar de Q4 e-tron Concept zien, waarmee het merk aangaf hoe zijn relatief compacte toekomstige elektrische SUV er grofweg uit komt te zien. De Q4 e-Tron was uiteraard nog volop van glimmers voorzien die je vaker op studiemodellen tegenkomt. Op deze foto's is de elektrische Audi Q4 e-tron voor het eerst in productietrim te zien.

De Q4 e-tron op deze foto's lijkt relatief sterk op het vorig jaar gepresenteerde studiemodel. Wat opvalt is dat Audi de productieversie van de concept-car afwijkende koplampen geeft, die een stuk 'dikker' zijn dan de relatief platte kijkers op de showauto. Ook is het uitbundige bumperwerk van het prototype enigszins bijgewerkt. De verlichting aan de achterzijde lijkt sterker op die van de Q4 e-tron Concept. Reken overigens net als bij de gefacelifte Q5 op de mogelijkheid om uit diverse indelingen van de verlichting te kiezen.

De Q4 e-tron staat net als de Volkswagens ID3, ID4 en Skoda Enyaq op het modulaire voor EV's bestemde MEB-platform. De vorig jaar gepresenteerde Q4 E-tron had een 306 pk sterke aandrijflijn. De definitieve productieversie die dit jaar nog wordt gepresenteerd, zal net als de ID4 en Enyaq ook met minder krachtige aandrijflijnen leverbaar worden. Meer Q4-nieuws volgt overigens iets later in de in de vorm van de Q4 e-tron Sportback, een meer coupéachtige variant waarop de Q4 e-tron Sportback Concept dit jaar al vooruitblikte. Daarmee is de elektrische kous van Audi nog niet af. Zo staat voor volgend jaar de lancering van de productieversie van de E-tron GT gepland!

Comment

ELEKTRISCHE AUDI Q4 SPORTBACK E-TRON IN BEELD

Het elektrische offensief van de Volkswagen Group is in volle gang. Volkswagen en Skoda komen met diverse EV's en ook Audi doet mee aan de strijd. Dat doet de fabrikant volgend jaar onder meer met de E-tron GT, maar ook met twee relatief compacte SUV's. Eén van die compacte elektrische SUV's is in productietrim gesnapt. Het gaat om de Audi Q4 Sportback e-tron.

Tijdens de Autosalon van Genève presenteerde Audi vorig jaar de Q4 e-tron Concept, een vooruitblik op een elektrische SUV die je moet zien als Audi's equivalent van de Volkswagen ID4 en Skoda Enyaq iV. Die ID4 en Enyaq krijgen zustermodellen met een sterker aflopende daklijn, zogenoemde coupé-SUV's en ook Audi komt met een afgeplatte versie van de Q4 e-tron. Eerder dit jaar maakten we al digitaal kennis met de vooruitblik op die Q4 Sportback e-tron en nu is ook de productieversie van die elektrische SUV buiten de deur gesnapt.

Net als de uiteindelijke versie van de Q4 e-tron gaat de Q4 Sportback e-tron sterk lijken op het studiemodel dat hem voorging. Uiteraard is een aantal designelementen voor het productiestadium aangepast. Zo krijgt het type dat begin volgend jaar wordt gelanceerd koplampen die dikker zijn dan de platte exemplaren van het studiemodel. Ook is het uitbundige bumperwerk van de concept-car iets afgezwakt.

De Q4 Sportback e-tron komt net als de Q4 e-tron op het speciaal voor compacte tot middelgrote elektrische modellen bestemde MEB-platform te staan. De medio dit jaar getoonde Concept had een 204 pk sterke elektromotor op de achteras en een unit van 102 pk op de vooras, goed voor een systeemvermogen van 306 pk en 310 Nm. In de bodem van de 4,6 meter lange SUV, die wat formaat betreft tussen de Q3 en Q5 valt, lag een 82 kWh accupakket waarmee een actieradius van 450 kilometer haalbaar zou moeten zijn. De definitieve productieversie, die nog dit jaar wordt gepresenteerd, wordt net als de ID4 en Enyaq ook met minder krachtige aandrijflijnen leverbaar.

Een Nederlandse prijsindicatie hebben we nog niet, maar Audi mikt erop de achterwielaangedreven basisversie in Duitsland voor minder dan € 40.000 in de orderboeken te kunnen zetten.

Comment

Ik blijf bij m'n mening van anderhalf jaar geleden.
                  Nutteloze niche die er dan veel bling bij moet halen om op te vallen.
                  Het is een dikke auto. Maar een lelijke, nutteloze dikke auto.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Audi website:

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Ik blijf bij m'n mening van anderhalf jaar geleden.
                      Nutteloze niche die er dan veel bling bij moet halen om op te vallen.
                      Het is een dikke auto. Maar een lelijke, nutteloze dikke auto.
                      Met die redenering kan je zowat 50% van het auto aanbod van straat halen natuurlijk.
                      Begin al maar met elke Ferrari of Lamborghini.

Ik vind het juist leuk als er zo nu en dan wat minder modaal in het straatbeeld verschijnt.

Los daarvan ben ik ook niet zo'n fan van coupé SUV's zeg maar, maar blijkbaar is er een vrij grote markt voor.

Comment

De gewone Q4:

En de Sportback:

Comment

Comment

Impressie:

Audi Q4 e-tron (2021)

Comment

2022 Audi Q4 e-tron prototype spied winter testing

Comment

Comment

Zal weer flink de €50K+ overschrijden.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Impressie:

Comment

INTERIEUR AL HELEMAAL TE ZIEN

AUDI Q4 E-TRON AL UITGEBREID TE BEKIJKEN

Audi deelt een uitgebreide reeks foto's van de Q4 e-tron. De koets is nog gewrapt in een bijzondere camouflageprint, maar het interieur van de volledig elektrische Q4 e-tron is al helemaal te zien.

Het duurt niet lang meer voordat Audi de Q4 e-tron onthult, maar de Duitsers hebben alvast een uitgebreide fotoshoot met deze jongste telg gedaan. Net als bij de E-tron GT kan de speciale kleurstelling amper nog verhullen hoe de nieuwkomer eruitziet. Audi blijft wat dat betreft behoorlijk trouw aan de Q4 e-tron Concept uit 2019. Wel worden de koplampen wat forser dan op het studiemodel en is het front verder juist iets behoudender vormgegeven. Aan de achterzijde oogt het bekend. Daar zien we zowel veel overeenkomsten met de conceptauto als met de E-tron en E-tron GT. De doorlopende ledbalk die de achterlichten met elkaar verbindt, is inmiddels het bekende handelsmerk van de elektrisch aangedreven Audi's.

De Q4 e-tron staat op een variant van het modulaire MEB-platform van de Volkswagen Group. Reken op specificaties die doen denken aan die van de Volkswagen ID4 en Skoda Enyaq, dus voorwiel- en vierwielaangedreven versies met vermogens van respectievelijk rond de 200 pk tot richting de 400 pk en actieradii tot pakweg 450 km. Precieze prestatiecijfers houdt Audi nog geheim, maar het deelt al wel de afmetingen. De Q4 e-tron is 4,59 meter lang, dik 1,86 meter breed en ruim 1,61 meter hoog. Daarmee is hij, zoals z'n naam al doet vermoeden, net een slagje kleiner dan de Q5 en juist net wat groter dan de Q3. Achterin de Q4 e-tron is volgens Audi 520 liter bagageruimte te benutten met de stoelen omhoog en het afdekscherm in gebruik. Klap je de stoelen weg en laad je door tot aan het plafond, dan kun je 1.490 liter ruimte gebruiken. Dat is al met al net even een fractie minder dan in de Q3, ongetwijfeld vanwege de hogere bodem door het accupakket dat daarin ligt.

Het interieur hoeft wat Audi betreft helemaal geen geheim meer te blijven. Dat wordt al volledig getoond. Ook hierbij geldt weer: herkenbaarheid troef. We zien vooral de nodige invloeden van de A3, met de dikke breed doorlopende ventilatieroosters en het op de bestuurder gerichte centrale deel van het dashboard. Daarin prijkt een 10,1 inch groot infotainmentscherm, dat in een later stadium optioneel 11,6 inch groot is. Uiteraard werkt daar Audi's recentste versie van het MMI-systeem op, dat onder meer met spraakassistent werkt en ook handgeschreven instructies herkent.

Vlak onder het centrale scherm zien we nog fysieke knoppen voor de bediening van de climate control. Wel zo gebruiksvriendelijk. De rijrichting kun je kiezen met een in een zwevend paneel geplaatste keuzehendel, waarnaast de start-/stopknop en een fysieke knop voor mediabediening zit. Uiteraard kun je ook op het stuur tal van zaken bedienen, alleen daarop ben je aangewezen op optische 'knoppen' met haptische feedback. Achter het stuurwiel tref je verder standaard een 10,25-inch digitaal instrumentarium. Een optionele head-up display voorziet de bestuurder verder van informatie. Met augmented reality worden onder meer navigatie-instructies, snelheidslimieten en ingeschakelde assistentiesystemen 'op de weg' weergegeven.

De onthulling van de Q4 e-tron laat niet lang meer op zich wachten. Overigens komt er ook een Sportback-versie van, die we ook al eens voorbij zagen komen. Die komt ook dit jaar nog.

Comment

Working...
                                      X