Impressie,
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe volvo XC60 2017
Collapse
X
-
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Last edited by trimitie; 02/03/2017, 20:42.NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Zal wel in orde zijn.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
en nu Volvo helemaal premium is, basisprijs +20K2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenen nu Volvo helemaal premium is, basisprijs +20K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Vorig jaar sprak de verkoper bij Volvo toch over +€15000.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
15k, beseft die verkoper wel goed wat hij zegt? Als je 15k bijtelt bij de huidige XC60, heb je een bijna XC90.
Ik denk dat zoiets toch wel enigszins moet gerelativeerd worden. Een basis XC60 kost nu 37k en dat is een D3 manueel met voorwielaandrijving. Als we vergelijken met de huidige benchmark in die klasse, de GLC, zie je dat die start op 47k voor een 220d met automaat en met vierwielaandrijving. Een vergelijkbare XC60 is de D4 met automaat en vierwielaandrijving en die komt op 44,5k. Als we kijken naar de nieuwe Q5 met 2.0tdi, quattro en automaat zit die op 48k. Een basis Q5 met FWD en manuele bak zit op 40k.
Stel dat Volvo dezelfde strategie toepast als MB en ze schrappen de basismotorisatie en bieden standaard AWD en automaat aan. Dan zou je 37k + 15k = 52k als basisprijs hebben voor een D4 AWD automaat. Ofwel 5k duurder als een GLC, 4k duurder als een Q5 en 7k goedkoper als een XC90, dan nog lijkt die 15k surplus mij straf/te hoog gegrepen.
Dat de nieuwe duurder gaat worden, daar volg ik volledig in. Dat zie je bij de lancering van iedere nieuwe Volvo. Volvo positioneert zich nu tussen de Duitse concurrentie, daar waar ze hun vroeger er net onder zaten. Maar 15k duurder worden, dat kan niet volgens mijn logisch boerenverstand.
Maar goed, we zullen het binnenkort wel zien. Ik vermoed dat die qua prijs even veel zal kosten als een Q5 en GLC met vergelijkbare motor, transmissie en aandrijving.
Comment
-
Ben ook benieuwd naar de prijzen en hoe hij er definitief zal uitzien... niet vergeten dat we nu op de huidige ( verouderde ) xc60 8875€ korting hebben op een dynamic edition !!!! Soms twijfel ik wel eens maar blijft eigenlijk nog steeds hetzelfde model als in 2008 ondanks de facelift en wat technologische veranderingen... zou mijn 5-cilinder ook wel missen denk ik...
aftellen naar dinsdag middag dus !NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk BerichtenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten15k, beseft die verkoper wel goed wat hij zegt? Als je 15k bijtelt bij de huidige XC60, heb je een bijna XC90.
Ik denk dat zoiets toch wel enigszins moet gerelativeerd worden. Een basis XC60 kost nu 37k en dat is een D3 manueel met voorwielaandrijving. Als we vergelijken met de huidige benchmark in die klasse, de GLC, zie je dat die start op 47k voor een 220d met automaat en met vierwielaandrijving. Een vergelijkbare XC60 is de D4 met automaat en vierwielaandrijving en die komt op 44,5k. Als we kijken naar de nieuwe Q5 met 2.0tdi, quattro en automaat zit die op 48k. Een basis Q5 met FWD en manuele bak zit op 40k.
Stel dat Volvo dezelfde strategie toepast als MB en ze schrappen de basismotorisatie en bieden standaard AWD en automaat aan. Dan zou je 37k + 15k = 52k als basisprijs hebben voor een D4 AWD automaat. Ofwel 5k duurder als een GLC, 4k duurder als een Q5 en 7k goedkoper als een XC90, dan nog lijkt die 15k surplus mij straf/te hoog gegrepen.
Maar dan moet ge erbij nemen dat dit business aankoop is en dan zijn de prijzen zeer laag omdat er een nieuw model aan komt. Ik heb ook in 2015 offerte laten maken, en in 2016 was diezelfde al €1200 goedkoper en na wat onderhandelen ging er nog een €480 extra vanaf. Uituindelijk in totaal nog €1000 duurder dan de Tiguan die ik nu heb.
ik zeg ook maar wat de verkoper zei, want €15k is idd veel. En in die fase kon die dat ook niet weten.
Ik ben benieuwd.
Comment
-
Via mannen in regenjassen kunnen we de nieuwe XC60 alvast in vol ornaat bekijken. De onthulling is aanstaande, maar het uiterlijk van de vernieuwde SUV is alvast geen geheim meer. Geheel naar verwachting zal de XC60 een ‘mini-XC90‘ worden. De designtaal van dit model is grotendeels overgenomen op de XC60. De bekende hamer van Thor […]
Comment
-
Via een Zweeds medium is de eerste foto van de gloednieuwe Volvo XC60 op het internet beland.
Hoe de Zweedse website Teknikens Värld precies aan de foto komt, meldt men niet. Het spreekt alleen over een anonieme bron. Andere media plaatsen inmiddels dezelfde foto, ook zonder concrete bron. Op de foto zien we duidelijk dat de XC60, zoals verwacht, heel veel overeenkomsten met grote broer XC90 vertoont.
Net als de XC90 heeft de nieuwe XC60 de inmiddels kenmerkende Thor-koplampen toebedeeld gekregen. Over het algemeen is de auto ook een stuk strakker gelijnd dan de uitgaande generatie. De achterkant van de auto loopt een stuk puntiger toe. Niet alleen uiterlijk zijn de overeenkomsten met de XC90 groot. We weten al dat de nieuwe XC60 gebruikmaakt van het nieuwe modulaire SPA-platform, dat we al kennen van de 90-serie en 60-serie.
De foto lijkt geen onderdeel te zijn van een officiële fotoserie van Volvo. Mogelijk heeft een medewerker de auto snel op de foto gezet en deze verspreid. Morgen krijgen we de XC60 officieel in volle glorie te zien, als het doek er in Genève afgaat. De afgelopen weken kregen we al stukje bij beetje steeds meer van de XC60 te zien.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment