Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Audi is in hoog tempo zijn grotere modellen aan het vernieuwen. Na de nieuwe A8 en A7 maken we op korte termijn kennis met deze volledig nieuwe A6.
De reeks Prologue-concepts die Audi de afgelopen jaren op diverse autoshows naar voren heeft geschoven, lieten zien welke designrichting het merk met de vier ringen de komende jaren in zou slaan. De nieuwe A8 en A7 verschenen met een voor Audi daadwerkelijk nieuw ontwerp op de markt, een designstijl waarbij een over de breedte van de achterzijde lopende lichtbalk en een bredere grille met geknepen koplampunits het beeld bepalen. Deze spionagefoto's laten zien dat ook de A6 een volgens hetzelfde recept getekende koets gaat dragen.
Het lijkt er sterk op dat de nieuwe A6, net als zijn luxueuzere broer A7, wat exterieurmaten betreft ongeveer gelijk blijft aan de huidige generatie. Wel zal de wielbasis dankzij de komst van het nieuwe MLBevo-platform toenemen. Bij de A7 had die nieuwe basis 1,2 cm extra tussen de voor- en achteras tot gevolg. In het interieur verwachten we tot op zekere hoogte eveneens de A7-receptuur tegen te komen. Twee op de middenconsole geplaatste touchscreens gaan er de dienst uitmaken, exemplaren die in feite de centraal geplaatste MMI-knop voor eens en altijd uit lijken te bannen. Ook op het front van autonome systemen maakt de A6 een stap, de auto profiteert van een reeks sensoren en camera's die zijn ondergebracht in Audi's AI-label. Houd rekening met een onthulling in de eerste helft van volgend jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De Audi A6 is al meermaals in testkostuum opgedoken. Vandaag is het voor het eerst dat de nieuwe A6 Avant zich laat zien.
De laatste generaties A7 en A8 hebben inmiddels aan het daglicht kunnen wennen en Audi lijkt behoorlijk tevreden te zijn met de nieuwe designtaal die het over die modellen heeft uitgestort. De op stapel staande nieuwe generatie A6 gaat namelijk tot op zekere hoogte op die auto's lijken. De A6 'Limousine' krijgt een vergelijkbare doorlopende lichtbalk aan de achterzijde en het front komt sterk overeen met dat van de al genoemde A6 en A7. Natuurlijk verschijnt er ook weer een nieuwe A6 Avant, een auto die nu voor het eerst is gesnapt.
Het is nog even de vraag welke behandeling Audi de achterzijde van de nieuwe A6 Avant geeft. Logischerwijs is de Avant tot aan de C-stijl designtechnisch natuurlijk identiek aan z'n sedanbroer.
De wielbasis zal dankzij de komst van het voor de A6 nieuwe MLBevo-platform iets toenemen. Bij de A7 had die nieuwe basis 1,2 cm extra tussen de voor- en achteras tot gevolg. In het interieur verwachten we tot op zekere hoogte eveneens de A7-receptuur tegen te komen. Twee op de middenconsole geplaatste touchscreens gaan er de dienst uitmaken, exemplaren die in feite de centraal geplaatste MMI-knop voor eens en altijd uit lijken te bannen. Ook op het vlak van autonome systemen maakt de A6 een stap, de auto profiteert van een reeks sensoren en camera's die zijn ondergebracht in Audi's AI-label. In de eerste helft van dit jaar verwachten we een onthulling.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Audi's nieuwe generatie A6 duikt de laatste tijd steeds vaker op. Vandaag is het een ingepakte S6 Avant die zich in de sneeuw laat fotograferen.
Nog dit jaar brengt Audi een nieuwe generatie A6 op de markt, een auto die onlangs voor het eerst in camouflagetrim opdook en zich sindsdien vaker op de foto heeft laten zetten. Vandaag zien we de nieuwe A6 Avant voor het eerst als S6.
Het zijn de twee setjes dubbele uitlaatpijpen die weggeven dat we hier met een S6 te maken hebben. Waar de huidige S6 nog een 450 pk sterke 4,0-liter grote V8onder de kap heeft, wisselt Audi die voor de nieuwe S6 waarschijnlijk om voor een minimaal net zo potente V6. In combinatie met een dankzij het nieuwe MLBevo-platform, dat we onder andere al onder de nieuwe A7 tegenkomen, lager gewicht moet dat natuurlijk voor betere prestaties zorgen. Wat exterieurmaten betreft, maakt de nieuwe A6 waarschijnlijk geen enorme stap. Wel zorgt een langere wielbasis voor meer interieurruimte. Ook op het front van autonome systemen maakt de A6 een stap, de auto profiteert van een reeks sensoren en camera's die zijn ondergebracht in Audi's AI-label. Houd rekening met een onthulling in de eerste helft van volgend jaar.
Later dit jaar komt de geheel nieuwe A6 op de markt. Deze S6 zal minimaal een half jaar langer op zich laten wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Audi presenteert in Genève een volledig nieuwe generatie van de A6. Terwijl het merk nog druk bezig is met het lanceren van teaservideos lijkt de auto nu al te vroeg op internet te zijn beland.
Een Frans forum heeft afbeeldingen in handen gekregen van wat ogenschijnlijk de compleet nieuwe AudiA6 is. Of de foto's authentiek zijn, weten we niet helemaal zeker. Daar komen we tijdens de Autosalon van Genève achter.
De laatste generaties A7 en A8 zijn enige tijd geleden gelanceerd en het is de designtaal die over die modellen is gestort die Audi ook naar de A6 brengt. De A6 'Limousine' krijgt geen lichtbalk, maar een brede chroomstrip aan de achterzijde en het front komt sterk overeen met dat van de al genoemde A7 en A8.
De wielbasis zal dankzij de komst van het voor de A6 nieuwe MLBevo-platform iets toenemen. Bij de A7 had die nieuwe basis 1,2 cm extra tussen de voor- en achteras tot gevolg. In het interieur verwachten we tot op zekere hoogte eveneens de A7-receptuur tegen te komen. Twee op de middenconsole geplaatste touchscreens gaan er de dienst uitmaken, exemplaren die in feite de centraal geplaatste MMI-knop voor eens en altijd lijken uit te bannen. Ook op het vlak van autonome systemen maakt de A6 een stap. De auto profiteert van een reeks sensoren en camera's die zijn ondergebracht in Audi's AI-label.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Een nieuwe generatie Audi A6 vraagt natuurlijk om nieuwe S6- en RS6-versies. Het is de S6 Avant die nu in camouflagetrim is opgedoken.
Het zijn de dubbele uitlaatpijpen aan weerszijden van de achterbumper die de ware identiteit van deze A6 Avant verraden. Voor een RS6 is de auto niet voldoende uitgebouwd, maar de twee eindpijpen wijzen op meer dan slechts een S Line-pakketje. De auto die hier rondgaat, is dan ook de nieuwe S6 Avant, een auto die in tegenstelling tot zijn voorganger géén 420 pk sterke V8 in de neus krijgt.
In plaats daarvan monteert Audi zeer waarschijnlijk de 2,9-liter biturbo-V6 die we kennen van de RS4 Avant en de nieuwe RS5. In dat tweetal is die zescilinder goed voor 450 pk, een fraaie toename ten opzichte van de 420 pk die de vorige S6 procedure. Een onthulling verwachten we later dit jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment