Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C8 2017.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Meer interesse hier wanneer de 2l Diesel in Avant versie zal komen.
    Als ik die in Januari 2019 geleverd kan krijgen, dan is dat een dikke kanshebber!
    Ik wil u niet ontmoedigen maar gezien de problemen met de diesels vermoed ik dat ze die zelfs niet gaan aanbieden.
    De 3.0's hebben ze al afgevoerd en komen nooit meer terug, kans is groot dat de 2.0 het zelfde lot krijgt.

Comment

Waar haal jij die info?
      De nieuwe wordt juist wel al met de NIEUWE 3.0 TDI aangeboden op de duitse websites, en zelfs al in België, maar dat is de 286pk motor, en die krijg ik niet.

Audi heeft problemen met het oude model met 3.0 motor omdat er te weinig AdBlue ingespoten wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Waar haal jij die info?
        De nieuwe wordt juist wel al met de NIEUWE 3.0 TDI aangeboden op de duitse websites, en zelfs al in België, maar dat is de 286pk motor, en die krijg ik niet.

Audi heeft problemen met het oude model met 3.0 motor omdat er te weinig AdBlue ingespoten wordt.
        Had een artikel gelezen dat het over de A6, A7 en A8 van de huidige generatie ging.
        Blijkbaar te vroeg gelanceerd en ik niet beter gecheckt.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

HOOG, BREED, LAAG EN SNEL!

AUDI S6, RS6 ÉN A6 ALLROAD IN BEELD

Audi’s nieuwe A6 kennen we inmiddels als sedan en als Avant, maar de meest spraakmakende varianten moeten nog worden gepresenteerd. Onze spionagefotograaf spotte ze alle drie.

Eigelijk is het verstandiger om het lekkers voor het laatst te bewaren, maar vandaag beginnen we met het klapstuk. De RS6 Avant kwam namelijk nog niet eerder voorbij op deze site, maar is voor liefhebbers van pure snelheid natuurlijk wel het meest interessant. De auto op de foto's beschikt nog niet over de definitieve uiterlijke opsmuk, maar over 'opgeplakte' spatbordverbreders om de gigantische wielen te kunnen herbergen. Reken bij het productiemodel op stevig uitgebouwde flanken en agressieve bumpers. Onder de motorkap ligt naar alle waarschijnlijkheid de 4,0-liter V8 die ook in de Urus is te vinden, al levert die in de RS6 vermoedelijk iets minder vermogen dan de 650 pk van Lambo's eerste SUV. De concurrentie in dit segment opereert rond de 600 pk, een eventuele Performance-variant kan uiteraard wel naar 650 stuks.

Die motor is echter niet eens het grootste nieuws rond de RS6. Dat is namelijk de sedanversie die naar verluidt z'n opwachting maakt. Om China en de VS te bedienen, zou zo'n vierdeursvariant voor het eerst sinds de tweede generatie van de RS6 z'n opwachting maken. Met de RS5 Sportback bewees Audi al eerder dat het RS-varianten realiseert die voorheen niet bestonden, een vierdeurs RS6 past mooi in dat plaatje.

Die RS6 is de enige variant van de nieuwe A6 met een achtcilinder in de neus, want de iets minder krachtige S6 verliest dat voorrecht. In plaats daarvan wordt de 2,9-liter V6 uit de RS4 hoogstwaarschijnlijk overgeheveld. Met 450 pk levert dat blok meer vermogen dan de 420 stuks uit de huidige S6. De auto, een sedan dit keer, is op de foto's te herkennen aan de twee dubbele uitlaateindstukkken.

De derde A6 in dit verhaal is de Allroad. Vanaf 1999 is de opgehoogde versie een vast onderdeel van het A6-gamma en dat zal bij de nieuwe niet veranderen. Zo stoer als de eerste variant is de Allroad al lang niet meer, maar met spatbordverbreders, een extra stoere grille en een iets grotere bodemspeling moet het model zich toch onderscheiden van de rest van het gamma.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Kan gewoon niet wennen aan die ridicule motorbenaming. (of beter gezegd het gebrek eraan) Gelukkig is het een kosteloze optie die te verwijderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Kan gewoon niet wennen aan die ridicule motorbenaming. (of beter gezegd het gebrek eraan) Gelukkig is het een kosteloze optie die te verwijderen.
                  Vraag me ook af hoe ze dat bedacht hebben...

Comment

dus die A6 heeft dezelfde uitlaten nu als de RS6? enkel de S6 heeft kleinere quads
                    lets have some more member berries

Comment

RS6 Avant 680 pk.

Last edited by The Pretender; 23/01/2019, 23:01.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

2019 Audi S6 Avant Reveals Its Stylish Design In Camo Free Spy Photos.

Comment

OPGEHOOGD EN AANGEKLEED

AUDI A6 ALLROAD GESNAPT

Ook van de nieuwe Audi A6 Avant komt weer een Allroad-versie en het is de auto die zich nu in testkostuum buiten de deur waagt.

Opgehoogde stationwagens met cross-over-achtige aankleding zijn nog altijd een bijzondere niche. Momenteel hebben merken als Volvo (V90 Cross Country en S60 Cross Country) en Mercedes-Benz (E-klasse All-Terrain) dergelijke varianten in de aanbieding en ook de nieuwe Audi A6 Avant verschijnt straks natuurlijk weer als Allroad ten tonele.

Audi volgt met de nieuwe A6 Allroad natuurlijk het recept dat we kennen van eerdere generaties. De auto komt enkele centimeters hoger op zijn poten te staan, komt over quattro-aandrijving te beschikken en wordt rondom aangekleed grijszwarte stukken kunststof. Dat materiaal zit onder andere rond de wielkasten en krijgt ook in de bumpers, die zijn aangekleed met zilverkleurige skidplates, een plek. Audi leverde de vorige generatie A6 Allroad alleen met 3,0-liter grote zescilinder TSI- en TDI-motoren. We verwachten dat de A6 Allroad dit keer ook met viercilinders te krijgen is, daar de reguliere A6 Avant beschikbaar is als 209 pk sterke 40 TDI, een 2,0-liter grote viercilinder. Dat blok overtreft de minst krachtige versie van de 3.0 TDI (190 pk) die Audi op de vorige A6 Allroad leverde. In de eerste helft van volgend jaar verwachten we de auto op de markt.

Comment

Impressie Allroad,

Comment

Impressie RS6,

Comment

BEKEND RECEPT

AUDI A6 ALLROAD KRUIPT DOOR DE SNEEUW

Uiteraard voert Audi over een tijdje weer een Allroad-versie van de A6 Avant. De ingepakte auto op de foto's vormt daarvan het tweede bewijsstuk.

Onlangs zagen we dat Audi een Allroad-achtige versie van de A1 in het vat heeft zitten, maar uiteraard blijft het Allroad-recept niet voorbehouden aan Audi's kleinste. Sterker nog, het is juist opmerkelijk dat de A1 in een Allroad-pak wordt gehesen. De A6 wordt dat immers al sinds 1999 en was daarmee een van de eerste 'moderne' opgehoogde stationwagens (er waren uiteraard al auto's als de AMC Eagle en Subaru Outback). Op deze foto's zien we de nieuwe A6 Allroad zich een weg door de sneeuw banen. De receptuur is bekend. De A6 Allroad staat enkele centimeters hoger op zijn wielen dan de reguliere versies én krijgt natuurlijk standaard Quattro-aandrijving. Vanbuiten is de auto straks onder meer te herkennen aan de grijszwarte stukken kunststof die Audi rondom op de koets van de auto plakt. Audi leverde de vorige generatie A6 Allroad alleen met 3,0-liter TSI- en TDI-zescilindermotoren. We verwachten dat de A6 Allroad dit keer ook met viercilinders te krijgen is. Eenmaal op de markt krijgt de A6 Allroad auto's als de V90 Cross Country van Volvo en de E-klasse All-Terrain van Mercedes-Benz tegenover zich.

Comment

2020 Audi RS6 Avant Introduces Us To Final Production Body, Unique Headlights

Comment

Comment

Working...
                                    X