Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Abarth 500X

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Abarth 500X

Het is niet de vraag óf maar wanneer. Abarth wil absoluut een snelle uitmonstering op basis van de Fiat 500X uitbrengen. Vermoedelijk arriveert de Abarth 500X, zoals we de telg voor het gemak even noemen, al volgend jaar bij de geselecteerde Abarth-dealers.

De herintroductie van Abarth is een succesvol project voor het Fiat-concern. Met de 500 en de Punto heeft het merk een goede basis voor een zelfstandig merk binnen de Fiat-familie neergezet. De fabrikant geeft daar nu een vervolg aan door de opgefriste 595 te introduceren en de 124 Spider aan het programma toe te voegen. Maar hoewel de hatchback wereldwijd wordt verkocht en de 124 Spider ook over de hele wereld leverbaar zal zijn, bedient het merk met beide types slechts een kleine doelgroep. En daar komt de 500X in beeld. De wereldwijde vraag naar cross-overs en SUV’s is enorm en neemt nog altijd toe. In Europa is momenteel 1 op de 10 nieuw verkochte personenauto’s een SUV. Met een Abarth 500X kan de Fiat-dochter een flinke stap voorwaarts zetten als het gaat om verkoop- en productievolumes.
    CONCURRENTIE
    Nissan toont met de Juke Nismo aan dat er (wereldwijd) een grote vraag naar snelle cross-overs en SUV’s bestaat. Renault zal spoedig met een Captur RS volgen en andere autobouwers onderzoeken momenteel de markt. Abarth gaat zich in die concurrentiestrijd mengen.

bron.: http://autovisie.nl/2016/05/nieuws/abarth-500x/
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Last edited by kevin_krystofiak; 14/06/2016, 22:13.

Comment

Last edited by kevin_krystofiak; 14/06/2016, 22:15.

Comment

Last edited by kevin_krystofiak; 14/06/2016, 22:16.

Comment

Yes I do ! ;-)

Comment

er zou sprake zijn van de 1.4 multiair met een 170pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
              er zou sprake zijn van de 1.4 multiair met een 170pk
              Dat vind ik toch zeer bescheiden voor een 500X die toch dik 1500 Kg weegt.
              Is nu niet echt een vermogen die de 500X, Abarth waardig maakt.
              Een 240 pk 1750i TB motor lijkt mijn dan toch een betere keuze.

Comment

Idem mijn mening. Die 1.4 benzine rijdt niet slecht, maar daar stopt het ook.

Comment

Ik heb trouwens nog steeds mijn twijfels of het hier wel om een "Abarth" versie gaat.
                  Het zou ook gewoon een snellere 500X sport versie kunnen zijn die grotere remmen nodig heeft om het geheel ook vanuit hogere snelheid veilig tot stilstand te brengen.
                  Het is tenslotte een auto van 1500+ Kg.

Comment

Comment

Comment

Comment

Working...
                        X