Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik moest zonder flits trekken, anders kwamen ze ons wegjagen... .
Het was al vrij donker buiten, gelukkig brandden de lampen binnen.
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
In ieder geval, ik vind de nieuwe 3 coupé al heel mooi, dus heb het volste vertrouwen in de M3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguarover een jaar pas? Zoals ie op de foto's staat kan hij zo wegrijden.
In ieder geval, ik vind de nieuwe 3 coupé al heel mooi, dus heb het volste vertrouwen in de M3
Comment
-
Heb jij hier ooit problemen mee dan?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een diff warm loopt, en ik heb daar ook nog nooit speciale luchttoevoergaten in de carosserie voor gezien. Misschien dat ze dit in de bodemplaat kunnen verwerken, om een deel van de luchtstroom boven het diff door te laten stromen?
Of een extra oliekoeler moest het echt nodig zijn?
offtopic, heb jij eigenlijk een sper? Ik veronderstel van wel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMGHeb jij hier ooit problemen mee dan?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een diff warm loopt, en ik heb daar ook nog nooit speciale luchttoevoergaten in de carosserie voor gezien. Misschien dat ze dit in de bodemplaat kunnen verwerken, om een deel van de luchtstroom boven het diff door te laten stromen?
Of een extra oliekoeler moest het echt nodig zijn?
offtopic, heb jij eigenlijk een sper? Ik veronderstel van wel...
Ik heb laatst in een geprepareerde M3 (e36) meegereden op zolder en ik verschoot er wel van hoe warm de versnellingsbak (120°) en het diff (90°) werden. Ik vroeg aan de man of dit normaal is. Hij zegt, als ik meer op koppel ga rijden zal het diff warmer worden, en de boit minder warm worden.
Het nadeel wat de nieuwe M3 gaat hebben tegen de M5 is dat de achterste uitlaatdemper over de volledige breedte komt zoals die van de E46 M3. En daardoor de luchtstroom rond het diff moeilijker wordt. Ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd inzien, maar waarom zou er anders een rooster in de achterbumper komen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticJip, ik heb 25% sper
Ik heb laatst in een geprepareerde M3 (e36) meegereden op zolder en ik verschoot er wel van hoe warm de versnellingsbak (120°) en het diff (90°) werden. Ik vroeg aan de man of dit normaal is. Hij zegt, als ik meer op koppel ga rijden zal het diff warmer worden, en de boit minder warm worden.
Het nadeel wat de nieuwe M3 gaat hebben tegen de M5 is dat de achterste uitlaatdemper over de volledige breedte komt zoals die van de E46 M3. En daardoor de luchtstroom rond het diff moeilijker wordt. Ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd inzien, maar waarom zou er anders een rooster in de achterbumper komen?
Als je kijkt naar luchtgekoelde motoren gelijk een oudere porsche-motor, die hadden dan een relatief dunne wand en een massa koelvinnen om het oppervlak zo groot mogelijk te maken. Anders is luchtkoeling niet efficiënt vrees ik. En ik heb nog nooit een diff met koelvinnen gezien
Op 4x4's wordt overal waar te veel warmte wordt geproduceerd een oliekoeler op gesmeten. Maar ik neem aan dat dat bij een sportwagen al rap veel te zwaar zou worden ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMGok, maar ik denk eigenlijk niet dat een frisse luchtstroom een differentieel afgekoeld krijgt. Het oppervlak van de buitenkant is veel te klein in vergelijking met het volume (olie, tandwielen, kroonwiel,...) wat het moet afkoelen, en de buitenschaal is ook te dik opdat de warmte binnenin gemakkelijk aan de omgeving kan worden kwijtgeraakt.
Als je kijkt naar luchtgekoelde motoren gelijk een oudere porsche-motor, die hadden dan een relatief dunne wand en een massa koelvinnen om het oppervlak zo groot mogelijk te maken. Anders is luchtkoeling niet efficiënt vrees ik. En ik heb nog nooit een diff met koelvinnen gezien
Op 4x4's wordt overal waar te veel warmte wordt geproduceerd een oliekoeler op gesmeten. Maar ik neem aan dat dat bij een sportwagen al rap veel te zwaar zou worden ....
Comment
-
Ik denk dat 'n diffusor dan handiger is, in plaats van gaten in bumpers te kerven...----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
Comment