Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 (e90)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Dees wordt een zalige kar

Roughneck en hebben hem vandaag zien staan in het Testcenter in Nurburg. Een wagen waren ze nog druk aan het sleutelen, de andere stond daar klaar zonder camouflage

Ik hoop dat de foto's van Roughneck een beetje gelukt zijn.
    waar staan ze ergens, bmwM-optic?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nielz
      waar staan ze ergens, bmwM-optic?
      Nog nergens

Comment

• Ik moest zonder flits trekken, anders kwamen ze ons wegjagen... .

Het was al vrij donker buiten, gelukkig brandden de lampen binnen.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
          Ik moest zonder flits trekken, anders kwamen ze ons wegjagen... .

Het was al vrij donker buiten, gelukkig brandden de lampen binnen.

die foto was volgens mij veel geld waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
            Geen idee. Van kwaliteit is ie niet echt schitterend hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
              Bwa 't is niet dat er nog geen van getrokken zijn he
              Hij onthuld niet echt iets nieuws

Comment

• Een beetje uitgelicht:

't zegt niet echt veel meer. Alleen weeral de uitlaten die vrij hard naar binnen staan. (Wat al wel geweten was)
                Bijgevoegde Bestanden
                nls2000

Comment

• Deze foto van de achterbumper hier toch nog niet gezien ?
                  Uit een autobild van week of 2 geleden ;

Dealer houdt ons op de hoogte, zou oktober/november 07 hier verkrijgbaar moeten zijn !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RS
                    Deze foto van de achterbumper hier toch nog niet gezien ?
                    Uit een autobild van week of 2 geleden ;

Dealer houdt ons op de hoogte, zou oktober/november 07 hier verkrijgbaar moeten zijn !
                    over een jaar pas? Zoals ie op de foto's staat kan hij zo wegrijden.
                    In ieder geval, ik vind de nieuwe 3 coupé al heel mooi, dus heb het volste vertrouwen in de M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
                      over een jaar pas? Zoals ie op de foto's staat kan hij zo wegrijden.
                      In ieder geval, ik vind de nieuwe 3 coupé al heel mooi, dus heb het volste vertrouwen in de M3
                      Ik heb zo mijn vragen wat betreft die achterbumper . Hopelijk komt dat in orde...

Comment

• Ik vraag me af hoe ze het achterdiff fatsoenlijk koel kunnen houden, misschien dat ze hiervoor een rooster in de achterbumper vrij moeten laten voor de luchtstroom rond het diff op te wekken.

Comment

• Heb jij hier ooit problemen mee dan?

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een diff warm loopt, en ik heb daar ook nog nooit speciale luchttoevoergaten in de carosserie voor gezien. Misschien dat ze dit in de bodemplaat kunnen verwerken, om een deel van de luchtstroom boven het diff door te laten stromen?
                          Of een extra oliekoeler moest het echt nodig zijn?

offtopic, heb jij eigenlijk een sper? Ik veronderstel van wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
                            Heb jij hier ooit problemen mee dan?

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een diff warm loopt, en ik heb daar ook nog nooit speciale luchttoevoergaten in de carosserie voor gezien. Misschien dat ze dit in de bodemplaat kunnen verwerken, om een deel van de luchtstroom boven het diff door te laten stromen?
                            Of een extra oliekoeler moest het echt nodig zijn?

offtopic, heb jij eigenlijk een sper? Ik veronderstel van wel...
                            Jip, ik heb 25% sper

Ik heb laatst in een geprepareerde M3 (e36) meegereden op zolder en ik verschoot er wel van hoe warm de versnellingsbak (120°) en het diff (90°) werden. Ik vroeg aan de man of dit normaal is. Hij zegt, als ik meer op koppel ga rijden zal het diff warmer worden, en de boit minder warm worden.

Het nadeel wat de nieuwe M3 gaat hebben tegen de M5 is dat de achterste uitlaatdemper over de volledige breedte komt zoals die van de E46 M3. En daardoor de luchtstroom rond het diff moeilijker wordt. Ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd inzien, maar waarom zou er anders een rooster in de achterbumper komen?

Comment

Jip, ik heb 25% sper

Ik heb laatst in een geprepareerde M3 (e36) meegereden op zolder en ik verschoot er wel van hoe warm de versnellingsbak (120°) en het diff (90°) werden. Ik vroeg aan de man of dit normaal is. Hij zegt, als ik meer op koppel ga rijden zal het diff warmer worden, en de boit minder warm worden.

Het nadeel wat de nieuwe M3 gaat hebben tegen de M5 is dat de achterste uitlaatdemper over de volledige breedte komt zoals die van de E46 M3. En daardoor de luchtstroom rond het diff moeilijker wordt. Ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd inzien, maar waarom zou er anders een rooster in de achterbumper komen?
                              ok, maar ik denk eigenlijk niet dat een frisse luchtstroom een differentieel afgekoeld krijgt. Het oppervlak van de buitenkant is veel te klein in vergelijking met het volume (olie, tandwielen, kroonwiel,...) wat het moet afkoelen, en de buitenschaal is ook te dik opdat de warmte binnenin gemakkelijk aan de omgeving kan worden kwijtgeraakt.

Als je kijkt naar luchtgekoelde motoren gelijk een oudere porsche-motor, die hadden dan een relatief dunne wand en een massa koelvinnen om het oppervlak zo groot mogelijk te maken. Anders is luchtkoeling niet efficiënt vrees ik. En ik heb nog nooit een diff met koelvinnen gezien

Op 4x4's wordt overal waar te veel warmte wordt geproduceerd een oliekoeler op gesmeten. Maar ik neem aan dat dat bij een sportwagen al rap veel te zwaar zou worden ....

Comment

ok, maar ik denk eigenlijk niet dat een frisse luchtstroom een differentieel afgekoeld krijgt. Het oppervlak van de buitenkant is veel te klein in vergelijking met het volume (olie, tandwielen, kroonwiel,...) wat het moet afkoelen, en de buitenschaal is ook te dik opdat de warmte binnenin gemakkelijk aan de omgeving kan worden kwijtgeraakt.

Als je kijkt naar luchtgekoelde motoren gelijk een oudere porsche-motor, die hadden dan een relatief dunne wand en een massa koelvinnen om het oppervlak zo groot mogelijk te maken. Anders is luchtkoeling niet efficiënt vrees ik. En ik heb nog nooit een diff met koelvinnen gezien

Op 4x4's wordt overal waar te veel warmte wordt geproduceerd een oliekoeler op gesmeten. Maar ik neem aan dat dat bij een sportwagen al rap veel te zwaar zou worden ....
                                gaat garage in en trekt foto van diff

Comment

gaat garage in en trekt foto van diff
                                  Ok, ik zwijg al

Comment

• Het kan misschien net genoeg zijn. we zullen wel zien of de bumper uberhaupt een rooster krijgt. En waarvoor het zal dienen kunnen we bestuderen eind november volgend jaar

Comment

Ok, ik zwijg al
                                      Had je post niet gezien

te laat

Comment

• Ik denk dat 'n diffusor dan handiger is, in plaats van gaten in bumpers te kerven...
                                        ----------------------------------------------------------------------------------
                                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                        Pictures here: BMW 7 Series
                                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                        It might need half a starsystem to turn around,
                                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• is het mogelijk een diffuser te maken in de bumper met het uitlaatsysteem.
                                          De M6 heeft zo een diffuser maar deze heeft dan ook weer 2 apparte dempers als uitlaat

Comment

Working...
                                          X