Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 (e90)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
    kben die foto's ook tegengekomen, wel ergens anders dan op germancarfans, maar kheb ze niet gepost omdat hij geen benzinepijpjes had en ik het daarom nogal twijfelachtig vond...
    Dit is volgens mij toch een benzine-versie hoor. Toch vreemd, die wielen onder een E90 lijken altijd te klein...

    Comment


    • #42
      Toch nog redelijk goed gecamoufleerd hoor, in die zin dat ze niet veel prijsgeven opvlak van het uiterlijk van de wagen. Geen M-bumpers, geen roostertjes opzij, ... Hij ziet eruit als een gewone 3-reeks (op velgen, remmen en uitlaten na natuurlijk).
      Andere mogelijkheid: een heel potente diesel (335d?).
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • #43
        Jips, ik ging dat ook zeggen.
        Wss de 335d, top diesel versie, die ziet er daarom wel wat sportiever uit, maar geen M3!

        Comment


        • #44
          Normaal zou een 335d wel met twee uitlaten kunnen, zoals de 535d. Ik ga dus zeker niet beweren dat het zeker een diesel is. Zouden ze een 335d uitbrengen met vier uitlaten om hem potenter te laten overkomen of om een iets mooier geluid te verkrijgen?
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Normaal zou een 335d wel met twee uitlaten kunnen, zoals de 535d. Ik ga dus zeker niet beweren dat het zeker een diesel is. Zouden ze een 335d uitbrengen met vier uitlaten om hem potenter te laten overkomen of om een iets mooier geluid te verkrijgen?
            Ik ben er bijna zeker van dat het om een diesel gaat, bij de 35d hebben ze die uitlaten gezet als benzineuitlaten omdat dat mooi is. Bij de M3 heeft dat volgens mij wel degelijk zijn nut.

            Comment


            • #46
              En toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                En toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.

                Ik ben daar iets minder zeker van eerlijk gezegd. Als je ziet welke krachtige diesels er nu al zijn ... Vroeger kocht niemand een wagen met een dieselmotor boven 1.500.000 fr. Diesel wint dus ook aan populairteit in de hogere prijsklassen, en het verbruik van een dergelijke motor speelt een steeds kleinere rol. Als dieselmotoren blijven evolueren zoals nu het geval is ... Een dieselmotor zal nooit een benzinemotor overtreffen uiteraard, maar ik zie een dieselmotor nog wel dienst doen in een BMW van de M-afdeling, maar dan wel ietwat in de schaduw van de reguliere M-versie met benzinemotor. Uiteraard kan het nog best 15 jaar duren eer het zover is hé.
                Zeg in ieder geval nooit nooit.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                  En toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.
                  Da's iets waar ik nog niet aan gedacht had... . Tja, ik weet het niet meer, de toekomst zal het wel uitwijzen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                    En toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.
                    Een coupe met diesel ging er ook NOOIT komen. Laat staan een cabrio.

                    Comment


                    • #50
                      Van die scoop op de vorige pagina kan je nog niet veel afleiden, ik wacht nog even met mijn oordeel te vellen.

                      Comment


                      • #51
                        Inderdaad, we kunnen nog niets met zekerheid zeggen. Toch hoop ik dat er een zeer potente diesel uitkomt. Met die diesels van tegenwoordig wordt er toch gegoocheld met de pk's. Bijvoorbeeld de 745d werd nog maar pas voorgesteld met 300pk, tot enkele weken later Mercedes en Audi hun V8-diesel voorstellen met iets meer pk. Reactie van BMW: 745d krijgt nu 330pk, zodat zij weer de meeste pk's hebben. Zomaar effekes 30pk meer in een handomdraai. Om deze rede hoop ik dan ook dat de 335d nog meer pk zal hebben dan de 535d. Het zou ook tof zijn moest deze 335d enkel en alleen in M-uitvoering te verkrijgen zijn, zodat er eindelijk een concurrent is voor de C30cdi AMG, die al enkele jaren te verkrijgen is. En geloof me maar als ik zeg dat ze bij Mercedes en Audi ook niet stilzitten... Diesel is de toekomst...
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Inderdaad, we kunnen nog niets met zekerheid zeggen. Toch hoop ik dat er een zeer potente diesel uitkomt. Met die diesels van tegenwoordig wordt er toch gegoocheld met de pk's. Bijvoorbeeld de 745d werd nog maar pas voorgesteld met 300pk, tot enkele weken later Mercedes en Audi hun V8-diesel voorstellen met iets meer pk. Reactie van BMW: 745d krijgt nu 330pk, zodat zij weer de meeste pk's hebben. Zomaar effekes 30pk meer in een handomdraai. Om deze rede hoop ik dan ook dat de 335d nog meer pk zal hebben dan de 535d. Het zou ook tof zijn moest deze 335d enkel en alleen in M-uitvoering te verkrijgen zijn, zodat er eindelijk een concurrent is voor de C30cdi AMG, die al enkele jaren te verkrijgen is. En geloof me maar als ik zeg dat ze bij Mercedes en Audi ook niet stilzitten... Diesel is de toekomst...
                          Rood: Da's niet in een handomdraai, hoor, da's door constante ontwikkeling van die motor .

                          Groen: Fout: als men daadwerkelijk het kyotoplan tot een goed einde wil brengen, en de uitstoot van roetdeeltjes naar beneden wil halen, zal men moeten opteren voor benzine, of later ethanol. Nog later dingen als H2 (niet in mijn opinie), hybride, ... . Geloof me, diesel is nu nog bezig, maar 't is de toekomst niet.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                            Rood: Da's niet in een handomdraai, hoor, da's door constante ontwikkeling van die motor .

                            Groen: Fout: als men daadwerkelijk het kyotoplan tot een goed einde wil brengen, en de uitstoot van roetdeeltjes naar beneden wil halen, zal men moeten opteren voor benzine, of later ethanol. Nog later dingen als H2 (niet in mijn opinie), hybride, ... . Geloof me, diesel is nu nog bezig, maar 't is de toekomst niet.
                            Heel juist, de hybrides zijn nu de eerst volgende stap in de goeie richting. Op lange termijn heeft diesel niet veel overlevingskansen simpelweg omdat het zo vervuilend is.

                            Wat de 745d betreft, dat is volgens mij ook niet meer dan een software aanpassing. De motor heeft pas een doorontwikkeling achter de rug (van 4.0 naar 4.4). Het specifiek vermogen van deze motor lag ook nog een stukje lager dan die van de concurrentie. Er zat dus zeker nog genoeg reserve in.

                            Een M diesel? Hier zou ik echt, maar dan ook écht niet op hopen. M bouwt echt hardcore sportwagens. Ze willen de X5 en X3 ook niet opnemen in het gamma omdat het niet in hun filosofie past. SUV's zijn namelijk geen wagens voor op een circuit. De '7 valt ook buiten categorie. Dat de '1 geen M-versie krijgt is enkel door het feit dat de '1 niet in Amerika verkocht wordt. Ok, de coupé en cabrio hebben ook een diesel gekregen maar dat was ook maar om de laatste levensjaren van de E46 nog een verkoopsboost te geven. Trouwens, M GmbH bouwt geen turbomotoren omdat een parcour om een hoogtoerige atmosferische motor vraagt. En dan komen we bij een hoogtoerige (atmosferische!? ) diesel?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                              Heel juist, de hybrides zijn nu de eerst volgende stap in de goeie richting. Op lange termijn heeft diesel niet veel overlevingskansen simpelweg omdat het zo vervuilend is.

                              Wat de 745d betreft, dat is volgens mij ook niet meer dan een software aanpassing. De motor heeft pas een doorontwikkeling achter de rug (van 4.0 naar 4.4). Het specifiek vermogen van deze motor lag ook nog een stukje lager dan die van de concurrentie. Er zat dus zeker nog genoeg reserve in.

                              Een M diesel? Hier zou ik echt, maar dan ook écht niet op hopen. M bouwt echt hardcore sportwagens. Ze willen de X5 en X3 ook niet opnemen in het gamma omdat het niet in hun filosofie past. SUV's zijn namelijk geen wagens voor op een circuit. De '7 valt ook buiten categorie. Dat de '1 geen M-versie krijgt is enkel door het feit dat de '1 niet in Amerika verkocht wordt. Ok, de coupé en cabrio hebben ook een diesel gekregen maar dat was ook maar om de laatste levensjaren van de E46 nog een verkoopsboost te geven. Trouwens, M GmbH bouwt geen turbomotoren omdat een parcour om een hoogtoerige atmosferische motor vraagt. En dan komen we bij een hoogtoerige (atmosferische!? ) diesel?
                              Een turbomotor kan ook hoogtoerig zijn .

                              Was M motorsport niet bezig met een turboversie voor de 3, of was dat BMW zelf en niet M?

                              Comment


                              • #55
                                Dat ding is géén diesel, maar een ultrapotente benzine. De naar beneden gebogen uitlaatjes dienen als camouflage.


                                - edit -

                                imho
                                Last edited by ; 25/07/2005, 17:29.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                  Een turbomotor kan ook hoogtoerig zijn .

                                  Was M motorsport niet bezig met een turboversie voor de 3, of was dat BMW zelf en niet M?
                                  Dat is BMW zelf om het gat tussen de 330i en de M3 op te vullen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Dat ding is géén diesel, maar een ultrapotente benzine. De naar beneden gebogen uitlaatjes dienen als camouflage.


                                    - edit -

                                    imho
                                    Zonder de edit had ik gevraagd: "hoe weet je dat"

                                    Nu wordt het: "waarom denk je dat".

                                    Comment


                                    • #58
                                      Het verwondert me dat er hier nog geen PS-en staan van de nieuwe M3... Vorige week in Frankrijk stond op een bepaald autotijdschrift (naam ontglipt me) een fantastische scoop van de nieuwe M3. Ik dacht dat hij hier al lang zou staan!

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                        Groen: Fout: als men daadwerkelijk het kyotoplan tot een goed einde wil brengen, en de uitstoot van roetdeeltjes naar beneden wil halen, zal men moeten opteren voor benzine, of later ethanol. Nog later dingen als H2 (niet in mijn opinie), hybride, ... . Geloof me, diesel is nu nog bezig, maar 't is de toekomst niet.
                                        Euhm, lees dit zelf nog eens na, en verbeter jezelf.
                                        A Twist of the Wrist

                                        Comment


                                        • #60
                                          De nieuwe M3 krijgt naar alle waarschijnlijkheid een V8 ipv een 6-cilinder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X