Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Toch nog redelijk goed gecamoufleerd hoor, in die zin dat ze niet veel prijsgeven opvlak van het uiterlijk van de wagen. Geen M-bumpers, geen roostertjes opzij, ... Hij ziet eruit als een gewone 3-reeks (op velgen, remmen en uitlaten na natuurlijk).
Andere mogelijkheid: een heel potente diesel (335d?).
Comment
-
Normaal zou een 335d wel met twee uitlaten kunnen, zoals de 535d. Ik ga dus zeker niet beweren dat het zeker een diesel is. Zouden ze een 335d uitbrengen met vier uitlaten om hem potenter te laten overkomen of om een iets mooier geluid te verkrijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakNormaal zou een 335d wel met twee uitlaten kunnen, zoals de 535d. Ik ga dus zeker niet beweren dat het zeker een diesel is. Zouden ze een 335d uitbrengen met vier uitlaten om hem potenter te laten overkomen of om een iets mooier geluid te verkrijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijnEn toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.
Ik ben daar iets minder zeker van eerlijk gezegd. Als je ziet welke krachtige diesels er nu al zijn ... Vroeger kocht niemand een wagen met een dieselmotor boven 1.500.000 fr. Diesel wint dus ook aan populairteit in de hogere prijsklassen, en het verbruik van een dergelijke motor speelt een steeds kleinere rol. Als dieselmotoren blijven evolueren zoals nu het geval is ... Een dieselmotor zal nooit een benzinemotor overtreffen uiteraard, maar ik zie een dieselmotor nog wel dienst doen in een BMW van de M-afdeling, maar dan wel ietwat in de schaduw van de reguliere M-versie met benzinemotor. Uiteraard kan het nog best 15 jaar duren eer het zover is hé.
Zeg in ieder geval nooit nooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijnEn toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijnEn toch, waarom zou BMW een diesel testen die 4 uitlaten heeft?? Die komt er toch sowieso nooit. 4 uitlaten op een BMW kan enkel een M zijn. En ik ben méér dan bijna zeker dat M nooit een diesel zal bouwen.
Comment
-
Inderdaad, we kunnen nog niets met zekerheid zeggen. Toch hoop ik dat er een zeer potente diesel uitkomt. Met die diesels van tegenwoordig wordt er toch gegoocheld met de pk's. Bijvoorbeeld de 745d werd nog maar pas voorgesteld met 300pk, tot enkele weken later Mercedes en Audi hun V8-diesel voorstellen met iets meer pk. Reactie van BMW: 745d krijgt nu 330pk, zodat zij weer de meeste pk's hebben. Zomaar effekes 30pk meer in een handomdraai. Om deze rede hoop ik dan ook dat de 335d nog meer pk zal hebben dan de 535d. Het zou ook tof zijn moest deze 335d enkel en alleen in M-uitvoering te verkrijgen zijn, zodat er eindelijk een concurrent is voor de C30cdi AMG, die al enkele jaren te verkrijgen is. En geloof me maar als ik zeg dat ze bij Mercedes en Audi ook niet stilzitten... Diesel is de toekomst...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBInderdaad, we kunnen nog niets met zekerheid zeggen. Toch hoop ik dat er een zeer potente diesel uitkomt. Met die diesels van tegenwoordig wordt er toch gegoocheld met de pk's. Bijvoorbeeld de 745d werd nog maar pas voorgesteld met 300pk, tot enkele weken later Mercedes en Audi hun V8-diesel voorstellen met iets meer pk. Reactie van BMW: 745d krijgt nu 330pk, zodat zij weer de meeste pk's hebben. Zomaar effekes 30pk meer in een handomdraai. Om deze rede hoop ik dan ook dat de 335d nog meer pk zal hebben dan de 535d. Het zou ook tof zijn moest deze 335d enkel en alleen in M-uitvoering te verkrijgen zijn, zodat er eindelijk een concurrent is voor de C30cdi AMG, die al enkele jaren te verkrijgen is. En geloof me maar als ik zeg dat ze bij Mercedes en Audi ook niet stilzitten... Diesel is de toekomst...
Groen: Fout: als men daadwerkelijk het kyotoplan tot een goed einde wil brengen, en de uitstoot van roetdeeltjes naar beneden wil halen, zal men moeten opteren voor benzine, of later ethanol. Nog later dingen als H2 (niet in mijn opinie), hybride, ... . Geloof me, diesel is nu nog bezig, maar 't is de toekomst niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister VRood: Da's niet in een handomdraai, hoor, da's door constante ontwikkeling van die motor .
Groen: Fout: als men daadwerkelijk het kyotoplan tot een goed einde wil brengen, en de uitstoot van roetdeeltjes naar beneden wil halen, zal men moeten opteren voor benzine, of later ethanol. Nog later dingen als H2 (niet in mijn opinie), hybride, ... . Geloof me, diesel is nu nog bezig, maar 't is de toekomst niet.
Wat de 745d betreft, dat is volgens mij ook niet meer dan een software aanpassing. De motor heeft pas een doorontwikkeling achter de rug (van 4.0 naar 4.4). Het specifiek vermogen van deze motor lag ook nog een stukje lager dan die van de concurrentie. Er zat dus zeker nog genoeg reserve in.
Een M diesel? Hier zou ik echt, maar dan ook écht niet op hopen. M bouwt echt hardcore sportwagens. Ze willen de X5 en X3 ook niet opnemen in het gamma omdat het niet in hun filosofie past. SUV's zijn namelijk geen wagens voor op een circuit. De '7 valt ook buiten categorie. Dat de '1 geen M-versie krijgt is enkel door het feit dat de '1 niet in Amerika verkocht wordt. Ok, de coupé en cabrio hebben ook een diesel gekregen maar dat was ook maar om de laatste levensjaren van de E46 nog een verkoopsboost te geven. Trouwens, M GmbH bouwt geen turbomotoren omdat een parcour om een hoogtoerige atmosferische motor vraagt. En dan komen we bij een hoogtoerige (atmosferische!? ) diesel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijnHeel juist, de hybrides zijn nu de eerst volgende stap in de goeie richting. Op lange termijn heeft diesel niet veel overlevingskansen simpelweg omdat het zo vervuilend is.
Wat de 745d betreft, dat is volgens mij ook niet meer dan een software aanpassing. De motor heeft pas een doorontwikkeling achter de rug (van 4.0 naar 4.4). Het specifiek vermogen van deze motor lag ook nog een stukje lager dan die van de concurrentie. Er zat dus zeker nog genoeg reserve in.
Een M diesel? Hier zou ik echt, maar dan ook écht niet op hopen. M bouwt echt hardcore sportwagens. Ze willen de X5 en X3 ook niet opnemen in het gamma omdat het niet in hun filosofie past. SUV's zijn namelijk geen wagens voor op een circuit. De '7 valt ook buiten categorie. Dat de '1 geen M-versie krijgt is enkel door het feit dat de '1 niet in Amerika verkocht wordt. Ok, de coupé en cabrio hebben ook een diesel gekregen maar dat was ook maar om de laatste levensjaren van de E46 nog een verkoopsboost te geven. Trouwens, M GmbH bouwt geen turbomotoren omdat een parcour om een hoogtoerige atmosferische motor vraagt. En dan komen we bij een hoogtoerige (atmosferische!? ) diesel?
Was M motorsport niet bezig met een turboversie voor de 3, of was dat BMW zelf en niet M?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister VGroen: Fout: als men daadwerkelijk het kyotoplan tot een goed einde wil brengen, en de uitstoot van roetdeeltjes naar beneden wil halen, zal men moeten opteren voor benzine, of later ethanol. Nog later dingen als H2 (niet in mijn opinie), hybride, ... . Geloof me, diesel is nu nog bezig, maar 't is de toekomst niet.A Twist of the Wrist
Comment
Comment