Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 (e90)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten
    Dit is een tegenvaller... Ziet er helemaal niet uit zoals verwacht. Dit is haast niets meer dan een 3 coupé met 4 uitlaten en een ietsjes andere bodykit...

    Jammer, een M3 mag wat ruiger zijn dan een M5... Minder gedistingueerd...
    Vind ik ook een tegenvaller.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3 Bekijk Berichten
      De BMW M3 CSL (Coupé Sport Lightweight) weegt 110 kg minder dan de 'gewone' M3...
      Bedankt voor deze extra toelichting...
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Studie BMW M3 Coupé

        Autobild:

        BMW enthüllt auf dem Genfer Salon 2007 die Studie des neuen M3. AUTO BILD SPORTSCARS zeigt erste Fotos vom mehr als 400 PS starken V8-Sportler!

        Während beim normalen 3er Coupé das Kennzeichen in den Kofferraumdeckel integriert ist, rutscht es beim M3 in die Heckschürze.






        Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

        Comment


        • als dit de nieuwe M3 is,vind ik het toch maar lelijk

          Comment


          • Dit is hem denk ik ook niet.

            Comment


            • nog bedankt voor de reacties van de m3 en m3 csl dus de m3 csl is gewoon echt voor race freaks. het is gewoon een race auto maar snap niet waarom mensen deze auto dan kiezen voor een dagelijkste auto.

              Comment


              • Ohja ice, ga je nu de optie van de rode bollen nemen of gwn met de paarse?

                Comment


                • moet je nou weer off topic gaan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk Berichten
                    nog bedankt voor de reacties van de m3 en m3 csl dus de m3 csl is gewoon echt voor race freaks. het is gewoon een race auto maar snap niet waarom mensen deze auto dan kiezen voor een dagelijkste auto.
                    Tja, ik denk dat de meesten een CSL als tweede kopen. Het zullen ook enkel de echte liefhebbers zijn die zo'n wagen kopen.
                    Als tweede wagen zou ik zo'n CSL wel willen...
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                      Ohja ice, ga je nu de optie van de rode bollen nemen of gwn met de paarse?
                      Helaba, wel braaf zijn hé...

                      Geen ruzie maken hé kindjes, anders wordt papa boos, en dan moet ik jullie billenkoek geven...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Helaba, wel braaf zijn hé...

                        Geen ruzie maken hé kindjes, anders wordt papa boos, en dan moet ik jullie billenkoek geven...
                        Als Pmmeke mag grappen over de bollen, ik toch ook


                        n/o.

                        Case closed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          Studie BMW M3 Coupé
                          foto's van in de CAR van 2 maand geleden

                          photoshop btw

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                            foto's van in de CAR van 2 maand geleden

                            photoshop btw
                            en een repost

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                              foto's van in de CAR van 2 maand geleden

                              photoshop btw
                              Ja, gelukkig!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                Ja, gelukkig!
                                het is mij allemaal gelijk, als ze er maar geen underdog van maken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3 Bekijk Berichten
                                  De BMW M3 CSL (Coupé Sport Lightweight) weegt 110 kg minder dan de 'gewone' M3. Dit doordat BMW gebruikt maakte van met koolstofvezel versterkt plastic. De achterruit bestaat uit dunner glas, de binnenzijde van de koffer bestaat uit hard karton en het dak is gemaakt uit 'carbon-fibre'. De radio en airco zijn een optie. De zescilinder lijnmotor is eveneens op minimum gewicht gebracht. Hij levert een vermogen van 360 pk en het maximum koppel bedraagt 370 Nm. De CSL heeft ook een grotere spoorbreedte en een aangepast onderstel dan bij de 'gewone' M3. De remmen zijn aangepast om sneller tot stilstand te komen en voor gebruik van de auto op het circuit waren er ook sportremblokken beschikbaar. De Pilot Sport Cup-banden van de CSL zijn speciaal door Michelin ontwikkeld. Het rubber met asymmetrisch loopvlak heeft maat 235/35 ZR19 vóór en 265/30 ZR19 achter. In het interieur van de M3 CSL zijn er meer 'hardcore' kuipzetels gemaakt uit glasvezel. Stuur, handrem en pook zijn in een soort Alcantara. De 19" velgen zijn ook andere dan de 'gewone' M3.

                                  De extra zaken die je krijgt bij een BMW M3 met competition pack zijn het stuur en handrem in alcantara en de 19" CSL velgen.
                                  Bedankt voor je duidelijke, uitgebreide en interessante vergelijking, Mister M3.

                                  Comment


                                  • 6 maart is de officiele voorstelling van de M3 CONCEPT!!!!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk Berichten
                                      nog bedankt voor de reacties van de m3 en m3 csl dus de m3 csl is gewoon echt voor race freaks. het is gewoon een race auto maar snap niet waarom mensen deze auto dan kiezen voor een dagelijkste auto.
                                      Ik zou ook liever de CSL hebben hoor
                                      nls2000

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door newadrie Bekijk Berichten
                                        6 maart is de officiele voorstelling van de M3 CONCEPT!!!!
                                        Dan gaat 'm in Genève staan...
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                          Bedankt voor je duidelijke, uitgebreide en interessante vergelijking
                                          Duidelijke, uitgebreide en interessante copy-paste (vermoed ik?), maar daarom inderdaad niet minder verdienstelijk.


                                          Trouwens, dat van 't Competition Pack is niet (volledig) juist. Nu lijkt het alsof de Competition Pack gewoon een cosmetisch pack was, en dat is allerminst waar. De M3 met Competition Pack krijgt naast die vermelde cosmetische opsmuk ook nog andere (technische) zaken ook :
                                          • De remmen van de Z4 M, die afgeleid zijn van die van de M3 CSL. Helemaal identiek zijn ze (naar ik meen te weten) niet, maar de remschijven zijn wel identiek en zijn gegroeid. Zij die kunnen vergelijken, melden een nauwelijks gestegen bijtkracht (de gewone M3 heeft, in tegenstellnig tot wat sommigen op basis van bepaalde tests denken, al fenomenaal bijtende remmen), maar wel een duidelijk gestegen uithoudingsvermogen.
                                          • De ophanging is lichtjes aangepast. De CS heeft wat meer negatief camber en een iets breder spoor, waardoor 'ie een beetje minder rustig rechtdoor loopt maar wel een pakje snediger instuurt (iets wat bij de CSL trouwens nog duidelijker is, en iets wat veel hardcore M3-eigenaren al zélf after-market hadden aangepast). Ook heeft men de dempers/veren nog lichtjes aangepast (eerder detail-aanpassingen).
                                          • De auto heeft een M Track knop op 't stuur (onmogeiljkheid om de M3 CS met multifunctioneel stuur te bestellen, dus). Dit feature vond je ook op de CSL, al zit 't hier in afgeslankte versie : na activatie van de M Track Mode, worden de elektronische rijhulpsystemen in een "zeer sportieve modus" gezet, dus niét gedeactiveerd, ze blijven actief maar op een manier zodat men de auto wat meer kan gooien en smijten (wat op circuit vaak nodig is om toptijden te rijden, en bovendien is 't ook plezant). De auto kan nu bij 't insturen van trage chicanes gerust wat over z'n voorwielen schuiven, zonder dat 't DSC 'm probeert recht te trekken en 't ASC daarbij gas afkoppelt. En idem bij 't uitaccelereren van bochten, waarbij wat wielspin en een licht overstuur zonder problemen wordt getolerereerd, zodat je de auto niet door 't DSC "lam" gemaakt (zonder power) uit een bocht stuurt en pas terug power krijgt als 'ie bijna rechtdoor rijdt. En toch blijven DSC en ASC actief! Dus in extremere gevallen helpt de auto wel om je op 't rechte pad te houden. Dat zijn de voornaamste voordelen van de M Track Mode.
                                            Nadeel is dat je de M3 met CS Pack dus niet met multifunctioneel stuurwiel, en dus ook niet met snelheidsregelaar kan krijgen. Al heb ik al meerdere CS-eigenaren gezien die de M Track Mode knop naar de centrale knoppenlijst voor de pook laten verhuizen, en zo terug een multifunctioneel stuurwiel laten plaatsen.
                                          • (reeds vermeld) De velgen zijn standaard 19", en lijken erg hard op de CSL-velgen. Vooraan zijn de CS-velgen wel een halve duim smaller, achteraan zijn ze identiek. Ze zijn van zeer hoogwaardige kwaliteit (beter dan dit vind je, zeker bij OEM velgen, niet), en erg licht. Dat vermindert het onafgeveerde gewicht én de ronddraaiende massa (lagere gierkrachten werken positief op wendbaarheid, en het lagere gewicht is zowiezo in exponentiële mate van belang voor acceleratie en deceleratie) maakt dat de auto dus nog 'n iets gestegen vinnigheid, sharpness, aan de dag legt.
                                          • (reeds vermeld) Het gewone leder van de stuurwielkrans is bij de CS vervangen door wildleder (de "echte" variant van alcantara). Hoge slijtage, en snel zichtbare slijtageplekken, maar om op circuit te rijden (in combinatie met wildleder rijdershandschoenen) de énige stuurbekleding die immense grip geeft. Naar mijn mening eerder gewoon 'n cosmetische verandering.
                                          Een andere belangrijke wijziging die niet werd vermeld, is dat de motor eigenlijk ingrijpend is gewijzigd. Ze hebben niet "zomaar" eventjes wat meer pk in die krachtbron gestopt, iets wat trouwens zowiezo al zeer moeilijk is omdat de S54-krachtbron van de M3 zowiezo al aan z'n maximum zat.
                                          De ganse inlaatlijn is anders. In plaats van een klassieke kleine luchtfiltermat in een luchtfilterkast, met daarna een (wederom de luchtstroom belemmerende) luchtmassameter, ademt de M3 CSL vrijelijk door een airbox van totaal andere afmetingen (veel groter) en vorm (veel "ronder", dus minder beperkingen van de luchtstroom), en door een veel grotere luchtfiltermat. Er is geen luchtdebietmeter (of luchtmassameter), maar de hoeveelheid benodigde lucht wordt berekend door de computer, afhankelijk van een groot aantal factoren (toerental, gaspedaalstand, gekozen versnelling, ...) en geregeld via de vlinderkleppen voor elke cilinder.
                                          En da's niet alles, ook de bewegende delen van de motor van de CSL zijn anders, nog wat lichter. Ook de uitlaatlijn is anders. En uiteraard de motorsoftware.
                                          Het karakter van de M3-motor wordt daarmee een pak giftiger, rauwer, en ... krachtiger (en dat was de bedoeling). De CSL scoort doorgaans tussen de 360 en 365 pk op de dyno's, terwijl een gewone M3 doorgaans tussen de 330 en 335 pk scoort. Er is dus 'n 30 pk verschil.

                                          Dat gekoppeld aan de gewichtsbesparing (voornamelijk door veel comfortitems en elektrische componenten te verwijderen zoals comfortabele zetels, geluidsisolatie, dikke hoogwaardige interieurpanelen in zware kunststof, klimaatregeling, mistlichten vooraan, ... maar ook door de zaken die Mister M3 opsomde) leverde een compleet andere wagen op. Een auto die ei zo na perfect reed, en zelfs vandaag nog als referentie geldt, zeker bij de auto's onder de 100.000 EUR.

                                          De CS (of M3 met Competition Pack) is een soort van eerbetoon aan de CSL, met vooral de looks van de knappe velgen, de M Track Mode, en de andere remmen. Voor de rest is 't een normale M3.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X