Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 (e90)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E92 M3

Het eerste feitje van de nieuwe BMW M3 is bekend.

420 pk voor nieuwe M3

BMW heeft bekend gemaakt hoeveel vermogen de V8 van de nieuwe BMW M3 levert. Het blok met een inhoud van 4,0 liter levert net zo veel pk als de Audi RS4.

In het geruchtencircuit ging het bericht al lang dat de nieuwe BMW M3 een V8 met 420 pk zou krijgen. BMW heeft dat nu bevestigd. De 4.0 V8 draait maximaal 8.300 toeren per minuut, een record voor een BMW krachtbron in een straatauto. Het maximum koppel van 400 Nm is beschikbaar over een breedte van 6.500 toeren, bij 2.000 toeren levert de V8 al 340 Nm. Het 202 wegende BMW-blok is gewaagd aan de motor die de Audi RS4 aandrijft, diens 4.2 V8 FSI levert 420 pk en 430 Nm. Overigens meldt BMW dat de V8 15 kilo lichter is dan de zes-in-lijn van de vorige M3. Wat de nieuwe beul presteert houdt BMW nog even onder de pet.
    AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• 15 kilo lichter dan de S54????

Chapeau BMW!

Comment

• Leuk, da's plezant voor toekomstige vergelijkingen...

Comment

• Hell, een echte racemotor! Klinkt goed!
          Zou een standaard M3 sneller zijn dan een Carrera 2 of mss zelfs een Carrera 2S?
          En wat gaan we te zien krijgen als er een CSL komt?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
            15 kilo lichter dan de S54????

Chapeau BMW!

FUCK YEAH !!!!

15 kilo lichter ... gewoonweg zot !
            De S54 was al niet overdreven zwaarlijvig !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
              Ik had alleen wat meer koppel verwacht.
              Ik ook, doch niet veel meer. Het is en blijft een M-motor natuurlijk. Wel een hoog maximumtoerental. Ik ben benieuwd naar de klank.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Echt schitterend werk geleverd, als je dat leest...!
                Veelbelovend allemaal
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Ik schat dat de standaardprijs voor een M3 net geen €70000 zal zijn...
                  Idd, dat denk ik ook. 20.000 € duurder dan de E46 M3 zou een beetje teveel zijn. Wel jammer dat de M3 er niet bepaald bereikbaarder door wordt. Gelukkig is er nog zoiets als een 335i.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                    15 kilo lichter dan de S54????

Chapeau BMW!
                    Vergeet niet dat die S54 geen alu blok was he... Deze nieuwe waarschijnlijk wel?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• We krijgen een E46 CSL op het forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                        We krijgen een E46 CSL op het forum
                        Huh? Hoort hier niet echt thuis, maar ga je gang, vertel!
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          We krijgen een E46 CSL op het forum
                          In dit topic is dat ouwe rommel...
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• 8300 rpm, dat moet nogal een geluid opleveren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              In dit topic is dat ouwe rommel...
                              Pretbederver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Vergeet niet dat die S54 geen alu blok was he... Deze nieuwe waarschijnlijk wel?
                                Alu?

Magnesiumlegering wss...

Comment

• Leuk nieuws, maar zoiets kon toch perfect in 't topic onder "scoops"? Immers, tot de auto officieel is voorgesteld, worden er doorgaans geen topics geopend hier. En zelfs dat is al 'n lichte afwijking van 't reglement, want normaal gezien horen hier enkel auto's thuis die al te koop zijn, bij de dealer staan.

Bovendien : ik vind nergens een officieel persbericht van BMW dat de stelling van Autoweek bevestigt. Dit is dus puur "scoop"-materiaal. 'k Zou voorstellen om het geheel dan ook aan het topic ginder toe te voegen.

Comment

• Ik wist dat er iemand over ging zagen. Ik wist alleen niet wie.

De motor krijgt 420pk. Ok, de auto is zelf nog niet bestelbaar. Maar dit gaat over een feit van een nieuwe auto en is dus geen scoop meer.
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• wat een teleurstelling kom ik hier voor de foto's ... is enkel het vermogen bekend, iets wat ondertussen ongeveer al een half jaar "bekend" was ...

sorry
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• D, niet kwaad zijn ('t is zeker niet persoonlijk bedoeld), maar, de topicregels zijn toch duidelijk? Dat de M3 420 pk zal krijgen, weet ik al bijna een half jaar, sinds m'n laatste bezoek aan BMW München. Ik heb 't daar uit de mond van iemand die op Forschung werkt. Maar dat is géén officieel bericht. Enkele dagen voor 't opheffen van 't embargo uitgelekte persfoto's en -tekst vind ik nog net kunnen, in 'n topic hier. Maar dit niet. Voor hetzelfde geld liegt Autoweek, 't zou trouwens niet de eerste keer zijn (net zomin AMS e.a. continu de waarheid schrijven). Als er een persbericht komt van BMW zélf, dat die feiten bevestigt, dan is 't al geloofwaardig, nu écht niet. Wat ze zeggen, weten we allemaal wel al.

En dan nog, zelfs mét een persbericht over het vermogen (ik houd de perssite in de gaten), vind ik 'n topic over 'n auto die slechts over een half jaar z'n wereldpremière zal vieren, véél te vroeg. Voorbarig. Want we weten nu al dat die V8 ook in de M3 limousine zal komen, en de M3 cabrio, en de Z4, en in de Wiesmann Roadster. Ook de V10 komt in een Wiesmann, dat is bevestigd. Enzovoort. Maar toch maken we nog geen topics aan over die auto's, en dat vind ik (alvast) normaal.

Maar dat is slechts mijn mening...

... ik hoop dat je vooral beseft dat 't niet persoonlijk is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          De motor krijgt 420pk.
                                          Says who? Autoweek? We weten dat, zoals Alex zegt, al veel langer dan nu ! En Autoweek is nog altijd geen officiële bron, wel integendeel...

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Ok, de auto is zelf nog niet bestelbaar. Maar dit gaat over een feit van een nieuwe auto en is dus geen scoop meer.
                                          Toch wel.

Ik heb van interne BMW-bronnen dat BMW de lancering van de M3 heeft uitgesteld omdat ze de M3 nog wat extra wilden wapenen tegen de recente concurrentie (met name RS4, denk ik dan, en ook de komende C 63 AMG). Dus, voor hetzelfde geld is dit een door een journalist opgediste kwakkel, maar werkt BMW ondertussen aan een versie met 450 pk (een dikke 110 pk/liter is zeker niet ondenkbaar), en blijkt 't nadien toch verkeerd te zijn.

Ik bedoel maar : zeker zonder officieel persbericht van BMW kan dit net zo goed een kwakkel zijn. En de auto viert maar op de IAA z'n wereldpremière...

Comment

Working...
                                          X