Deze dus!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Wat me opvalt bij de nieuwe M-modellen in het algemeen: er zitten gene mistlichten meer in de bumper. Worden die dan ingebouwd bij de koplampen? Ik kan mij moeilijk inbeelden dat er helemaal geen mistlichten zijn ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakWat me opvalt bij de nieuwe M-modellen in het algemeen: er zitten gene mistlichten meer in de bumper. Worden die dan ingebouwd bij de koplampen? Ik kan mij moeilijk inbeelden dat er helemaal geen mistlichten zijn ...
Er zijn trouwens veel merken waar mistlichten optioneel zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulleer zullen geen mistlichten inzitten, want mistlichten zijn pas effectief als ze laag zitten.
Er zijn trouwens veel merken waar mistlichten optioneel zijn
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiPVoor het gewicht moeten ze het niet doen. De M5/M6 zijn niet bepaald lichtgewichten. De V10 heeft wel veel lucht nodig.
Al die kleine "opties" wegen op zich niets, maar vele kleine maken een groot.
Ze hebben een slogan die zegt: "Wij besparen op niks, enkel op gewicht."
Niet dat je er een kilo met zal uitsparen, maar toch.
Veel lucht hebben de M motoren idd nodig!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulleer zullen geen mistlichten inzitten, want mistlichten zijn pas effectief als ze laag zitten.
Er zijn trouwens veel merken waar mistlichten optioneel zijn
Kan best zijn, maar er zijn veel wagens waar de mistlichten niet in de bumpers zitten (wel bij de koplampen dus). Bv. oude Mercedessen, Golf IV, 307, ...
Ik blijf het toch vreemd vinden dat mistlichten achterwege gelaten worden in een periode waarin zowat elke wagen ze heeft. Zoveel wind houden die toch niet tegen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakKan best zijn, maar er zijn veel wagens waar de mistlichten niet in de bumpers zitten (wel bij de koplampen dus). Bv. oude Mercedessen, Golf IV, 307, ...
Ik blijf het toch vreemd vinden dat mistlichten achterwege gelaten worden in een periode waarin zowat elke wagen ze heeft. Zoveel wind houden die toch niet tegen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiPDie mistlamp alleen niet, maar het stuk bumper dat de mistlamp op zijn plaats moet houden wsl wel..
Zou de gewichtsverdeling niet meespelen? Immers op een M3 CSL zitten ook geen mistlichten, maar de voorste bumper ziet er niet uit alsof hij te weinig lucht zou krijgen als er toch mistlichten in zaten.
Het totale gewicht heeft amper te leiden onder die mistlichten, maar mss dat er een iets minder ideale gewichtsverdeling is (vooral bij hogere snelhden belangrijk) als men toch die lichten monteert.
Ik weet het niet hé, maar het lijkt mij één van de meest logische verklaringen. Immers het front van een BMW draagt al vrij veel gewicht omdat de motor vlak achter de voorwielen gemonteerd is. Bijgevolg komt het gewicht van de motor, batterij en zo voornamelijk op de voorste as te liggen. Bij een standaard BMW is de gewichtsverdeling mss 51 % (voor) tegen 49 % (achter). Als men dan vooraan nog iets kan laten wegvallen, is de gewichtsverdeling nog een tikkeltje beter hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakExtra gaten voorzien, zou ik zo zeggen. Zoals op bumper die pmmeke zijn vrouw op haar E46 heeft.
Zou de gewichtsverdeling niet meespelen? Immers op een M3 CSL zitten ook geen mistlichten, maar de voorste bumper ziet er niet uit alsof hij te weinig lucht zou krijgen als er toch mistlichten in zaten.
Het totale gewicht heeft amper te leiden onder die mistlichten, maar mss dat er een iets minder ideale gewichtsverdeling is (vooral bij hogere snelhden belangrijk) als men toch die lichten monteert.
Ik weet het niet hé, maar het lijkt mij één van de meest logische verklaringen. Immers het front van een BMW draagt al vrij veel gewicht omdat de motor vlak achter de voorwielen gemonteerd is. Bijgevolg komt het gewicht van de motor, batterij en zo voornamelijk op de voorste as te liggen. Bij een standaard BMW is de gewichtsverdeling mss 51 % (voor) tegen 49 % (achter). Als men dan vooraan nog iets kan laten wegvallen, is de gewichtsverdeling nog een tikkeltje beter hé.
Nah, er zal wel ergens een waarheid inzitten, maar in dat geval kun je beter je vriendin thuislaten, bespaart meer gewicht dan een stel lampjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xius001Zoveel tekst voor zoveel onzin
Nah, er zal wel ergens een waarheid inzitten, maar in dat geval kun je beter je vriendin thuislaten, bespaart meer gewicht dan een stel lampjes.
Het weglaten van die mistlichten, vind ik sowieso onzin hoor. Het kan bijna niet anders dat dat de ingenieurs en designers heel minutieus tewerk gegaan zijn bij het ontwikkelen van recente M-versies hé. Blijkbaar moet het toch iets uitmaken. Veel zin voor detail blijkbaar.
Bij Subaru lijtk het wel omgekeerd als je ziet welke mistlichten ze zoal in Impreza's planten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
Het weglaten van die mistlichten, vind ik sowieso onzin hoor. Het kan bijna niet anders dat dat de ingenieurs en designers heel minutieus tewerk gegaan zijn bij het ontwikkelen van recente M-versies hé. Blijkbaar moet het toch iets uitmaken. Veel zin voor detail blijkbaar.
Bij Subaru lijtk het wel omgekeerd als je ziet welke mistlichten ze zoal in Impreza's planten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakExtra gaten voorzien, zou ik zo zeggen. Zoals op bumper die pmmeke zijn vrouw op haar E46 heeft.
Zou de gewichtsverdeling niet meespelen? Immers op een M3 CSL zitten ook geen mistlichten, maar de voorste bumper ziet er niet uit alsof hij te weinig lucht zou krijgen als er toch mistlichten in zaten.
Het totale gewicht heeft amper te leiden onder die mistlichten, maar mss dat er een iets minder ideale gewichtsverdeling is (vooral bij hogere snelhden belangrijk) als men toch die lichten monteert.
Ik weet het niet hé, maar het lijkt mij één van de meest logische verklaringen. Immers het front van een BMW draagt al vrij veel gewicht omdat de motor vlak achter de voorwielen gemonteerd is. Bijgevolg komt het gewicht van de motor, batterij en zo voornamelijk op de voorste as te liggen. Bij een standaard BMW is de gewichtsverdeling mss 51 % (voor) tegen 49 % (achter). Als men dan vooraan nog iets kan laten wegvallen, is de gewichtsverdeling nog een tikkeltje beter hé.
Een paar mistlichten zal men niet weglaten omdat ze de ideale gewichtsverdeling in de war zal sturen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
Een paar mistlichten zal men niet weglaten omdat ze de ideale gewichtsverdeling in de war zal sturen....
Mistlichten alleen niet, maar in combinatie met andere aanpassingen ...
Ze weglaten omwille van de luchttoevoer, lijkt mij eigenlijk al even belachelijk (ik vind het dus beiden belachelijk hé).
Nog een optie: loutere esthetiek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakMistlichten alleen niet, maar in combinatie met andere aanpassingen ...
Ze weglaten omwille van de luchttoevoer, lijkt mij eigenlijk al even belachelijk (ik vind het dus beiden belachelijk hé).
Nog een optie: loutere esthetiek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister VKijk eens naar die bumper, wees er maar zeker van, de luchtinlaten kunnen niet kleiner omwille van de nodige luchttoevoer. Kijk nu eens waar er een plaatsje is voor de mistlampen, waar ze niet belachelijk staan?
Bij die wagen zal het gewicht van de mistlichten al veel meer een rol spelen hé. Een CSL moet immers vooral licht zijn.
Comment
Comment