Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten420 pk voor nieuwe BMW M3
BMW heeft bekend gemaakt hoeveel vermogen de V8 van de nieuwe BMW M3 levert. Het blok met een inhoud van 4,0 liter levert net zo veel pk als de Audi RS4.
In het geruchtencircuit ging het bericht al lang dat de nieuwe BMW M3 een V8 met 420 pk zou krijgen. BMW heeft dat nu bevestigd. De 4.0 V8 draait maximaal 8.400 toeren per minuut, een record voor een BMW krachtbron in een straatauto. Het maximum koppel van 400 Nm is beschikbaar over een breedte van 6.500 toeren, bij 2.000 toeren levert de V8 al 340 Nm.
Het 202 wegende BMW-blok is gewaagd aan de motor die de Audi RS4 aandrijft, diens 4.2 V8 FSI levert 420 pk en 430 Nm. Overigens meldt BMW dat de V8 15 kilo lichter is dan de zes-in-lijn van de vorige M3. Wat de nieuwe beul presteert houdt BMW nog even onder de pet. (autoweek.nl)
bron: hln.be
Zalig gewoon.
Daar zijn geen woorden voor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenGisteren vertelde aan verkoper van DAVO Tongeren mij dat hun bestelde M3 in september geleverd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk BerichtenVandaag (3!!!) M3's zien horen voelen rijden op de ring Het is een magnefieke wagen, ik ben verliefd, de sound is op hoog toeren ala CSL. Ik ben momenteel bezig met pics/soundfile
tot zo! Ook wat pics van het testcentrum bij het terug binnenrijden
Ik kan het bevestigen, de sound vandaag op de ring was
Comment
-
Comment
-
Zou het verschil qua wegligging (vooral op een nat wegdek) met de vierwielaangedreven RS4 nu niet een stuk groter zijn dan bij de twee vorige generaties, nu de maximumvermogens een stuk gestegen zijn? In Topgear schrijven ze wel dat de RS-modellen van Audi te weinig kicks geven, doordat de vierwielaandrijving een soort hulpmiddel is om de wagen op de weg te houden. Meer sensatie voor de M3-rijder dan en een efficiëntere wegligging voor de RS4-rijder?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenZou het verschil qua wegligging (vooral op een nat wegdek) met de vierwielaangedreven RS4 nu niet een stuk groter zijn dan bij de twee vorige generaties, nu de maximumvermogens een stuk gestegen zijn? In Topgear schrijven ze wel dat de RS-modellen van Audi te weinig kicks geven, doordat de vierwielaandrijving een soort hulpmiddel is om de wagen op de weg te houden. Meer sensatie voor de M3-rijder dan en een efficiëntere wegligging voor de RS4-rijder?
Mijn mening: een RS meer dagelijks bruikbaar, een M meer wagen voor erbij...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
Maar toch wel 'n duidelijk andere ondertoon, vind ik? De CSL had toch 'n zéér "kernige" sixpacksound, bijna krijsend agressief, dit is eerder "brullend", 'k ga niet zeggen dat dit 'n typische V8-sound is, maar 't is toch anders dan bij de CSL.
Zeer knappe sound !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk BerichtenEen M of een RS spreken een totaal ander publiek aan
Mijn mening: een RS meer dagelijks bruikbaar, een M meer wagen voor erbij...
Een RS4 en een M3 zullen twee kemphanen eersteklas vormen, lijkt me. De quattro-aandrijving zorgt uiteraard voor 'n makkelijkere auto om 'm snel te rijden, de meeste mensen zullen sneller (kunnen) rijden met zo'n RS4 dan met een M3, maar eens 't oerend hard gaat, lijkt me de RS4 (op basis van de huidige afstelling) niet bij machte te zijn om de M3 't moeilijk te maken. Als 'n CSL de RS4 nog altijd zwaar afdroogt, zowel qua prestaties (sprint), als feeling, ...
RS4 Plus ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenI agree, althans deels toch. 'k Heb de indruk dat Audi met de RS wél dezelfde weg is ingeslagen als BMW met M. Een Audi S moet je met een Mercedes-Benz AMG of een Alpina vergelijken. BMW M = AMG Black Series (ten dele). En Audi RS is toch mooi op weg om met de RS'jes ook échte sportwagens te gaan bouwen. Feit is dat BMW M zeer extreem blijft tegenover de concurrentie (vroeger gewoon 'n steengoeie wegligging en enorm veel kracht, nu moeten ze zichzelf in de verf zetten door auto's te bouwen die magistraal zijn op circuit, race-auto's met toelating voor de openbare weg eigenlijk), maar de nieuwe RS4 is toch duidelijk 'n stap richting BMW M. Vind ik. Atmosferische hoogtoerige V8, handbak, RWD-style 4WD, ...
Een RS4 en een M3 zullen twee kemphanen eersteklas vormen, lijkt me. De quattro-aandrijving zorgt uiteraard voor 'n makkelijkere auto om 'm snel te rijden, de meeste mensen zullen sneller (kunnen) rijden met zo'n RS4 dan met een M3, maar eens 't oerend hard gaat, lijkt me de RS4 (op basis van de huidige afstelling) niet bij machte te zijn om de M3 't moeilijk te maken. Als 'n CSL de RS4 nog altijd zwaar afdroogt, zowel qua prestaties (sprint), als feeling, ...
RS4 Plus ?
Nog maar eens het bewijs dat vermogen niet alles is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenDit gaan dus de standaard 18-inch velgen worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenRS4 Plus ?
Comment
Comment