Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenTe klein hé... ? Vooral achteraan oogt het 2 maten te klein!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDe E46 M3 had ook standaard 18" steken. 19" was een optie.
De E46 M3 had standaard 18ers, nu zouden er standaard 19ers mogen opzitten vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenNog maar eens het bewijs dat vermogen niet alles is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenDat weet ik... maar de nieuwe 3 is weer iets groter, iets breder, iets gespierder en dat vraagt voor een grotere velg.
De E46 M3 had standaard 18ers, nu zouden er standaard 19ers mogen opzitten vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'n CSL is dan ook geen gewone auto. Kan je moeilijk met iets anders vergelijken. Da's een GT3 RS van inborst eigenlijk, maar dan in de klasse van de middenklasse 4-zitters.
Comment
-
Ik vind de E46 M3 met z'n standaard 18" velgen knapper dan met de optionele 19", die een beetje zéér opvallend (opzichtig) waren. En vooral : met de 18" rijdt 'ie een stuk beter, langs één kant comfortabeler, en langs de andere kant ook sneller (prestaties, acceleraties dus) en handelbaarder (op circuit, in bochten).
De 19" CS-velgen zijn wel superknap, en horen er eigenlijk gewoon verplicht bij, omdat 'ie er zo mooi mee staat.
De nieuwe M3 standaard op 18", zou kunnen. Puur voor de prestaties zal dat wel 'n goeie zaak zijn, zoveel is zeker. Qua looks vind ik dat 'ie ook 19" nodig heeft. Zelfs 20" zou misschien niet overdreven zijn.
Jerre, heb je die bandjes niet bekeken? Exacte maat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIn feite zouden ze én de wielkasten én de velgen moeten vergroten, vind ik. Zou ook comfortabeler zijn, maar de wagen zou wel iets trager optrekken omdat er meer massa in beweging moet worden gezet en omdat deze massa zich verder van het middelpunt bevindt.
Comfort is voornamelijk afhankelijk van de afstelling van 't onderstel, en het soort band (profielhoogte & stijfheid van de bandflanken). Ook het gewicht speelt een rol, want zwaardere velgen en banden hebben een iets strakkere afstelling nodig (iets hardere veren, en een beetje meer demping). De grootte van de wielkassen lijkt me eigenlijk weinig uitstaans te hebben met het comfort?
Tenzij je bedoelt dat men dan even grote velgen kan steken met banden die 'n hoger profiel hebben, maar dat lijkt me niet wenselijk omdat je dan je rijgedrag terug wat vermindert (minder strak sturen door iets slappere banden), tenzij je je banden nogmaals stijver maakt ... maar dan wordt het totale gewicht van het wiel terug groter, en da's ook iets wat men niet wil. En als je grotere velgen steekt dan (b.v. 19"), met banden van dezelfde serie als die van de 18" normaal, dan zit je met 'n grotere rolomvang, wat terug een aanpassing van de eindverhouding vereist (om de totale overbrenging terug wat in te korten), en ook 't gewicht verhoogt.
Nu is 't inderdaad zo dat de E46 M3 een bandencombinatie had steken (zowel in 18" als 19") die niet op de gewone E46 past. Met 18" wat de bandserie altijd eentje groter dan bij de gewone '3. Voor 't comfort was dat echter niet.
Voorts snap ik je "omdat deze massa zich verder van het middelpunt bevindt" niet. at bedoel je daarmee? Heb je 't over de massa van de velgen (of bij uitbreiding van alle roterende delen, dus incl. remschijven), de massa van alle onafgeveerde delen, of de massa van de auto in 't geheel?
Comment
-
reply
De M3 zoals ik hem op de laatste foto's zie , is toch wel tamelijk geslaagd. Alhoewel ik niet kan zeggen dat ik hem eve fenomenaal mooi vind als de vorige M3...
Maar misschien dat hij in het echt nog mooier is..
Ik had net hetzelfde hier thuis met de M6, elke dag vond ik hem mooier.
Wij hebben nu eentje in(cabrio) Neimann limited configuratie , en ik vind hem minstens evemooi als een aston, foto's volgen, daarvoor moet eerst nog een forumlid passeren
Tanghe "wij zullen in september ZEKER al een paar M3's afgeleverd hebben", wat hij nu net bedoelde weet ik niet, zouden zij hem VOOR september al hebben??
of bedoeld hij gewoon tijdens de maand september?
Tanghe levert alleszinds zeer snel , onze X5 hadden wij veel sneller dan bij de andere garages werd vooropgesteld, De timing van Tanghe is altijd juist geweest tot nu toe, soms heb je de bak zelfs nog vroeger dan ze zeiden..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenLekker "hol" inlaatgeluidje, ja ! Mooooi.
Maar toch wel 'n duidelijk andere ondertoon, vind ik? De CSL had toch 'n zéér "kernige" sixpacksound, bijna krijsend agressief, dit is eerder "brullend", 'k ga niet zeggen dat dit 'n typische V8-sound is, maar 't is toch anders dan bij de CSL.
Zeer knappe sound !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJerre, heb je die bandjes niet bekeken? Exacte maat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenHet dak uit carbonvezel versterkt plastic (correct me if I'm wrong), is niet te zien op de foto's . Misschien voor een volgende CSL-variant?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenAls ik me niet vergis is die vin op het dak toch in carbon. Zo staat het trouwens ook vermeld in onderstaand artikel.
http://belgie.autowereld.com/autonie...p?artikel=4626
Comment
-
Ik heb nog wat foto's gevonden en gelezen dat hij doortrekt tot 8300 rpm !
Comment
Comment