E90 M3...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zalig.
En nou nog in touring, en 'k ben compleet tevreden.
...
'k Moet dan wel zo'n soortement plastic kofferbekleding bijkopen, want als de hond in de bak achteraan zit en je gaat hard met je rechtervoet op 't pedaal, da kwakt 'ie waarschijnlijk in bloed en botsplinters uiteen tegen de kofferwand. En da's niet makkelijk proper te krijgen.
Njah, toch maar een 318d dan. Dogs =
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1Gaan ze die Coupé-voorkant nu overnemen bij de facelift van de E90 of niet?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNeen, dat geloof ik niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten...en de C55 AMG heeft ook de voorkant van de CLK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenJa, als je de grille wegdenkt heeft elke C-klasse hetzelfde front als de CLK
kijk maar eens goed naar de lampen en bumper
Last edited by stradge; 05/04/2007, 02:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenEuhm, geen Mercedessen in een BMW topic aub
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenEuhm, geen Mercedessen in een BMW topic aub
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
De C 55 AMG moest toch een langere neus krijgen dan de gewone C's, om die V8 met alle nevenaggregaten te kunnen huisvesten? Is dat dan de neus van de CLK, of niet? Feit is : ze lijken als twee druppels water op elkaar (C 55 AMG neus & CLK AMG neus). De gewone C heeft daar geen uitstaans mee, want die z'n snoet is korter en anders dan die van de AMG. Toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe C 55 AMG moest toch een langere neus krijgen dan de gewone C's, om die V8 met alle nevenaggregaten te kunnen huisvesten? Is dat dan de neus van de CLK, of niet? Feit is : ze lijken als twee druppels water op elkaar (C 55 AMG neus & CLK AMG neus). De gewone C heeft daar geen uitstaans mee, want die z'n snoet is korter en anders dan die van de AMG. Toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenJe kan het verschil zien aan het hoekje van de koplamp, onderaan, waar de 2 boogjes samenkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDat de C en de C 55 AMG een andere neus hebben, wéét ik (heb 't toch geschreven?). Dat ziet trouwens het kleinste kind. 'k Vroeg gewoon of die identiek was aan de neus van de CLK, want "er zeer goed op lijken" = zeker geen garantie dat die identiek is. Iemand bevestiging daarvan?
Comment
-
Neeneee, geen probleem! Was zo niet bedoeld sorry.
Nou, Stijn, ik houd me niét (meer) aan de embargo's. Vooral niet omdat de perssite gewoon voor iedereen toegankelijk is.
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Press NederlandMünchen/Rijswijk. Na zijn debuutoptreden als concept car tijdens de Salon van Genève, is de nieuwe BMW M3 nu klaar voor productie. BMW M GmbH presenteert de vierde generatie van het model dat al twintig jaar de belichaming vormt van het voor BMW zo kenmerkende rijplezier. De nieuwe BMW M3 Coupé is leverbaar vanaf september voor 99.500 Euro.
Vanzelfsprekend onderscheidt de nieuwe BMW M3 zich met een eigentijds en gespierd design van zijn legendarische voorgangers, maar het belangrijkste verschil is te vinden onder de aluminium motorkap met de kenmerkende ‘powerdome’. In plaats van de zesvoudig tot 'Engine of the Year' gekroonde 3,2 liter zes-in-lijn motor beschikt de nieuwe BMW M3 namelijk voor het eerst over een hoogtoerige V8 motor. Hiervoor greep BMW M GmbH terug op dezelfde geavanceerde productietechnieken en lichtgewicht materialen die ook op de V8 van de BMW Sauber F1 bolide worden toegepast. Mede hierdoor weegt de nieuwe V8 maar liefst 15 kg minder dan de eerder genoemde zes-in-lijn motor.
De 3.999 cc metende, atmosferische achtcilinder krachtbron van de nieuwe BMW M3 Coupe staat met een vermogen van 309 kW/420 pk en een koppel van 400 Nm garant voor sportief spektakel van het hoogste niveau. Deze indrukwekkende V8 is met een maximum toerental van 8.400 toeren per minuut de hoogsttoerige motor die BMW ooit op een in serie geproduceerde auto toepaste. Bovendien is 85 procent van het koppel beschikbaar over een uitzonderlijk breed toerengebied van 6.500 tpm, zodat de nieuwe BMW M3 kan voorzien in sportieve, maar tegelijkertijd uiterst toegankelijke rijeigenschappen. Accelereren van 0 tot 100 km/u neemt met de nieuwe BMW M3 slechts 4,8 seconden in beslag, terwijl het opvallend constante accelererend vermogen bij 250 km/u elektronisch werd begrensd. Ondanks dit verbluffende potentieel blijft het gecombineerde brandstofverbruik van de nieuwe BMW M3 beperkt tot 12,4 liter per 100 kilometer.
Minstens zo bijzonder als de techniek onder de motorkap is dat de nieuwe BMW M3 Coupé als eerste model in zijn segment is voorzien van een lichtgewicht dak waarin zichtbaar carbonfiber is verwerkt. Mede hierdoor kon zowel het gewicht als het zwaartepunt van de auto verder worden verlaagd. Dat het zoeken naar gewichtsbesparing zijn vruchten heeft afgeworpen, blijkt wel uit het bijzonder gunstige specifieke vermogen van minder dan 3,8 kg/pk. Dit resulteert in beduidend snellere rondentijden op de Nordschleife van de Nürburgring ten opzichte van alle voorgaande M3 modellen. De nieuwe BMW M3 beschikt verder over speciale attributen zoals een oliegekoelde zesversnellingsbak met speciale koppeling, een variabel M sperdifferentieel, aluminium draagarmen en een high-performance compound remsysteem. Met het als optie leverbare MDrive bedieningsconcept kan de bestuurder diverse instellingen, waaronder nu ook de stuurkarakteristiek naar eigen behoefte instellen en programmeren. Wordt MDrive gecombineerd met EDC (Electronic Damper Control) dan kan de bestuurder bovendien de veerkarakteristiek van de auto instellen. Op deze manier kan dus, net als in de racerij, de set-up van de auto afgestemd worden op de rijstijl en de omstandigheden.
Hoewel de nieuwste generatie van de BMW M3 werd ontwikkeld op basis van de BMW 3 Serie Coupé is het uiterlijk radicaal anders. Alleen de twee portieren, het kofferdeksel, de koplampen en achterlichtunits werden overgenomen van de BMW 3 Serie Coupé, de overige carrosseriedelen werden speciaal voor de nieuwe BMW M3 ontwikkeld. Het unieke karakter van de nieuwe BMW M3 is dan ook direct zichtbaar. Behalve de motorkap met opvallende powerdome en twee grote luchtinlaten laten details als geprononceerde dorpels en lichtmetalen velgen in BMW M design geen ruimte voor twijfel over de sportieve eigenschappen van deze auto.
Ook bij het ontwerpen van het interieur zijn de specialisten van BMW M GmbH erin geslaagd de sportiviteit optimaal tot uiting te brengen. Een dubbel, wit verlicht instrumentarium met rode wijzers, een met leder bekleed BMW M stuurwiel en een nieuw, op de bestuurder georiënteerd middenconsole dragen hiertoe bij. Ook de rest van de afwerking in zwart leder met carbonlook of geborsteld aluminium onderstreept de superieure sportiviteit van de nieuwe BMW M3 Coupe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk volg niet.
Comfort is voornamelijk afhankelijk van de afstelling van 't onderstel, en het soort band (profielhoogte & stijfheid van de bandflanken). Ook het gewicht speelt een rol, want zwaardere velgen en banden hebben een iets strakkere afstelling nodig (iets hardere veren, en een beetje meer demping). De grootte van de wielkassen lijkt me eigenlijk weinig uitstaans te hebben met het comfort?
Tenzij je bedoelt dat men dan even grote velgen kan steken met banden die 'n hoger profiel hebben, maar dat lijkt me niet wenselijk omdat je dan je rijgedrag terug wat vermindert (minder strak sturen door iets slappere banden), tenzij je je banden nogmaals stijver maakt ... maar dan wordt het totale gewicht van het wiel terug groter, en da's ook iets wat men niet wil. En als je grotere velgen steekt dan (b.v. 19"), met banden van dezelfde serie als die van de 18" normaal, dan zit je met 'n grotere rolomvang, wat terug een aanpassing van de eindverhouding vereist (om de totale overbrenging terug wat in te korten), en ook 't gewicht verhoogt.
Nu is 't inderdaad zo dat de E46 M3 een bandencombinatie had steken (zowel in 18" als 19") die niet op de gewone E46 past. Met 18" wat de bandserie altijd eentje groter dan bij de gewone '3. Voor 't comfort was dat echter niet.
Voorts snap ik je "omdat deze massa zich verder van het middelpunt bevindt" niet. at bedoel je daarmee? Heb je 't over de massa van de velgen (of bij uitbreiding van alle roterende delen, dus incl. remschijven), de massa van alle onafgeveerde delen, of de massa van de auto in 't geheel?
Even verduidelijken.
Wat dat eerste betreft bedoelde ik het vergroten van de wielkasten zodat er bv. geen 225/45 17" meer onder past, maar wel een 225/45 19". In dat geval is de totale wielomtrek (alleen die van de velg zou het comfort alleen maar verminderen) groter en dus hebben putten minder invloed op de schokken die een wiel en de ophanging moet opvangen.
Zoals ik reeds zei, gaat dat natuurlijk geen gunstige invloed hebben op het gewicht. Daarmee bedoelde ik voornamelijk het gewicht van de wielen (velgen + banden). Die moeten immers meer en sneller in beweging worden gebracht dan de rest van de wagen. Remschijven reken ik even niet mee omdat ik uit ga van een gelijke diameter. Je zou natuurlijk kunnen opperen dat grotere wielen grotere schijven nodig hebben, maar goed. Zo blijven we natuurlijk bezig.
Iets zegt me dat ik dit in het verleden al eens heb gezegd en dat je er toen ook bent op ingegaan. Of is het maar een déjà-vu?
Comment
Comment