Oorspronkelijk geplaatst door Sega
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiPDe nieuwe M3 heeft waarschijnlijk een 4 liter V8 van rond de 400pk, afgeleid van de V10 uit de M5/M6. En dat is toch al vrij oud nieuws ja..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NightfoxZiet er erg veelbelovend uit !
Alleen vraag ik me af waar die pk-wedloop eindigd...
Wat voor motor zullen de volgende generaties M3 en M5 onder hun motorkap krijgen ? Een M3 met V10 ? Of een M5 met een V12 met dubbele turbo ?
Moest je tien jaar geleden zeggen hoeveel pk de wagens nu krijgen, ze zouden je niet geloven.
Ik kan mij toch moeilijk inbeelden dat de M5 ooit 800 pk zal hebben. 600, zou ik nog geloven, maar dan zal het wel ongeveer gedaan zijn zeker?
Comment
-
Het is niet zo zeer de vraag : "hoeveel paarden gaat een M5 hebben in 2011 ?", het is eerder de vraag ga ik dat wel kunnen gebruiken.
Ter vergelijking, er is een gerucht dat de ronde doet dat Honda een opvolger aan het maken is voor de Blackbird die dan iets van een 200 pk gaat hebben. Had je dat 10 jaar geleden gezegd dat ze zo krachtig zouden worden, niemand ging je geloven. Maar de technologie staat nu éénmaal niet stil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NightfoxZiet er erg veelbelovend uit !
Alleen vraag ik me af waar die pk-wedloop eindigd...
Wat voor motor zullen de volgende generaties M3 en M5 onder hun motorkap krijgen ? Een M3 met V10 ? Of een M5 met een V12 met dubbele turbo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakMoest je tien jaar geleden zeggen hoeveel pk de wagens nu krijgen, ze zouden je niet geloven.
Ik kan mij toch moeilijk inbeelden dat de M5 ooit 800 pk zal hebben. 600, zou ik nog geloven, maar dan zal het wel ongeveer gedaan zijn zeker?
Bij de computers heeft dat toch ook lange tijd blijven stijgen, en nu vermindert die stijging van kloksnelheid toch ook een beetje...
en ik heb trouwens de indruk dat veel dan die pk's nutteloos zijn... (zoals de Mhz'jes bij de pc's ) maar het klinkt wel wijs om te zeggen dat je 500 paarden onder de kap liggen hebt
En de wagens opnieuw lichter maken zou inderdaad wel wijs zijn... een honda crx'je met 400 paarden, dat zou nogal vliegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door el DiDiIk denk ook dat het bijna zal gedaan zijn...
Bij de computers heeft dat toch ook lange tijd blijven stijgen, en nu vermindert die stijging van kloksnelheid toch ook een beetje...
en ik heb trouwens de indruk dat veel dan die pk's nutteloos zijn... (zoals de Mhz'jes bij de pc's ) maar het klinkt wel wijs om te zeggen dat je 500 paarden onder de kap liggen hebt
En de wagens opnieuw lichter maken zou inderdaad wel wijs zijn... een honda crx'je met 400 paarden, dat zou nogal vliegen
Bij wagens zie je de stijging in vermogen niet bepaald veel verminderen hé. Althans niet bij BMW. Van 400 naar 507 pk (E39 -> E60), vind ik toch een grote sprong vooruit.
Comment
-
PK-gewicht zou wel veel schelen, DBR 9 minder paarden als de enzo maar wel een pak sneller. Stel dat ze een doorbraak konden forceren bij de inductiemotoren (Nm/l omhoog en kwestie aanvoelen als een verbrandingsmotor) en de brandstofcellen (vermogen omhoog). Dan kan pk/gewicht omhoog omdat de elektronica lichter is dan mechanica.
Comment
Comment